Artikel over fake Canon flitser

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Een andere chinees ga ik sowieso zoeken.
Tis nu al de zoveelste keer dat ik last van m'n maag heb nadat ik chinees heb gegeten.
Maar dat van de magnetron is helaas wel waar. (in veel gevallen dan, niet overal)
Een tijd geleden at ik bij andere mensen chinees en daar voelde het bamibakje aan de buitenkant warm aan.
De bami middenin de bak was helaas nog op koelkasttemperatuur!

Helaas hoor ik hier wel vaker over in Zeeland.
Maar fijn dat er ook mensen zijn die nog wel goeie ervaring hebben met, zo nu en dan, toch wel lekkere eten.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Nasi goreng, bami, sateh;
Neem ook nog een loempia mee;
't is zo gezond;
Dus eet je lekker rond;
Want de Chinees doet veel meer met vlees!

Zo, dat zong mijn moeder vroeger vaak in de keuken, arbeidsvitaminen.

Maar zullen we gewoon on topic blijven?

Ik trof dit bericht op Twitter en voor zover ik weet is het nergens geverifieerd. Ik wil zeker geen paniek zaaien, de Chinees zwart maken of de flitsers in twijfel trekken. Als je twijfelt over een serienummer lijkt mij dat Canon zelf het beste een goed antwoord kan geven.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Het was me niet zozeer te doen om Chinezen zwart te maken, maar het is toch algemeen bekend dat de meeste 'knockoff' (oftewel namaak) producten uit Azië komen.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Maar goed, zullen we het weer on-topic doen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Ok, nog ff off topic: :P :P :P :P Jeroen, wel mooi dat jij juist nu je flliter te koop zet! :P :P :P :P
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ja en die degene aan wie die verkocht is de oorspronkelijke poster die e.e.a. aangekaart heeft! :roll: :roll: :wink:

Wat me enigszins verwondert is en wat ik me afvraag is,wordt deze site niet gelezen door iemand van CANON Nederland?
B.v. bij de site van UPC gebeurt dat wel door diverse medewerkers. Zo'n persoon kan dan bij dit soort topics daar direct verantwoord op reageren en of uitleg geven.

Wat de namaak Flitsers betreft indien die daadwerkelijk op de markt zijn, zou Canon dan niet maatregelen genomen hebben ter bescherming van hun product?

Heeft er overigens al iemand e.e.a. bij Canon Nederland nagevraagd?

Heb dat inmiddels per email gevraagd! krijg binnen 4 -5 dagen antwoord.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Wat me enigszins verwondert is en wat ik me afvraag is,wordt deze site niet gelezen door iemand van CANON Nederland?
Wellicht wordt dit wel gelezen, maar is hun policy om niet te reageren.

Ter vergelijking: Ik ben ook lid van een vereniging van een merk vouwwagen. Ook daar hebben we een site met forum. Toen enkele leden op dit forum klaagden over de ("niet") afhandeling van klachten en garantiegevallen reageerde de importeur wel: we werden gesommeerd hiermee te stoppen! In dat licht zie ik liever dat een importeur zicht pas bemoeit met een forum als daarom vanuit dat forum wordt gevraagd.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Canon heeft niets, maar dan ook niets, te zeggen over dit forum.
Dat is maar goed, en dat moet zo blijven :lol:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

boels069 schreefCOLONCanon heeft niets, maar dan ook niets, te zeggen over dit forum.
Dat is maar goed, en dat moet zo blijven :lol:
Ik denk ook niet dat dit überhaupt aan de orde is! :)
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Geachte heer Jansen,

Hartelijk dank voor uw contact met Canon.

In de email geeft u aan dat u op een forum heeft gelezen dat een SpeedLite 580EX met een serienummer beginnend met een letter een goede namaak is.

Hierbij willen wij u meedelen dat de serienummers van originele Speedlites altijd beginnen met nummers. Wanneer het serienummer met een letter begint kunnen wij u met zekerheid garanderen dat dit een namaak beteft.

Wij hopen u zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Mocht u verder nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen door te antwoorden op dit bericht.

Met vriendelijke groet,

Ivo van Geel
Canon Services & Support

Dit bericht kreeg ik heden als e-mail van Canon service en support . E.e.a. spreekt voor zich!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

twistersam schreefCOLONWeet uit eigen ervaring dat originel canon flitsers ook met een letter kunnen beginnen. Heb een paar maanden geleden een 430EX II gekocht, begint met een G en canon heeft het cashback bedrag uitgekeerd. Zouden ze niet doen als het serienummer niet klopt.
Dit bericht en de reactie van Canon spreken elkaar wel lijnrecht tegen...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Duidelijkheid en waarschijnlijk hier en daar teleurstelling.......

Marco, Canon heeft het over de 580 en twistersam over de 430.

(en verder tijd om te pitten, ik kijk morgen weer)
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Nee, Canon heeft het over "speedlites", dus alle typen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

MarcoEOS550D schreefCOLON
twistersam schreefCOLONWeet uit eigen ervaring dat originel canon flitsers ook met een letter kunnen beginnen. Heb een paar maanden geleden een 430EX II gekocht, begint met een G en canon heeft het cashback bedrag uitgekeerd. Zouden ze niet doen als het serienummer niet klopt.
Dit bericht en de reactie van Canon spreken elkaar wel lijnrecht tegen...
Een cash back actie voor een Canon product wordt niet door Canon zelf uitgevoerd.
Je moet naar een bepaald adres e.e.a. opsturen waaronder het gedeelte van de verpakking met de Barcode en de factuur.
Welke controle criteria er gebruikt worden om over te gaan tot uitbetaling is me uiteraard niet bekend. Maar of de uitvoerende instantie op de hoogte is van het feit dat er in onderhavig geval, geen letter voor het serie nummer moet staan kan men zich afvragen. Het lijkt me niet uitgesloten, dat men tijdens zo'n actie alleen kijkt naar de het meegestuurde deel van de verpakking en de factuur c.q rekening. En zijn die beide aanwezig dan gaat men tot betaling over. Lijkt me niet onredelijk.
Laatst gewijzigd door 2 op Roel Jansen, in totaal 11 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik ben wel benieuwd waar Twistersam de betreffende flitser had gekocht.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

Ik heb 3 speedlites (580 en 270) die serienummers hebben die alleen uit cijfers bestaan.
Heb ook wat rond gekeken naar gestolen speedlites waarbij serienummers waren gemeld.
Allemaal serienummers met alleen maar cijfers.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Nee, Canon heeft het over "speedlites", dus alle typen.
Oops, klopt Marco. Was dus inderdaad hoog tijd om te gaan pitten.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

MarcoEOS550D schreefCOLONIk ben wel benieuwd waar Twistersam de betreffende flitser had gekocht.
Ik ook!
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Goed, ik geloof dat er nu wel genoeg onzin is geroepen, inclusief door mensen van Canon Nederland.

Het serienummer van de Speedlight 580ExII, bestaat uit 5 cijfers. Omdat er uiteraard op de hele wereld meer dan 99999 exemplaren van rondflitsen, bestaat er een voorloopletter. Ik heb een "B" en kennelijk zijn ze nu bij de "C" (en bij de 430EX II zelfs bij de "G"). Het hele aangehaalde artikel is klinklare onzin evenals veel paniekreacties in dit topic.

En ja: mijn flitser komt echt wel bij Canon zelf vandaan!
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Strikt genomen bestaat een decimaal nummer uitsluitend uit cijfers :lol:

Dus de eerste batch heeft als code CCCCCC (mijn 580EX II heeft 078034) en de latere LCCCCC met C voor cijfer en L voor letter.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar