[VerzamelTopic] Macro Ring Lite MR-14EX II

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

http://www.canon-europe.com/For_Home/Pr ... R-14EX_II/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Nu op zoek naar de verschillen/verbeteringen t.o.v. de I.
Een van de verschillen is de prijs: +€230 (geen verbetering)

Hans.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

http://cpn.canon-europe.com/content/pro ... ng_lite.do" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Guide to Mastering the Macro Ring Lite Flash
http://www.learn.usa.canon.com/app/pdfs ... k_CUSA.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Overigens toepasbaar op vergelijkbare modellen.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Macro Ring Lite MR-14EX II Technical Report
http://www.canon.com/camera-museum/tech/report/2014/05/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Even een oud topic naar boven schoppen want ik zie dat deze flitser nu in de "aanbieding" is voor 579 euro (ipv 749).
Zijn er hier mensen die deze flitser hebben en mij iets kunnen vertellen over de ervaringen met deze ringfitser?
Op google kan ik vrijwel geen (Nederlandse) gebruikersreviews vinden namelijk.
Mocht deze flitser er komen dan wil ik deze gaan gebruiken in combinatie met de 100mm L Macro lens.
Alvast bedankt!
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik heb het tweelingbroertje van Yongnuo. Ben er nog geen vrienden mee geworden, heb er nog onvoldoende tijd in gestoken om m goed te leren kennen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Ik heb het er met Natuurfreak over gehad, die had het ook over de Yongnuo als alternatief voor de Canon, dan wel over de twin lite ipv een ringflitser.
Jij hebt de YN14-EX ringflitser neem ik aan? Vergeleken met een Canon scheelt het echt een boel geld, dus het is zeker het overwegen waard.
Ik twijfel alleen heel erg of ik wel macro's met flitser wil/moet gaan nemen, omdat ik bang ben dat je al snel de charme van het natuurlijke licht verliest.
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

En dat laatste is exact de reden dat ik nog niet direct enthousiast was. Misschien moet ik er meer mee spelen, maar tot nu toe was het steeds té veel/ hard licht. Of beter: het verlies van het mooie natuurlijke licht.

Kwalitatief is de Yongnuo prima, overigens, zeker gezien het prijsverschil met de originele Canon.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

MarcoEOS550D schreefCOLON(...) maar tot nu toe was het steeds té veel/ hard licht. Of beter: het verlies van het mooie natuurlijke licht.
(...)
Precies dat.
Ik snap dat als je met bv de mp-e65 schiet je niet aan een flitser ontkomt omdat je er zo dicht op zit dat je lens het natuurlijk licht blokkeert,
maar met een 100mm lens (ook nog eens op een crop) heb ik daar sowieso nooit last van.
Ik heb wat foto's bekeken van de 100mm Macro icm een (ring)flitser, maar je ziet inderdaad overal dat er geflitst is.
Wellicht dat een flitsverzachter (een stuk mat vilt oid) dat effect wat kan wegnemen en toch voldoende licht doorlaat zodat de iso laag kan blijven en de sluiter wat korter kan.

Mijn besluit om er één aan te schaffen staat weer even in de koelkast; ik wacht jouw bevindingen en resultaten wel af ;)
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mocht je 't pak 'm beet 120 km rijden waard vinden, mag je 'm altijd eens proberen natuurlijk.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 3

Op een 100/90mm kun je volgens mijn bevindingen net zo goed een normale externe flitser gebruiken.
Afdekken met een (zak)doek/tissue verzacht en verspreidt het licht voldoende.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Enerzijds: eens. Ik gebruik ook weleens mijn 320EX met omnibounce. Anderzijds... met de ringlite kan je het licht wel veel beter richten en verdelen (de ene kant meer dan de ander, bijvoorbeeld.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 3

MarcoEOS550D schreefCOLONEnerzijds: eens. Ik gebruik ook weleens mijn 320EX met omnibounce. Anderzijds... met de ringlite kan je het licht wel veel beter richten en verdelen (de ene kant meer dan de ander, bijvoorbeeld.
Bij stilstaande/-zittende objecten: ja, maar voor links/rechts denken heb ik meestal geen tijd.
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

MarcoEOS550D schreefCOLONMocht je 't pak 'm beet 120 km rijden waard vinden, mag je 'm altijd eens proberen natuurlijk.
Bedankt voor het aanbod, ik zal het onthouden :D
telescoop schreefCOLONOp een 100/90mm kun je volgens mijn bevindingen net zo goed een normale externe flitser gebruiken.
Afdekken met een (zak)doek/tissue verzacht en verspreidt het licht voldoende.
Ik zal eens een zakdoek om mijn 40EX II wikkelen, kijken of het meerwaarde biedt. Goeie tip :D
Kiwi says hi!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar