Strap, maar dan met flitser

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Wafies
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2013 11:57
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Goedemorgen allemaal,

ik heb even een vraagje, Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van een shoulderstrap i.s.m. een flitser? en valt er een specifiek merk/type aan te raden? Ik zit er namelijk al een tijdje over te denken mijn (neopreen) neckstrap toch te vervangen door een shoulderstrap, en heb hier op het forum en op google een beetje rondgekeken, maar niet echt een bevredigend antwoord kunnen vinden. budget is eigenlijk niet echt een issue, als ik maar van die stijve nek afkom (heb het hele zooitje van de week eens op de weegschaal gegooid, kwam de teller met grip, accu's, flitser, en al het kleine grut) op ongeveer 1.8 kg, en dan was dit nog met de "lichte" 15-85. Ik hoor graag van jullie:)
»»» Canon EOS 450D EF-S 17-85mm 4-5.6 IS USM EF 50mm f/1.4 Canon EF-S 18-135 mm f/3.5-5.6 IS Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM(defect) Speedlite 580EXII 2xSpeedlite 430EX ST-E2 «««
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Bedoel je het gebruik van een strap terwijl je de flitser op de camera hebt? Dat is geen enkel probleem namelijk. Ik heb de Sun Sniper Strap Steel Pro, dat gaat perfect! Nooit meer last van rug of schouders.

Of bedoel je iets anders?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ik gebruik al een tijdje schouderbanden. Zowel binnen als in de studio.
Heerlijk en een aanrader. Gewicht speelt nauwelijks nog een rol en je hebt lekker bewegingsvrijheid.

Ik ga niet adviseren welke, is echt kwestie van smaak, wensen en budget.
Als je de zoekfunctie hier gebruikt kom je echt wel genoeg topics tegen waar straps besproken worden.
(Alleen niet specifiek over gebruik met een flitser)

Maar Werkt ook prima met flitser. Maar hangt er dan wel vanaf wat je gaat doen.
Is het gewoon een kwestie van af en toe even rusten tussen het fotograferen door, geen probleem.
Ga je echter uitgebreid lopen/klimmen en klauteren zou ik de fliter er even afhalen,
De camera heeft met flitser wat meer onbalans en zal wat sneller ronddraaien.
en hoewel de spullen best een tikje kunnen hebben moet je voorkomen dat het voetje van je flitser het te voorduren krijgt....
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Met of zonder flitser maakt in principe weinig uit.. Met de reguliere strap heeft je camera de neiging om voorover te kantelen, dat heb je met een schouderstrap niet.. De balans zal wel iets anders zijn misschien, maar eerlijk gezegd merk ik daar altijd weinig van.
Ik blijf de strap (BlackRapid in mijn geval) een van de beste aankopen vinden qua accessoires van de afgelopen jaren denk ik!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar