Welke rugzak kan ik het beste kopen

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
sterrenstelsel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2011 06:37

Hallo allemaal ik ben op zoek naar een andere rugzak maar welke?
Ik heb nu een lowepro slingshot maar omdat ik er nu een opjectief en camera bij heb wordt dit alles te zwaar.
Waarom te zwaar omdat alles op een schouder rust niet echt makkelijk dus. :( :(
Wat ik wil meenemen in de rugzak is:

Een camera met een sigma 50-500mm opjectief.

Een tweede camera met een 17-85mm opjectief.

Een 24-70mm opjectief.

En veel accessoires.

De rugzak mag ongeveer 140 euro kosten.

MVG Rob
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Mmm... Grappig. Ik kijk ook naar een tas met iets meer ruimte dan mijn huidige Lowepro Rover AW. Die begint toch wat aan de krappe kant te raken.

Tot nu toe lijken de Lowepro Flipside 400 en flipside 500 de beste kandidaten.
Grootste voordeel van deze rugzak zit 'm -wat mij betreft - dat je dat tas niet persé van je rug hoeft te halen om bij je spullen te kunnen. Tweede voordeel is dat opening van de tas op je rug zit. Niemand kan er dus bij als je 'm op je rug hebt en als je 'm op de grond legt zit te bagger aan de buitenkan en niet aan het gedeelte waar je rug tegenaan zit.

Verhelderend filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Mx1AtibdXSo" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben overigens wel benieuwd of er op dit forum mensen zijn die ervaring hebben met de Flipside 400 of 500. Zo ja, wat vinden jullie ervan?

Groet!
Dward
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Kijk eens rond naar LowePro, ThinkTank en Tamrac tassen. Surf naar cambags.com en tenslotte zoek op de site. Een soortgelijke vraag is recent al gesteld.

Btw, waarom zowel de 17-85 als de 24-70 meenemen?
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

[quote="addy101"Btw, waarom zowel de 17-85 als de 24-70 meenemen?[/quote]

De ene op een full frame camera en de ander op een crop. Of zo...

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Ik hou van de flipside 400! Het is mijn meestgebruikte tas. Ik heb in elke stad, in elk land me zeer veilig gevoeld met de camera op de rug.

Qua ruimte is hij ruim genoeg voor 2 body's, een grote telelens (100-400), een langere macrolens. Een flitser en nog 2 objectieven. Daarnaast bied het voorvak ook nog veel ruimte voor accesoires (wel wat diefstalgevoeliger). Op citytrips heb ik aan deze tas (hoewel maar net) genoeg ruimte om al mijn reisbenodigdheden mee te nemen
Canon
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Hier ook goeie ervaringen met de Flipside 400.. Voor mij ruim genoeg voor wat ik eigenlijk maximaal op een trip mee wil sjouwen. Dat je de rugzak om je heupen kan houden en hem niet helemaal af hoeft te doen is in sommige situaties inderdaad erg praktisch, al blijft het uiteraard handiger door hem gewoon even neer te leggen... Maar tijdens een wandeling in het bos en met natte bosgrond vond ik het toch wel ideaal!
Dat het compartiment tegen je rug aanligt geeft een veilig gevoel, en ook het draagcomfort vind ik prima!
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Yep, ook hier een flipside.
Fijn draagcomfort, veilig gevoel dat niemand bij je spullen kan, prijs is oké.
Echt een aanrader!
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Iemand toevallig ook ervaring met de Flipside 500? Of is die gewoon té groot.
Voor wat betreft het accessoires vakje zou je kunnen overwegen om een klein cijferslotje door de ritssluites te doen. Meestal stop je toch zooi in zo'n vak dat je niet zo heel vaak gebruikt... toch?

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Dat zou je inderdaad kunnen overwegen als je op plekken komt waarbij je echt bang bent voor vlugge vingers.. Het is wel effectief voor de gelegenheidsdieven in elk geval :) Maar zoveel heb ik er meestal niet inzitten, en over het algemeen ook niet echt dingen van grote waarde!
Anoniem 3

Boodschappenwagentje van Blokker. Ideaal!
Alles kan erin. Fototas, tweede camera, statieven, paraplu, wandelstok, eten en drinken voor onderweg.
De mensen van de EOS-dag 2011 kunnen zich dat nog wel herinneren... :wink:
Niks geen last van schouder of rug.
25 Euro, als k me goed herinner.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Telescoop schreefCOLONBoodschappenwagentje van Blokker. Ideaal!
Retehandig voor in de Blokker bedoel je. Voor ongeplaveide wegen niet echt handig lijkt mij...
Oh wacht... nou snap ik hem.. Haha! :twisted:

Groet!
Dward
Anoniem 3

Dward schreefCOLON
Telescoop schreefCOLONBoodschappenwagentje van Blokker. Ideaal!
... Voor ongeplaveide wegen niet echt handig lijkt mij...
Ik sleep dat ding op ge- en ongeplaveide wegen achter me aan. Zooo gemakkelijk..
sterrenstelsel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2011 06:37

Dward schreefCOLONMmm... Grappig. Ik kijk ook naar een tas met iets meer ruimte dan mijn huidige Lowepro Rover AW. Die begint toch wat aan de krappe kant te raken.

Tot nu toe lijken de Lowepro Flipside 400 en flipside 500 de beste kandidaten.
Grootste voordeel van deze rugzak zit 'm -wat mij betreft - dat je dat tas niet persé van je rug hoeft te halen om bij je spullen te kunnen. Tweede voordeel is dat opening van de tas op je rug zit. Niemand kan er dus bij als je 'm op je rug hebt en als je 'm op de grond legt zit te bagger aan de buitenkan en niet aan het gedeelte waar je rug tegenaan zit.

Verhelderend filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Mx1AtibdXSo" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben overigens wel benieuwd of er op dit forum mensen zijn die ervaring hebben met de Flipside 400 of 500. Zo ja, wat vinden jullie ervan?

Groet!
Dward
Ik heb niet het probleem dat deze rugzak te klein is maar door de eene band gaat het pijn doen.

Ik heb ook al gekeken naar een flipside ik vond het onhandig om de camera met opjectief,
erin te krijgen en ook eruit te halen is lastig.
addy101 schreefCOLONKijk eens rond naar LowePro, ThinkTank en Tamrac tassen. Surf naar cambags.com en tenslotte zoek op de site. Een soortgelijke vraag is recent al gesteld.

Btw, waarom zowel de 17-85 als de 24-70 meenemen?
Ik heb ook op de site van lowepro gekeken en ook verder gezocht maar ik vind het makkelijk om in een winkel te kijken.

Ik wil twee camera,s en drie opjectiefen meenemen de 17-85 voor de 50D de 24-70 voor de 6D.

En de 50-500mm ik ik gebruiken voor beide camera,s.
Dward schreefCOLON
addy101 schreefCOLONBtw, waarom zowel de 17-85 als de 24-70 meenemen?
De ene op een full frame camera en de ander op een crop. Of zo...

Groet!
Dward
Je had het in een keer goed Dward.

sven2912 schreefCOLONIk hou van de flipside 400! Het is mijn meestgebruikte tas. Ik heb in elke stad, in elk land me zeer veilig gevoeld met de camera op de rug.

Qua ruimte is hij ruim genoeg voor 2 body's, een grote telelens (100-400), een langere macrolens. Een flitser en nog 2 objectieven. Daarnaast bied het voorvak ook nog veel ruimte voor accesoires (wel wat diefstalgevoeliger). Op citytrips heb ik aan deze tas (hoewel maar net) genoeg ruimte om al mijn reisbenodigdheden mee te nemen
Oke als ik het zo lees ga ik toch nog maar een keer kijken voor de flipside 400 aw.
Rocker schreefCOLONHier ook goeie ervaringen met de Flipside 400.. Voor mij ruim genoeg voor wat ik eigenlijk maximaal op een trip, mee wil sjouwen. Dat je de rugzak om je heupen kan houden en hem niet helemaal af hoeft te doen is in sommige situaties inderdaad erg praktisch, al blijft het uiteraard handiger door hem gewoon even neer te leggen... Maar tijdens een wandeling in, het bos en met natte bosgrond vond ik het toch wel ideaal!
Dat het compartiment tegen je rug aanligt geeft een veilig gevoel, en ook het draagcomfort vind ik prima!
Ik hoor alleen maar goede dingen van de flipside dat is prima.
Dat het draag comfort goed is vind ik heel belangrijk.
Dat de bovenkant en niet de rug op de grond ligt is wel handig.
Geelduikbootje schreefCOLONYep, ook hier een flipside.
Fijn draagcomfort, veilig gevoel dat niemand bij je spullen kan, prijs is oké.
Echt een aanrader!
De flipside 400 aw ga ik zeker bekijken en als ik deze heb uitgetest ook zeker kopen.
Rocker schreefCOLONDat zou je inderdaad kunnen overwegen als je op plekken komt waarbij je echt bang bent voor vlugge vingers.. Het is wel effectief voor de gelegenheidsdieven in elk geval :) Maar zoveel heb ik er meestal niet inzitten, en over het algemeen ook niet echt dingen van grote waarde!
Als ik in steden kom neem ik nooit alles mee alleen maar een camera met opjectief.
En deze camera hang ik om mijn schouder geen probleem mee gehad tot nu toe.
En als een gelegenheidsdief lastig wordt stuur ik mijn vrouw erop af. :mrgreen:

Telescoop schreefCOLONBoodschappenwagentje van Blokker. Ideaal!
Alles kan erin. Fototas, tweede camera, statieven, paraplu, wandelstok, eten en drinken voor onderweg.
De mensen van de EOS-dag 2011 kunnen zich dat nog wel herinneren... :wink:
Niks geen last van schouder of rug.
25 Euro, als k me goed herinner.
Oke Telescoop een boodschappenwagentje bij de blokker dat is handig en ideaal.
Ik heb ook wel van die karren gezien bij een camerawinkel maar van de prijs wordt je niet vrolijk.
Je zit vol met handige tips Telescoop dank je.

MVG Rob
sterrenstelsel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2011 06:37

In de tekst is iets niet goed gegaan en aanpassen ljkt niet dus doe ik het zo maar.

Dward schreef:
addy101"Btw, waarom zowel de 17-85 als de 24-70 meenemen?


De ene op een full frame camera en de ander op een crop. Of zo...

Groet!
Dward[/quote]

Je had het in een keer goed Dward.


[quote="sven2912 schreef:
Ik hou van de flipside 400! Het is mijn meestgebruikte tas. Ik heb in elke stad, in elk land me zeer veilig gevoeld met de camera op de rug.

Qua ruimte is hij ruim genoeg voor 2 body's, een grote telelens (100-400), een langere macrolens. Een flitser en nog 2 objectieven. Daarnaast bied het voorvak ook nog veel ruimte voor accesoires (wel wat diefstalgevoeliger). Op citytrips heb ik aan deze tas (hoewel maar net) genoeg ruimte om al mijn reisbenodigdheden mee te nemen

Ik heb de tekst er gewoon tussen de citeer stukken gezet maar deze komt niet apart te staan?
De tekst is : Je had het in een keer goed Dward.
Ik weet niet wat er is fout gegaan.

MVG Rob
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Wat je ook doet, de handel mee nemen en passen in de winkel. Niet alleen of je spul erin past, maar vooral ook of die tas op je rug past! Pas na lang zoeken en drie "miskopen" heb ik nu een tas die perfect op mijn rug past en waar ik makkelijk een dag mee wandel. En geloof me, draagcomfort is nog veel belangrijker dan de ruimte in de tas.
Ik heb nu overigens een F-stop loka. Mijn vriendin heeft een flipside 400, die past perfect op haar rug (en is voor mij eigenlijk net te klein waardoor de heupband verkeerd zit).
Beide tassen hebben meer dan voldoende ruimte voor de dingen die we mee willen nemen (waar geen plek voor is blijft gewoon thuis ;)) en hebben bovendien het de laadklep aan de rugzijde. Dat laatste kan ik je aanraden. Nooit meer een vieze rug!
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

sterrenstelsel schreefCOLONIk heb de tekst er gewoon tussen de citeer stukken gezet maar deze komt niet apart te staan?
De tekst is : Je had het in een keer goed Dward.
Ik weet niet wat er is fout gegaan.
Komt omdat je een ] mistte in het quoten van Addy, ik heb het even voor je gefixed
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

addy101 schreefCOLONBtw, waarom zowel de 17-85 als de 24-70 meenemen?
Ik heb ook op de site van lowepro gekeken en ook verder gezocht maar ik vind het makkelijk om in een winkel te kijken.

Ik wil twee camera,s en drie opjectiefen meenemen de 17-85 voor de 50D de 24-70 voor de 6D.

En de 50-500mm ik ik gebruiken voor beide camera,s.
Dward schreefCOLON
addy101 schreefCOLONBtw, waarom zowel de 17-85 als de 24-70 meenemen?
De ene op een full frame camera en de ander op een crop. Of zo...

Groet!
Dward
Je had het in een keer goed Dward.
Blijft eigenlijk mijn vraag staan. Ik zou zelf een van twee kiezen omdat je ze toch niet gelijktijdig gaat gebruiken, en dan zou ik de 24-70 op 6D doen en de 50-500 op de 50D, heb je een doorlopend bereik van 24 tot 800mm, heb je de 17-85 niet nodig. Ik zou de 17-85 alleen meenemen als ik alleen de 50D zou meenemen. Scheelt weer gewicht!

Maar mensen verschillen, wat voor mij logisch is, hoeft dat niet voor iemand anders te zijn. En die flipside lijkt de ideale tas voor je!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
sterrenstelsel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2011 06:37

mmk schreefCOLONWat je ook doet, de handel mee nemen en passen in de winkel. Niet alleen of je spul erin past, maar vooral ook of die tas op je rug past! Pas na lang zoeken en drie "miskopen" heb ik nu een tas die perfect op mijn rug past en waar ik makkelijk een dag mee wandel. En geloof me, draagcomfort is nog veel belangrijker dan de ruimte in de tas.
Ik heb nu overigens een F-stop loka. Mijn vriendin heeft een flipside 400, die past perfect op haar rug (en is voor mij eigenlijk net te klein waardoor de heupband verkeerd zit).
Beide tassen hebben meer dan voldoende ruimte voor de dingen die we mee willen nemen (waar geen plek voor is blijft gewoon thuis ;)) en hebben bovendien het de laadklep aan de rugzijde. Dat laatste kan ik je aanraden. Nooit meer een vieze rug!
OKE ik neem alles mee naar de winkel om te passen en testen in de winkel.
Als ik het zo lees is de flipside 400 ook te klein voor mij ik ben 187 cm lang en weeg 90 plus.
Dus denk ik dat ik beter voor de flipside 500 kan gaan denk ik, deze is wat groter of klopt dat niet wat ik schrijf.

Rocker schreefCOLON
sterrenstelsel schreefCOLONIk heb de tekst er gewoon tussen de citeer stukken gezet maar deze komt niet apart te staan?
De tekst is : Je had het in een keer goed Dward.
Ik weet niet wat er is fout gegaan.
Komt omdat je een ] mistte in het quoten van Addy, ik heb het even voor je gefixed
Oke dank je wel voor de hulp.

addy101 schreefCOLON
addy101 schreefCOLONBtw, waarom zowel de 17-85 als de 24-70 meenemen?
Ik heb ook op de site van lowepro gekeken en ook verder gezocht maar ik vind het makkelijk om in een winkel te kijken.

Ik wil twee camera,s en drie opjectiefen meenemen de 17-85 voor de 50D de 24-70 voor de 6D.

En de 50-500mm wil ik gebruiken voor beide camera,s.

[Er gaat het een en ander niet goed :oops:
ik weet niet wat er gebeurd maar het gaat niet goed ik stop ermee voor nu.
sterrenstelsel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2011 06:37

Hallo het probleem is opgelost ik heb de flipside 500 gekocht.
Deze rugzak heeft genoeg ruimte voor mij huidige spullen.
Dank je wel allemaal voor de hulp dit onderwerp kan op slot.

MVG Rob
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar