Probleem met interne flitser na aansluiten externe flitser

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Ronaldo737
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2012 10:13

Wie o wie kan mij helpen met het volgende:

Na aanlsuiten van een canon speedlite 430ex II op mijn 60D kan ik de interne flitser niet meer gebruiken als de externe flitser er weer af is gehaald.

Als ik het knopje van de flitser indruk op de body gebeurd er niets. Ook als ik in het menu van de flitsbesturing de interne flitser wil selecteren krijg ik de melding: "Kan dit menu niet weergeven als externe flitser is bevestigd" . Echter is de externe flitser er al weer af. Updaten naar nieuwste firmware heeft geen oplossing geboden net als de accu eruit halen. Het lijkt erop dat de camera denkt dat de externe flitser er nog op zit, terwijl deze er af is.

Iemand enig idee of terug gaan naar de winkel?

Grt Ronald
Gebruikers-avatar
eos2500
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2010 19:50

Dat ligt aan de microswitch op de flitsschoen. Ik heb er ook last van gehad. Heel voorzichtig met een schroevedraaiertje buigen aan het veertje, zodat de switch weer omhoog kan. Is hier vaker aan de orde geweest:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... t=+flitser" onclick="window.open(this.href);return false;
Ronaldo737
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2012 10:13

Eos2500,

Bedankt voor je snelle antwoord. De switch was inderdaad de boosdoener.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Een veelgehoord probleem Jammer dat Canon dat na al die jaren nog steeds niet goed heeft opgelost.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar