17-85mm blokkeert?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
rens89
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2010 12:31

Hallo,

Ik heb een poosje geleden de Canon 17-85mm IS USM van een vriend overgenomen. Deze is gisteravond kapot gegaan. De lens blokkeert bij 17mm, ik kan dus helemaal niet meer inzoomen. Hebben hier nog mensen hetzelfde probleem(of dit probleem gehad)?
Hij is bij Foka in januari 2009 gekocht dus valt ie sowieso wel buiten de winkelgarantie. Ik vraag me af of Canon zoiets nog kosteloos repareert. Heeft iemand al eens eerder iets teruggestuurd terwijl het over de garantieperiode was?
Tips en ervaringen zijn welkom :wink:

Groeten,
Rens
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

als je de lens van de body haalt, kun je hem dan wel draaien, van 17 naar 85?
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

post verwijderd
Laatst gewijzigd door 1 op Sunnyboy, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
rens89
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2010 12:31

@annelies: Nee, zowel op de body als los ervan zit hij vast.

Ik heb al met Rofa contact opgenomen. Wil eerst weten of canon dit soort problemen kosteloos repareert.
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

dan i.d.d contact zoeken met rofa, ik dacht eerst nog dat het evt aan je camera kon liggen, maar gezien hij het ook los van de body niet doet, lijkt het me een gevalletje Rofa.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

post verwijderd
Laatst gewijzigd door 1 op Sunnyboy, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Ectholian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2008 15:35
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Zit er niet toevallig een 'lock' schuifknopje op?
Op mijn sigma 17-70 zit die namelijk wel om te voorkomen dat de lens uitschuift als ie naar beneden hangt ...
jan1963
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 08:16
WoonplaatsCOLON de Kempen, Belgie

Ik kocht vorige week een objectief en een flitser van canon en heb hierop gewoon 2 jaar garantie. (wel in België, maar dat zou niks mogen uitmaken, volgens Europese richtlijnen moet dat in NL net zo zijn)
Gebruikers-avatar
Googempie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009 19:53
WoonplaatsCOLON Omg Eindhoven

Precies wettelijk zijn ze verplicht om 2 jaar garantie te geven. Ik weet dat canon 1 jaar opgeeft. De regel binnen nederland is dat je garantie krijgt inde te verwachten levensduur van het product. Een beetje vage omschrijving daarom is het vaak lastig om buiten de gestelde periode hier dus 1 jaar garantie te krijgen. Mijn advies neem contact op met je verkoper hij is de partij die de garantie dient af te handelen.
Gebruikers-avatar
dutchy
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 522
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Zuid Duitsland
CONTACTCOLON

Ectholian schreefCOLONZit er niet toevallig een 'lock' schuifknopje op?
Op mijn sigma 17-70 zit die namelijk wel om te voorkomen dat de lens uitschuift als ie naar beneden hangt ...
Ook mijn eerste vermoeden.
Eos 50D | Tokina Macro 100mm F2.8 D | EF 70-200 F/4 L USM | Sigma 17-70mm 1:2,8-4,5 | Sigma 10-20mm 1:4-5,6 | Sigma EF-530 DG Super

http://www.diebouwmeesters.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
dutchy
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 522
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Zuid Duitsland
CONTACTCOLON

Schijnt toch een bekend probleem te zijn.

Hier de oplossing als je geen garantie meer hebt, of heel handig bent:

http://thydzik.com/canon-efs-17-85mm-is ... sassembly/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eos 50D | Tokina Macro 100mm F2.8 D | EF 70-200 F/4 L USM | Sigma 17-70mm 1:2,8-4,5 | Sigma 10-20mm 1:4-5,6 | Sigma EF-530 DG Super

http://www.diebouwmeesters.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

volgens mij zit er geen zoomvergrendeling op dit objectief.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
Mehari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2010 16:16
WoonplaatsCOLON Haarlem

dutchy schreefCOLONSchijnt toch een bekend probleem te zijn.

Hier de oplossing als je geen garantie meer hebt, of heel handig bent:

http://thydzik.com/canon-efs-17-85mm-is ... sassembly/" onclick="window.open(this.href);return false;
Net iets sneller. :D
2x 20D, Sigma 17-70 DC, Sigma 18-125 DC OS, Canon EF 28-135 IS, EF-S 18-55 IS, EF 70-300 IS USM.
(En nog wat Pentax spul: K100D, DA 18-55, DA 50-200, MX, MEsuper, Pentax 50mm 1.2 en 1.7,
Vivitar 28mm 2.8 en 75-205 3.8, Tokina ATX 28-85)
Gebruikers-avatar
rens89
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2010 12:31

@ sunnyboy: 05-01-'09 helaas :P dus geen garantie meer, als het al 2 jaar is bij canon.

@ Ectholian: Er zit geen lockschuifje op.

@ dutchy: Dankje voor de link, nu weet ik wel wat het is, maar dit durf ik toch niet zelf te repareren.

Heb inmiddels van Rofa een mailtje terug en ze schatten dat de reparatie rond de 50 euro uitkomt. Als ik dit bij canon laat doen betaal ik 12,50 verzendkosten 37,50 ofzo onderzoekskosten(om te kijken of er geen andere mankementen aan de lens zijn) en de reparatie kost sowieso 60 euro.

Ik breng hem wel naar Rofa.
Bedankt voor de reacties!
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

post verwijderd
Laatst gewijzigd door 1 op Sunnyboy, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
rens89
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2010 12:31

Bij canon kreeg ik geen fatsoenlijk antwoord terug. Ik heb een aantal keren gevraagd of ze het nog kosteloos repareerden en kreeg telkens een prijsopgave toegestuurd van dingen die ik niet gevraagd had. Ik heb contact met Rofa reparatie opgenomen en zij hebben mij zeer vlug geholpen. Dinsdag iets voor 5u bij het postkantoor m'n lens afgegeven. Vrijdagmorgen was ie weer thuis en zat rond de 70 euro met verzenden. Ze hadden het zoommechanisme vernieuwd en alle lensdelen gereinigd. Ik ben tevreden!
Voor mensen die een lens willen laten repareren en geen garantie meer hebben, Rofa!
fotomix
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2011 11:09

ik heb dit zelfde probleem gehad de lens is toen in de garantie gerepareert bij canon maar nu een jaar later flipt de stabilizatie etc hij ligt inmiddels in een hoek erg slecht lensje vind ik kwa productie
Let op mijn berichten kunnen spelling's fouten hebben i.v.m. dyslexie al vast bedankt voor het begrip.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar