Canon eos 550d met speedlight 270ex ii als slave functie?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
gerritamelink
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2016 08:58

Hallo,

Is het mogelijk om de speedlight 270ex ii als slave te gebruiken samen met de Canon EOS 550D. Zodat ik de flitser ergens kan neerzetten.
Heb al het 1 en ander opgezocht maar ik word er niet echt duidelijk uit.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ja, die is -in tegenstelling tot de eerste versie- als draadloze slave te gebruiken. Hoe het exact werkt, staat neem ik aan in de handleiding.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Probeer eens te zoeken op youtube, daar staat vaak wel een filmpje om het voor te doen...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

wibo53 schreefCOLONProbeer eens te zoeken op youtube, daar staat vaak wel een filmpje om het voor te doen...
Ik denk dat de topicstarter daar geen zin in heeft, anders had hij zijn vraag hier ook niet neergezet.
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Canon 7D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland

Blijkbaar heeft de 270EX ii een Master nodig om op afstand aangestuurd te kunnen worden.
De camera moet deze functie hebben of een apart apparaat, bijvoorbeeld een Speedlite Transmitter, of een Speedlite die als Master kan fungeren.
Ik denk dat jou 550D niet als master kan fungeren. Een 600D kan dat wel.
https://cvp.com/pdf/speedlite_270exii_quick_guide.pdf

Waarschijnlijk ontstaat de verwarring omdat de 270EX ii een knopje heeft die ook "Remote" heet.
Met deze knop kan je jou camera aansturen met het infrarood oogje aan de voorkant.
De flitser wordt dan een (IR) Remote Trigger voor je camera.
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar