Camera ( 1000D) herkent Eye-Fi kaart niet

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Geruime tijd heb ik een Eye-Fi kaart i.c.m. een 550D camera gebruikt, zonder problemen.

Maar nu ik de camera heb verruild voor een 1000D wil ik het kaartje daarin gebruiken.
Het kaartje wordt echter niet herkend door de camera, terwijl deze toch compatible zou moeten zijn.
Ik heb alle menu instellingen in de camera bekeken, maar er is geen optie voor het ( 8 Gb grote) kaartje.
Ook het, in de camera, formatteren van het Eye-Fi kaartje geeft geen resultaat.

Wie heeft de "gouden tip" voor me...... ?
De firmware van de camera is versie 1.0.3.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
emiel_maigoda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2016 21:15

De 1000D ondersteunt dezelfde kaart-types als de 550D, dus dat zal het probleem niet zijn. Via de website van Eye-Fi zijn er drie bekende problemen te vinden:

http://www.eyefi.com/cameras#canon/eos_ ... d_/_kiss_f

Wellicht zit de gouden tip hier bij.
Groetjes,
Emiel
Canon EOS 5D mark III + BG-E11
Canon EF 16-35mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 24-105mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM
Canon Speedlite 430EX | Adobe CC

http://www.esm-photographics.nl/
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

emiel_maigoda schreefCOLONDe 1000D ondersteunt dezelfde kaart-types als de 550D, dus dat zal het probleem niet zijn. Via de website van Eye-Fi zijn er drie bekende problemen te vinden:

http://www.eyefi.com/cameras#canon/eos_ ... d_/_kiss_f

Wellicht zit de gouden tip hier bij.
Groetjes,
Emiel
Van de info op de site van eyefi wordt ik niet veel wijzer.
Ondertussen heb ik de firmware van de 1000D geüpdatet.
Het was versie 1.0.3 en is nu de meest recente ( volgens canon) namelijk, 1.0.7

Maar nog steeds geen herkenning van de kaart door de camera :cry:
Dus wie heeft de "gouden tip"........ :?:

Alvast bedankt, Erik
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
emiel_maigoda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2016 21:15

Erik Mulder schreefCOLONOok het, in de camera, formatteren van het Eye-Fi kaartje geeft geen resultaat.
Ik zou zeggen: er is dus herkenning door de camera, anders kun je ook niet formateren. Als je foto's maakt, komen die dan op de kaart te staan? Als je verbinding wilt maken vanaf telefoon of tablet, werkt dat? En wellicht voor de volledigheid: welke Eye-Fi kaart gebruik je?
Groetjes,
Emiel
Canon EOS 5D mark III + BG-E11
Canon EF 16-35mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 24-105mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM
Canon Speedlite 430EX | Adobe CC

http://www.esm-photographics.nl/
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Ik zou een andere kaart kopen. Risico zou mij te groot zijn een kaartje te gebruiken waarvan ik niet zeker weet dat ie goed is.

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

emiel_maigoda schreefCOLON
Erik Mulder schreefCOLONOok het, in de camera, formatteren van het Eye-Fi kaartje geeft geen resultaat.
Ik zou zeggen: er is dus herkenning door de camera, anders kun je ook niet formateren. Als je foto's maakt, komen die dan op de kaart te staan? Als je verbinding wilt maken vanaf telefoon of tablet, werkt dat? En wellicht voor de volledigheid: welke Eye-Fi kaart gebruik je?
Groetjes,
Emiel
Een paar antwoorden;

Foto's die gemaakt worden komen gewoon op het kaartje te staan.

Verbinding maken met telefoon of tablet, is in dit geval niet aan de orde.

Ik gebruik de Eye-Fi Pro X2 8 Gb.

Het kaartje, dat volgens mij niet "defect" is of zo, komt oorspronkelijk uit een EOS 550D en daar deed tie het prima in.
Zojuist nog even getest en het menu gaf netjes het kaartje weer en kon instellingen maken / aanpassen

Kaartje is dus oké, het "probleem" is, dat de camera waarin ik het kaartje wil gebruiken, de EOS 1000D het niet herkend en ik dus ook geen instellingen en dergelijke kan maken...... :(
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

mikeeagle schreefCOLONIk zou een andere kaart kopen. Risico zou mij te groot zijn een kaartje te gebruiken waarvan ik niet zeker weet dat ie goed is.

Michiel>=-
Tja, het gaat er niet om of ik zeker weet of het kaartje wel of niet goed is.
Ik weet eigenlijk wel 100% zeker dat het kaartje zelf in orde is. Komt immers uit een andere EOS ( 550D) en daar deed / doet tie het prima in. Dus het probleem zit niet IN het kaartje maar in het herkennen van het kaartje in de andere camera.. :(
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
emiel_maigoda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2016 21:15

Erik Mulder schreefCOLONKaartje is dus oké, het "probleem" is, dat de camera waarin ik het kaartje wil gebruiken, de EOS 1000D het niet herkend en ik dus ook geen instellingen en dergelijke kan maken...... :(
Okee duidelijk. Werkt de 1000D wel met een ander kaartje?
Groetjes,
Emiel
Canon EOS 5D mark III + BG-E11
Canon EF 16-35mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 24-105mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM
Canon Speedlite 430EX | Adobe CC

http://www.esm-photographics.nl/
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

emiel_maigoda schreefCOLON
Erik Mulder schreefCOLONKaartje is dus oké, het "probleem" is, dat de camera waarin ik het kaartje wil gebruiken, de EOS 1000D het niet herkend en ik dus ook geen instellingen en dergelijke kan maken...... :(
Okee duidelijk. Werkt de 1000D wel met een ander kaartje?
Groetjes,
Emiel
Ja, en ik denk zelfs, dat als ik het eyefi kaartje er in stop, ik gewoon foto's kan maken die dan op de normale manier worden opgeslagen. (Nog niet geprobeerd).
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Toen ik dit topic startte, heb ik ook een mailtje gestuurd naar de (Nederlandse) helpdesk van Eye-Fi.
Kreeg per kerende post een bericht dat mijn vraag was ontvangen en dat ik "binnen 3 werkdagen" een reactie zou krijgen.... NIET DUS! :cry:

Wel kreeg ik vorige week een bericht over "het niet meer ondersteunen van verschillende kaartjes" en, voor zover ik begrijp ( mijn Engels is niet zo geweldig) valt mijn kaartje dat ik gebruik ( Eye-Fi Pro X2 8 Gb ) daar ook onder...... :(

Citaat uit het betreffende mailtje....

To Our Eye-Fi X2 and Earlier Generation Product Customers:
This message is for customers that purchased an Eye-Fi Pro X2 or earlier generation products prior to March 2015. Effective today, June 30th 2016, we will no longer be offering support for our legacy product lines, a complete list of which appears below. This notice formally begins the final stage of the “end-of-life” (EOL) process started in mid-2015 for the affected products. It’s very important that customers cease using these products no later than September 16, 2016 as some key services these products rely on will be shut down at that time. All customers who have a Mobi or Mobi Pro products purchased since 2013 are not affected by this announcement.


Als mijn vermoedens juist zijn, en er geen ondersteuning meer is, dan denk ik dat er niks anders opzit dan een nieuw kaartje te kopen voor mijn 1000D :?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties, Erik.M.
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Tja, waarschijnlijk zijn er weinig ( of geen ? ) forumleden die nog met de Eye-Fi Pro X2 kaartjes werken.
Ik krijg het kaartje gewoon niet draaiende in mijn 1000D :?

En van de fabrikant hoef ik ook geen ondersteuning meer te verwachten voor dit type kaartje, als ik de tekst van de mail die ik van hun heb gehad, goed begrijp.

Inmiddels zit het kaartje in een compact camera (ook van Canon, een D30) en zit er niks anders op dan voor de 1000D een nieuw ( zo'n Mobi kaartje ? ) te kopen..... :roll:
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

Dacht dat "we" al klaar waren met dit onderwerp, je hebt het er maar druk mee....... :D
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

ajbeefde schreefCOLONDacht dat "we" al klaar waren met dit onderwerp, je hebt het er maar druk mee....... :D
haha, nee, "we" zijn er nog niet klaar mee, maar "ik ben er wel klaar mee..... " :lol:
Ik ga me er niet meer bezig houden. het kaartje zit nu in een compact camera en werkt als een tierelier.....
En voor de 1000D koop ik een nieuw kaartje van Eye-Fi, dat nog wel ondersteund wordt, kost ook geen "vermogen"...... :wink:
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Canon 7D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland

Zelf heb ik een Eye-Fi mobi Pro kaartje van 32Gb.
Deze is FAT32 geformatteerd.
Zou de formatteer methode nog iets kunnen zijn ?
Met een CF adapter heb ik deze in het verleden ook al eens geprobeerd in mijn 50D en 7D.
Op korte afstand, 1 tot 2 meter, van de laptop ging het wel aardig.
Laatst gewijzigd door 1 op Canon 7D, in totaal 11 keer gewijzigd.
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Ik denk dat het gewoon aan het type van het kaartje ligt.
Ik kan het gewoon formatteren, in de 550D werkt het ook naar behoren, gewoon als opslagkaartje gebruiken is ook geen probleem. Maar omdat ik van 550D overgestapt ben op een 1000D......

Het kaartje wordt niet, ondanks dat het wel in een lijst met compatibele camera's staat, door de 1000D herkend.
Maar, zoals ik al aangaf, geen probleem, ik heb het kaartje in een compact camera gedaan en dat werkt (weer) prima.

Die mobi Pro, bevalt die.... ?
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Canon 7D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland

De mobi Pro doet wat hij moet doen. Zowel samen met een iPad als met een Android Tablet en een Windows laptop.
Ik kan er niet al te veel van verwachten qua WiFi functionaliteit, maar dat wist ik van te voren.
Het blijft natuurlijk ook gewoon een 32Gb SD kaart.
Deze kan tegenwoordig gewoon in mijn 1D3 geschoven worden.

Het voordeel van de Pro versie is dat het kaartje zelf als AccessPoint kan fungeren.
Ik heb voor de werking dus geen WiFi netwerk nodig waar de Eye-Fi aan gekoppeld moet worden.
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar