Batterijen en opladers: Beter origineel (Canon) of niet?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Nice tread....... :P
Ik heb pas een 2ehands 50D aangeschaft met originele batterijgrip van Canon.
Het viel me op dat de phottix batterijen, nadat ik ze ( op de dubbellader van hannel) volledig had opgeladen en in de grip had geplaatst, direct aangaf dat de batterijen leeg waren. (Kon de camera met grip wel gewoon gebruiken).

Wanneer ik zo'n batterij rechtstreeks in de camera plaats, wordt wel aangegeven dat de batterij vol is. :shock:
De vorige eigenaar van de camera opperde dat het misschien ligt aan het feit dat de grip alleen alles correct weergeeft bij gebruik van originele (Canon) accu's. En dit draadje bevestigd eigenlijk dit vermoeden. Dus prima mee te leven, alleen zorgen dat ik altijd een 2e set volle accu's bij me heb als ik met de camera op pad ga.

Heb trouwens altijd ( ook in mijn 400D en 1000D ) " alternatieve " batterijen gebruikt en nooit problemen ondervonden. En het scheelt aanmerkelijk in de portomonaie...... :lol:
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 469
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 21:23
WoonplaatsCOLON Houten

Vreemd, dat de accu 's in de grip geen juiste capaciteit aangeven. De BP511 accu 's, die in de 50D (grip) gaan hebben geen chip, die met de camera communiceert, zoals de LP6 accu 's van de 5Dx, 7Dx, 60D 70D enz. Of het dus Phottix on Canon accu 's zijn zou dan niet mogen uitmaken; de bewering van de vorige eigenaar, dat bij originele Canon accu 's de capaciteit wel goed wordt weergegeven komt me dan ook wat eigenaardig over. Zelf heb ik nog steeds m'n 40D met (Phottix) grip en of daar originele Canon accu 's inzitten of Phottix maakt geen verschil. Ook qua capaciteit doen de Phottix exemplaren niet onder voor de originele Canon accu.
Zelf denk ik eerder aan een defecte van grip, die de resterende capaciteit van de accu 's niet goed doorgeeft aan de camera.
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Veilig kopen bij aq4u.nl
Als er een probleempje is dan wordt het gewoon snel en goed opgelost!
Weet ik uit eigen jarenlange ervaring.

gr
Frank
P71
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2015 20:40

Net een accu voor mijn 700d besteld bij AQ4U, levertijd 1-2 weken. Ben benieuwd na alle positieve ervaringen alhier. 8)
EOS 700D # 18-135mm IS STM # 24mm f2.8 # 10-18mm IS STM
P71
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2015 20:40

En vandaag op de mat :D snelle levering, netjes mailtjes gekregen van de orderstatus. Helemaal top!
EOS 700D # 18-135mm IS STM # 24mm f2.8 # 10-18mm IS STM
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

ik weet dat dit topic over batterijen en laders gaat , maar wil niet een topic openen voor 1 vraagje.
hoe zit het eigenlijk met niet originele grips?? bv die van Meike zijn die dingen goed ? en hoe is het kwaliteit verschil met de originele onderstaande Meike grip bedoel ik
http://www.ebay.com/itm/MEIKE-Multi-Pow ... 2ee089c8d7" onclick="window.open(this.href);return false;
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

iemand een antwoord voor mij? w.b de grip origineel of immi ?
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

boko schreefCOLONiemand een antwoord voor mij? w.b de grip origineel of immi ?
ik heb op mijn 50D een originele en op mijn 70D een Phottix immi (gekocht bij onze forumsponsor die ook accu's verkoopt). Ik heb het idee dat de Canon iets degelijker is, knopjes voeler net iets preciezer aan. Maar de immi past perfect en werkt perfect, en is aanzienlijk goedkoper. Je kunt natuurlijk altijd een gebruikte zien te vinden, dan heb je een originele voor de prijs van een immi.

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

mikeeagle schreefCOLON
boko schreefCOLONiemand een antwoord voor mij? w.b de grip origineel of immi ?
ik heb op mijn 50D een originele en op mijn 70D een Phottix immi (gekocht bij onze forumsponsor die ook accu's verkoopt). Ik heb het idee dat de Canon iets degelijker is, knopjes voeler net iets preciezer aan. Maar de immi past perfect en werkt perfect, en is aanzienlijk goedkoper. Je kunt natuurlijk altijd een gebruikte zien te vinden, dan heb je een originele voor de prijs van een immi.

Michiel>=-
ik dnek niet dat ik al een gebruikte zal vinden oor de 7Dmk2. maar zoals die vab Meike daar zit ook nog een wireless remote functie op wat de Canon niet heeft.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

boko schreefCOLONik dnek niet dat ik al een gebruikte zal vinden oor de 7Dmk2. maar zoals die vab Meike daar zit ook nog een wireless remote functie op wat de Canon niet heeft.
Kijk bij een grip voor de 7D mkII ook even goed naar de mate van vochtwerendheid en het al dan niet aanwezig zijn van de extra knop op de grip.

Ik had in eerst instantie ook naar een ander merk gekeken voor mijn 7D MkII maar voor een beetje geldbesparing het risiko lopen dat mijn verder heel erg goed vocht- en stofdichte camera vanwege een minder goed beschermde grip een risiko van lekken loopt vond ik niet wijs. Het is immers geen goedkope camera...
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

boko schreefCOLON
mikeeagle schreefCOLON
boko schreefCOLONiemand een antwoord voor mij? w.b de grip origineel of immi ?
ik heb op mijn 50D een originele en op mijn 70D een Phottix immi (gekocht bij onze forumsponsor die ook accu's verkoopt). Ik heb het idee dat de Canon iets degelijker is, knopjes voeler net iets preciezer aan. Maar de immi past perfect en werkt perfect, en is aanzienlijk goedkoper. Je kunt natuurlijk altijd een gebruikte zien te vinden, dan heb je een originele voor de prijs van een immi.

Michiel>=-
ik dnek niet dat ik al een gebruikte zal vinden oor de 7Dmk2. maar zoals die vab Meike daar zit ook nog een wireless remote functie op wat de Canon niet heeft.
Ik kan mij helemaal vinden in wat Thuispapa zegt ...gewoon origineel!
Je hebt een mooie uitrusting en dan wil je qua grip nog iets wat twijfels kan oproepen ...toevoegen?
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

frank schreefCOLONVeilig kopen bij aq4u.nl
Als er een probleempje is dan wordt het gewoon snel en goed opgelost!
Weet ik uit eigen jarenlange ervaring.

gr
Frank
Goed dit te lezen! Al weer enige tijd terug dat ik daar voor het laatst met tevredenheid gekocht heb!
Ze zijn er nog dus!
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

Thuispapa schreefCOLON
boko schreefCOLONik dnek niet dat ik al een gebruikte zal vinden oor de 7Dmk2. maar zoals die vab Meike daar zit ook nog een wireless remote functie op wat de Canon niet heeft.
Kijk bij een grip voor de 7D mkII ook even goed naar de mate van vochtwerendheid en het al dan niet aanwezig zijn van de extra knop op de grip.

Ik had in eerst instantie ook naar een ander merk gekeken voor mijn 7D MkII maar voor een beetje geldbesparing het risiko lopen dat mijn verder heel erg goed vocht- en stofdichte camera vanwege een minder goed beschermde grip een risiko van lekken loopt vond ik niet wijs. Het is immers geen goedkope camera...
daar heb je helemaal gelijk in , ik had nog niet eens aan de vocht dichtheid gedacht nee . en om dat te beknibbelen op 70 euro zou niet een slimme zet zijn ..
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
Anko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 356
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2011 13:03
WoonplaatsCOLON Hardenberg

Ik ga geen ellenlang verhaal meer schrijven over accu's en laders, die staan hier wel ergens. Maar geloof me: ik heb er heel wat in handen gehad, getest en ook schade gezien, ontstaan door problemen met niet originele accu's.
Wat kwaliteit betreft: niet één niet originele accu geeft de opgegeven capaciteit af. En na een weekje pauze worden de verschillen al veel groter. Voeg er nog een beetje koude aan toe...
Ik heb hier een Fuji liggen en daarbij zit ook een wazige accu. 2000mAh. Nou, nog geen 1000mAh.
Een tijdje geleden een camera in handen gehad, waar de accu zo bol in is geworden dat het er niet meer uit kon. Het batterijvak ook gesmolten... (Phottix...)
Weet dat je niet bij Canon aan hoeft te kloppen als je schade hebt door een niet originele accu. Hier op het forum kom je het niet vaak tegen, maar in de praktijk kom ik vaker schadegevallen tegen door problemen met accu's. Corrosie aan contacten, door verkeerde materiaalsoorten, lekkage's, heet geworden, het gewoon niet doen enz.
Als Eneloop nou eens een accu zou maken voor Canon, dan wil ik die wel proberen :-).
P71
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2015 20:40

En wat nu als je een originele Canon accu en een ander merk accu in een grip doet? Kan dat kwaad?
EOS 700D # 18-135mm IS STM # 24mm f2.8 # 10-18mm IS STM
Gebruikers-avatar
Anko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 356
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2011 13:03
WoonplaatsCOLON Hardenberg

Als je twee verschillende accu's in een grip doet, dat op zich kan geen kwaad. Maar het stuk gaan op welke manier dan ook van een niet originele accu kan een gevaar blijven.
P71
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2015 20:40

Duidelijk, dankjewel.
EOS 700D # 18-135mm IS STM # 24mm f2.8 # 10-18mm IS STM
Gebruikers-avatar
Foto-Xje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2015 01:29
WoonplaatsCOLON Valthermond (Drenthe)

Hoi forumers,

Schiet mij maar lek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Ik gebruik al jaren accu's van de zogenaamde "NEP PARTIJEN" ofwel "Third.........huppelepup".
Ik heb maar 1 keer een accu meegemaakt die echt KADUK ging.
Maar het gevaar????????????????????
Tja het gevaar van hoe je erzelf over denkt hoe je je laat beinvloeden door anderen wat betrefd gevaar.......

Okeeeeee, wie ben ik..........................
Ik ben niet bang voor dat soort gevaar.

Geert
Foto's liegen niet, mensen wel :lol:
Anoniem 4

De manier waarop en de zin van bovenstaand bericht ontgaat me.
Anko heeft er verstand van. Hij heeft dit onderwerp in het verleden hier heel deskundig en serieus besproken.
Er kleven wel degelijk risico's aan lithium-ion batterijen en opladers, vooral als bezuinigd wordt op de elektronische circuits die de laadstromen regelen/begrenzen.
Natuurlijk zijn er naast originele, ook wel goede alternatieven, maar blijf verre van goedkope rommel uit China.
Ook originele zijn niet zonder gevaar. Zelf ervaren met een opbollende accu voor een Samsung Galaxy S4.
Een kapotte accu is nog wel te vervangen, maar als die is gaan lekken, waardoor de printplaat is beschadigd, hoef je niet bij de camerafabrikant aan te komen als dat is veroorzaakt door een niet originele accu. Het is aan een ieder om voor zichzelf te bepalen welke risico's hij/zij wil nemen, maar dan moet je wel weten wat die risico's zijn.
Anko geeft alleen zijn deskundige mening daarover, eerlijke voorlichting en geen verkooppraatjes.
Overigens blijf ik het vreemd vinden dat mensen wel een camera van honderden, soms duizenden euro's kopen, maar moeilijk doen over een accu van een paar tientjes.
En ja, dat is een zeer subjectieve mening van mij.
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Ik snap ook niet waarom men zo lichtzinnig doet over batterijen /accu's.

Toshiba roept 91.000 accu's terug. "The firm has received four reports of the battery packs overheating and melting. No injuries have been reported"
Die service krijg je niet van china&co .
Wel de risico's.
En idd canon gaat echt niet jouw camera repareren als je 'nep' accu schade aanricht aan je camera.

De chemische processen in accus en batterijen zijn heftig. Accus lijken vanzelf sprekend maar dat wil nog niet zeggen dat die dingen altijd doen wat jij wil dat ze doen.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar