Tips gevraagd tbv accessoires en overzetten foto's vd camera

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
vdlende
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2014 15:42

Hallo, ik ben nieuw op dit forum; heb recentelijk een Canon EOS 600D aangeschaft met een 18-55 lens en een 70-300 telelens. Ook een bijpassende cameratas. Nu vraag ik me af welke accessoires jullie als onmisbaar zouden adviseren; is dat een zonnekap voor beide lenzen en/of een reserve accu of moet ik aan andere zaken eerst denken? Ben dus ook geen ervaren fotograaf maar ga in september naar Z-Afrika en wil goed voorbereid zijn om zo heel mooie foto's te kunnen maken. Tweede vraag is ivm een probleem waar ik tegen aan loop; de sd-card vd camera past nl niet in onze Samsung tablet welke wij meenemen. Toch wil ik regelmatig de reeds gemaakte foto's "veilig stellen". Hoe doe ik dat dan?? Tips?
ronhui

Welkom :)

Accessoires zijn persoonlijk en hangen af van wat je doet er mee doet.

Je hebt zelf al je oog laten vallen op de zonnekap en een extra batterij met het oog op je reis naar Zuid Afrika. Ik neem aan dat je dan ook op Safari gaat en daar wil je gewoon je foto's kunnen maken. Neem dan zeker een extra batterij mee en ook extra geheugenkaartjes. Op reis weet je nooit wanneer je kan opladen en foto's overzetten.

Een zonnekap lijkt mij ook geen overbodige luxe, niet alleen om bepaalde lichtinval van boven tegen te gaan, het fungeert ook als buffertje tussen het glas van je lens en een reling of een andere toerist, het is dus ook een beetje een extra bescherming. Een UV filter kan daar ook bij helpen.

Wat ik miste tijdens mijn laatste trip was een rainsleeve, welke je om de camera kon doen. werkt goed tegen water en fijn zand. Verder heb ik altijd wat doekjes bij mij in mijn tas, afstandsbediening en extra batterijen voor mijn flitser. Maar dat zal je ook voor jezelf moeten uitvogelen wat noodzakelijk is.

Voor het overzetten gebruik ik een USB card reader, zo een 12 in 1 geval. Kan je verschillende formaten kaartjes in stoppen en gewoon via je USB poort aansluiten op de laptop. Werkt prima en je hebt ze al voor 10 euro of minder.
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Je bent wel superzuinig met informatie over je Samsung tablet.
Waarschijnlijk moeten we eerst raden welke type en wat voor aansluiting erop zit.
Toch denk ik dat je met het onderstaande wel uit de voeten kan.
Ze zijn vast wel ergens goedkoper en/of van een ander merk verkrijgbaar, maar als je tablet één van de compatible exemplaren is, kun je je hier geen buil aan vallen.
http://www.bol.com/nl/p/samsung-usb-ada ... 011428335/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat de overige accessoires betreft komt de zonnekap op de eerste plaats en ook een extra accu is nooit weg.
Mooie reis toegewenst.
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Zelf ben ik ook in Zuid Afrika geweest, en eigenlijk nooit on veilig gevoeld daar...
Ga er vanuit dat veilig stellen betekend zorgen dat je met foto's thuis komt?
Ik zou gaan voor meerdere foto kaartjes, en je niet teveel zorgen maken over diefstal.
Alles is te stelen, kaartjes zijn makkelijk ergens in je zak te stoppen zonder dat er iemand bij kan.
Een tablet is ook al gevoeliger voor diefstal.

Qua andere dingen: Paar SD kaarten op eerste plaats, daarna extra accu, daarna lekker genieten
(Ik gebruik nooit een zonnekap, ondanks dat de meeste dat WEL aanraden, ik dus niet :-))
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Een zonnekap zorgt voor betere foto's in veel omstandigheden én beschermt de lens. Ik zou geen enkele reden weten om geen zonnekap te gebruiken....

Een extra accu is makkelijk, maar niet noodzakelijk als je elke nacht in een hotel overnacht. Extra geheugenkaartjes zijn ook handig. Een blaasbalgje is essentieel, zodat je stof van je sensor kunt blazen. Verder vooral er van genieten!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Thoon_Loque
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 20:54
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Behalve om flare te voorkomen, verhoogt een zonnekap ook je contrast!

En als je naar Afrika gaat, en je wilt serieus aan het fotograferen gaan.. is het niet zozeer een keuze van of een zonnekap, of een extra accu, of een extra geheugenkaart, maar een kwestie van en, en, en.
Maar ik kan niet in je portemonee kijken natuurlijk, maar als je een budget voor een reis naar Afrika hebt, zou je zeggen dat een accu, een kaartje en een zonnekap er ook nog wel vanaf zouden kunnen. (ik weet het, een gevaarlijke uitspraak, maar zo zie ik het).
Canon: | 6D | 7D | 40D | EF 24mm 1.4L | Speedlite 580II |
Sigma: | 24-70mm 1:2.8 EX DG | APO 70-200mm F2.8 EX DG HSM | 18-35mm 1:1.8 DC ART | 50mm F1.4 | 85mm F1.4
Tokina SD 11-16 F2.8 DX ATX-PRO | Peleng MC 3,5/8 A Fisheye Circ.
Gebruikers-avatar
Koos2
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2014 17:14
WoonplaatsCOLON Delft

Je kunt ook als daar gelegenheid voor is, je foto's op bv Dropbox zetten.
Canon 70D, 50mm f1.4 USM, 18-55mm f3,5-5,6 IS STM, 10-18mm f4,5-5,6 IS STM, 70-200mm f4 L USM, 430EX II
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Nog een bescheiden tip van mij: ga de komende maanden vreselijk veel fotograferen en zorg dat je jouw camera en lenzen helemaal beheerst. En al doende - in ons kikkerlandje - kom je er dan gelijk achter wat je elders/altijd nodig hebt => eerdere schrijvers hebben daar al goede suggestie voor gegeven.....
Groeten, Jaap
canon-400d
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 20 Sep 2010 12:15

En als je lang op pad bent dan is het wellicht handig om een batterygrip aan te schaffen met reserve accu's en een reislader met de juiste stekkers om alles fatsoenlijk te kunnen opladen.
http://www.worldstandards.eu/elektricit ... #country_z" onclick="window.open(this.href);return false;
Canon EOS 50D ML 2.3 / Canon EOS 650D / Canon 1100D / Canon EOS 400D
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Ik vrees dat we van ellende niet meer gaan horen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar