Speedlite 430 versus speedlite 600

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nicobrombeer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2012 16:46
WoonplaatsCOLON Winschoten

Hallo fotovrienden.

Heeft iemand ervaring met de canon speedlite 430 en de speedlite 600.
Deze vraag is bedoeld om een vergelijking te krijgen tussen de twee flitsers.
Ben nl gevraagd om een toneelgroep te fotograferen zowel repetities als uitvoeringen, maar ik bezit zelf nog geen flitser.
Ook ben ik langzaam begonnen met studiofotografie maar dit met daglichtlampen dus nog geen flitsers.
Voor op locatie fotograferen zouden flitsers wel een welkome aanvulling zijn.
Dus mijn vraag is zou de meerprijs van een speedlite 600 afwegen tegenover de speedlite 430.

Graag jullie reactie.

Nico
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Een 600 is veelzijdiger in te stellen en krachtiger. En duurder :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLONEen 600 is veelzijdiger in te stellen en krachtiger. En duurder :D
maar een 580EXII met battery pack kan ook prima mee.. :D :D

zonder gekheid : er zijn meerdere goede flitsers op de markt. ook van andere merken (ik gebruik zelf een Metz). Qua richtgetal ben je met een 600 natuurlijk beter uit (geeft meer lichtopbrengst) dat een 430. Is een 430 daarmee niet goed? Echt niet, ook een prima flitser. Het is maar net wat je er voor uit wilt geven, en wat je daar voor terug verwacht. Ga je al die extra instelmogelijkheden benutten en kun je niet zonder? Dat kunnen wij niet beoordelen, dat zul je zelf moeten inschatten en afwegen tegen de extra kosten die dat met zich meebrengt.

succes met kiezen
Peter
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Voor de prijs van 1x 600EX kan je 2x430EX II kopen met draadloze triggers :P
Dus het is een beetje appels met peren vergelijken.

Misschien moet jij je eerst maar in beide flitsers verdiepen en maar eens huren om voor jezelf bepalen welke flitser het beste op aansluit op jouw behoefte.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Of koop een goede body die weinig last heeft van ruis. Het nadeel van flits op het toneel is dat de sfeer met de verlichting totaal wegvalt. Ik flits nagenoeg nooit.

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik zou op het toneel of theater ook niet zo snel flitsen nee (lees: nooit)
Ook de mannen van het licht besteden zorg en aandacht aan het uitlichten van de artiesten. Zonder flitser breng je dit beter in beeld als met
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Nicobrombeer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2012 16:46
WoonplaatsCOLON Winschoten

Bedankt voor jullie reactie.
Kan natuurlijk eerst een proberen zonder de flitser.
Het is natuurlijk voor de spelers ook geen pretje zo'n flits in het gezicht te krijgen.
Aan de body zal het niet liggen zoals werd genoemd heb nl een 7D dus kan de iso redelijk hoog houden.
Verdere reacties zijn welkom.

Groeten nico
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik lees even mee, ik zit zelf ook te twijfelen tussen deze twee.
Gebruikers-avatar
mmuetst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2005 09:56
CONTACTCOLON

Mocht je toch ooit overwegen om een flitser aan te schaffen, er zijn ook nog andere merken dan Canon flitsers die het heel goed doen op de Canon bodies. Canon laat met het verdwijnen van de 580EX II een groot gat vallen tussen de 430EX II en de 600EX. Ik heb momenteel de Phottix Mitros thuis om te testen en moet zeggen dat deze flitser een zeer goede vervanger is voor de 580EXII. Deze flitser is betaalbaar en krachtig.
De flitser is goedkoper dan bijvoorbeeld een Metz, maar weer duurder dan bijvoorbeeld de Nissin DI866MKII. De bouw van de Phottix is wel beter dan de Nissin. Wat ik bijvoorbeeld heel handig van de Mitros vind is de indicatie op de display hoe vol de batterijen nog zijn die in de flitser zitten. Verder ondersteunt de Phottix Mitros de remote e-TTL IR aansturing van Canon en kan in zowel slave als master functioneren.
Ook kan deze flitser met studio flitsers mee flitsen (altijd handig om in combinatie van studio flitsers te gebruiken).
Meer Strobist nieuws op metjegelaatopdegevoeligeplaat.blogspot.nl
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

mmuetst schreefCOLON Ook kan deze flitser met studio flitsers mee flitsen (altijd handig om in combinatie van studio flitsers te gebruiken).
Dat zou voor mij al een groot pré zijn in elk geval! Ik gebruik mijn speedlites nu ook weleens als ondersteuning in de studio, maar dat betekent dan altijd weer dat ik er een trigger aan moet hangen.
Nicole30

ik haat mijn standaard opklapflitser op mijn 650d elke foto waar hij zonodig bij moet flitsen omdat de camera dat nodig vind, ook al is het maar invulflits oid verpest al mn hele foto
ik wil wel een keer een opzetflitser zat zelf te denken aan een 430ex maar iig met omnibounce zodat flitsen in je foto minder storend wordt
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Nicole30 schreefCOLONik haat mijn standaard opklapflitser op mijn 650d elke foto waar hij zonodig bij moet flitsen omdat de camera dat nodig vind, ook al is het maar invulflits oid
Op welke stand fotografeer je? Klinkt namelijk als het groene vierkantje ;) Bij de semi automatische standen als P, Av, Tv, etc zal je camera namelijk nooit je opzetflitser activeren als jij er niet om gevraagd hebt (knopje naast/onder je objectief). Dus met wat kleine aanpassingen in je eigen fotografie gedrag kan je dit ook al voorkomen...
Nog los van het feit dat een externe flitsers voor de situaties waarin het wel nodig is inderdaad een stuk mooier resultaat geeft! Uiteindelijk zal je die dan ook vast wel willen hebben dan, maar ik neem aan dat je niet altijd met die flitser erop gaat lopen enkel om te voorkomen dat je opklapflitser omhoog springt ;)
Gebruikers-avatar
MxM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2011 14:45
CONTACTCOLON

http://speedlights.net/compare-speedlig ... 2=580EX+II" onclick="window.open(this.href);return false;

de 600 staat er nog niet bij, maar zal niet lang meer op zich laten wachten... tot die tijd moet je het met z'n 'broertje' doen. :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar