Welke flitser ?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Niels_blanc
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2014 18:20
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Goedenavond,

Ik heb een Canon eos 60d met een Canon 17-55 f2.8. Ik doe zo nu en dan wel is binnenfotografie zoals op feestjes en moest van de week op een bruiloft wat foto's erbij maken en dan wil ik mijn iso niet altijd zo hoog zetten en ben ik dus aan het kijken voor een flitser op mijn camera want de interne flitser ben ik geen fan van. Wat is een makkelijke en goeie flitser voor mijn camera ?
Canon eos 60D + EF-S 17-55/2.8 IS USM en EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

mijn allereerste vraag zou zijn: wat is je budget ?
tweede vraag: mag het ook 2e hands zijn ?
derde vraag: ben je erg verknocht aan Canon of kan een ander merk ook ?

Canon heeft de 600EX (nieuwste in de serie en redelijk prijzig), daarvoor heb je de 580EXII en de 430EXII en nog wat kleinere uitvoeringen.
Verder hebben Metz, Sigma, Yongnuo en Nissin goede flitsers voor Canon camera's.

Er zijn wel een aantal dingen om rekening mee te houden, onder andere het richtgetal van de flitser, maar ook of de flitser bijv.high-speed sync heeft (flitsen met hogere sluiterijden). Misschien is het voor jou belangrijk om een flitser te hebben die zich als master kan gedragen (580EXII) zodat hij andere flitsers kan aansturen.
Over het algemeen: hoe hoger het richtgetal, hoe verder de flitser kan flitsen.

Heb zelf onlangs de Metz 50 AF-1 aangeschaft, 2e hands bij een fotozaak voor 100 euro en een 430EX voor 125 euro.
Een Yongnuo kan je voor 85 euro inclusief verzendkosten nieuw uit Hong Kong bestellen (http://www.dx.com/nl" onclick="window.open(this.href);return false;).
Een tweedehands Canon 430EXII heb je tussen de 125-175 euro, de 580EXII zit boven de 200 euro.
Er zijn nogal wat mogelijkheden zoals je ziet :D

Lees je eens verder in op http://www.speedlights.net" onclick="window.open(this.href);return false;. Een uitstekende site om meer info te vergaren en verschillende flitsers te vergelijken.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Niels_blanc
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2014 18:20
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Nou mijn budget is rond 200-250 euro, tweedehands heb ik niks op tegen en qua merk maakt het me niet heel veel uit en ik zat zelf al te twijfelen tussen de Canon 580 EXll en de 430EXll maarja ik heb er ook nog niet veel ervaring mee met flitsers. Dus het is voor mij een kwestie van informatie op doen !
Canon eos 60D + EF-S 17-55/2.8 IS USM en EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM
Gebruikers-avatar
Googempie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009 19:53
WoonplaatsCOLON Omg Eindhoven

Ik heb zelf een canon 430EXII en sinds een jaar een nissin di866 mark II en die nissin bevalt me heel erg goed. Fijne bediening door zn duidelijke scherm en hij stuurt de 430 ook via infrarood aan.
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Mijn advies: kies voor Canon. Werkt altijd het best samen.
Heb zelf een 420ex en een 580exII. Beide bevallen uitstekend! Ik gebruik ze soms samen. Dan stuurt de 580 het geheel aan.
De 580 is tegenwoordig binnen jouw budget te koop en biedt qua kracht het meest.
Corwin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 12:58
WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom
CONTACTCOLON

Hoi,

De Metz Mecablitz 52 AF-1 kost zo'n €239,-
Betrouwbare Duitse Gründlichkeit.
Hoog richtgetal en makkelijk in bediening.
Ook goed te temperen om alleen als invullicht te gebruiken.

Ik heb de zowel de Canon 420 als de Metz, maar de Canon komt zelden uit de kast.
https://www.metz.de/de/blitzgeraete/pro ... ibung.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Corwin.
Canon 70D | EFS 10-22 USM | EFS 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/4L IS USM | Sigma 80-400 f/4.5-5.6 EX OS DG | Tamron 90mm f/2.8 Di Macro VC USD
Gebruikers-avatar
Niels_blanc
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2014 18:20
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Het is uiteindelijk de Canon speedlite 430 EXll geworden ik heb hem een tijdje mogen lenen van iemand ik vond hem zeer goed werken vooral met wat wilde en ben daardoor dus voor de Canon gegaan !
Canon eos 60D + EF-S 17-55/2.8 IS USM en EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Ga je geen spijt van krijgen!
Anoniem 4

Keurig dat je het resultaat hier nog even meldt. Veel plezier met je nieuwe aankoop.
Gebruikers-avatar
ceesgr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2014 15:24

Niels_blanc schreefCOLONHet is uiteindelijk de Canon speedlite 430 EXll geworden ik heb hem een tijdje mogen lenen van iemand ik vond hem zeer goed werken vooral met wat wilde en ben daardoor dus voor de Canon gegaan !
Is deze dan nog leverbaar?
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

ceesgr schreefCOLON
Niels_blanc schreefCOLONHet is uiteindelijk de Canon speedlite 430 EXll geworden ik heb hem een tijdje mogen lenen van iemand ik vond hem zeer goed werken vooral met wat wilde en ben daardoor dus voor de Canon gegaan !
Is deze dan nog leverbaar?
In 2014 blijkbaar nog wel :-)
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Google is your friend....

https://www.google.nl/search?hl=nl&q=Ca ... gws_rd=ssl

Meeste ocasions maar er is dus ook een type III

https://www.cameranu.nl/nl/p733535/cano ... gKk-PD_BwE
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

mikeeagle schreefCOLON
ceesgr schreefCOLON
Niels_blanc schreefCOLONHet is uiteindelijk de Canon speedlite 430 EXll geworden ik heb hem een tijdje mogen lenen van iemand ik vond hem zeer goed werken vooral met wat wilde en ben daardoor dus voor de Canon gegaan !
Is deze dan nog leverbaar?
In 2014 blijkbaar nog wel :-)
:lol:
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Wat gaat de tijd snel... Ik volg al die nieuwe modellen niet meer...
Heb een 580II en een 430 en die doen het nog steeds.
Gebruik ze amper, want flitsen is een vak apart, maar
gelukkig zijn er soms goede en goedkopere alternatieven als
je niet meteen een vlagschip wilt kopen...
... Spiegel-Werk ...
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Heb zelf setje van Cactus liggen. De rf60 en triggers v6. Werken hier prima voor de keren dat ik ze gebruik. (zelden) En zoals Gumpje schrijft flitsen is vak apart. En niet mijn favoriete vak :D
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Is het een vak apart?
Als het rap moet, dan misschien wel.

Maar als je de tijd neemt is het echt geen rocket science.
Toen ik nog journalistiek fotografeerde, ja, dan moet je snel kunnen zijn. Dan moet je snappen hoe het werkt en d'r ook vlug in zijn om dingen te veranderen. Alle momenten zijn zo voorbij en je moet ze hebben.

Maar als je de tijd neemt....
De kennis is helemaal niet zo uitgebreid als je er over nadenkt. En als je door de tijd kunt experienteren, dan valt het allemaal wel mee hoor
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar