benro B2 of feisol CB 50D

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
sterrenstelsel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2011 06:37

Hallo allemaal ik ben op zoek naar een nieuw balhoofd.
Ik wil dit balhoofd gebruiken voor mij sigma 50-500mm saman met de 6D
Ik twijfel tussen de BENRO B2 en de FEISOL CB 50D.
Dus welke is beter de prijs van beide balhoofden is gelijk.

MVG Rob
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Tsja, Ze zijn aan elkaar gewaagd. Verschil zit 'm in het gewicht, hoogte en kogeldiameter. Een grotere kogel werkt waarschijnlijk iets prettiger. In dat geval is de Feisol de betere keuze. Maar voor de rest? Zeg het maar!

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ik heb zelf de Benro B1 en daar ben ik zeer tevreden over, de feisol heb ik geen ervaring mee.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Hier ook een Benro... Erg fijn balhoofd. Geen ervaring met Feisol (hoewel het benro balhoofd wel op een feisol statief zit :))
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Anoniem 4

Het is een wat eigenzinnige site en je moet een beetje met Duits uit de voeten kunnen.
Ze hebben wel erg goed statiefkoppen getest. Er zitten best wat (grote) verschillen tussen de merken en typen.
Kijk bij de testonderdelen goed waar je de meeste waarde aan hecht.
Kijk naast de twee balhoofden die je noemt ook eens naar de Sirui K-20x
http://www.traumflieger.de/desktop/ball ... heads3.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes met de keuze.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Kan alleen maar zeggen, dat ik zeer goede ervaring heb met BENRO balhoofd B1 en Statief. Laatste ook aan de orde?
Onlangs nog een uitgebreide test over statieven gelezen in ZOOM. met BENRO als de absolute winnaar! (voor wat dat waard is).

Wat ik ook heel prettig vind zijn de draag tas, de snelspan plaat de gratis spikes en de 5 jaar garantie! In principe is het een zeer goede kopie van de GITZO.

Ik heb de B1 en met mijn 40D en 70-300 staat alles zo vast als een huis en werkt snel. Prima prijs prestatie! Er werd ook door Dpreview een BENRO als beste tripod onder de $500 gekozen. Nogmaals voor wat dat waard is. :wink:
Balhoofd is prima en statief ook. De kwaliteit van een statief is uiteraard mede bepalend voor een goed werkend geheel.

Overigens zou ik naar de winkel gaan met mijn camera en objectief en daar met mijn eigen statief indien aan de orde e.e.a. zelf uitproberen.
sterrenstelsel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2011 06:37

Hallo ik denk dat ik toch voor de feisol ga dank je wel voor de hulp.
Een nadeel de feisol kun je niet ik de winkel kopen.
Dit onderwerp mag op slot.
cilcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2012 18:46

Ik heb bij Feisol zelf besteld en dat ging prima hoor, geloof dat ik type 30 heb, bevalt goed.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar