Ervaring met deze merken grips? (canon 5D III)

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
phantom45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2006 22:00
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Ik heb sinds een paar dagen de Canon 5D III in bezit.

Nu heb ik op al mijn vorige camera's de Phottix Grip via het forum hier gekocht. (AQ4U)
Altijd goed gewerkt, enige ik nooit heb kunnen achterhalen, is trekt ie nu accu voor accu leeg, of gaat dit geleidelijk over beide (wat je zou verwachten).
Als ik naar de accu's keek met weer opladen, was er altijd 1 verder leeg, vandaar mijn twijfel hierover.

Maar nu is het dus tijd voor een nieuwe grip, en is de vraag koop ik weer een Phottix, of ga ik voor een andere versie, die bij bijv. Kamera Express staan.

En voordat mensen allemaal weer over imitatie gaan roepen is niets, en dat het niet weather sealed is etc dat weet ik.

Maar heb ook eens begrip voor mensen die geen andere keus in de spaarpot hebben, dus hiernaar kijken.
En zoals ik zeg al jaren tevreden met Phottix versies heb gewerkt ( op het vraagteken over dat Leegtrekken van de accu's na dan)

Maar wie heeft ervaring met de Phottix versie via dit Forum? 70,-

Of deze versie's via Kamera Express :

Aputure BP-E11 Batterijgrip Canon EOS 5D Mark III 109,-

Pixel Battery Grip E11 109,-

Jupio Battery Grip for Canon EOS 5D MK III 84,99
Canon 5D III/Canon Eos7D/Canon 15-85 IS/Canon 70-200 f4/Canon 50mm 1.8/Canon 24-105 f4/Canon speedlight 430EX
Daffiedolf2
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2016 17:15

Ik hou van origineel en heb zElf al jaren een grip van Canon onder mijn 50D . Destijds 2e-hands gekocht. Geen misse slag gehad.

Wel heb ik een ander merk accu, ook al jaren! Het zijn Jupio accu's en gebruik ik al jaren zonder problemen. Daarom zou ik kiezen voor Jupio.
Daffiedolf2
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2016 17:15

Is er eens een heldere vraag komen er verder geen reacties!
Jammer!
Gebruikers-avatar
phantom45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2006 22:00
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Daffiedolf2 schreefCOLONIs er eens een heldere vraag komen er verder geen reacties!
Jammer!
Jij zegt het, ik dacht het.

Volgens mij niet een heel erg moeilijke vraag, veel lezers, maar zeer weinig reacties helaas.
Canon 5D III/Canon Eos7D/Canon 15-85 IS/Canon 70-200 f4/Canon 50mm 1.8/Canon 24-105 f4/Canon speedlight 430EX
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

ik kan alleen maar zeggen dat ik een Phottix grip onder mijn 70D heb zitten. Werkt prima. Geen idee hoe dit bij een 5D3 zit. De andere merken ken ik verder niet.

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

phantom45 schreefCOLON
Daffiedolf2 schreefCOLONIs er eens een heldere vraag komen er verder geen reacties!
Jammer!
Jij zegt het, ik dacht het.

Volgens mij niet een heel erg moeilijke vraag, veel lezers, maar zeer weinig reacties helaas.
:shock: :?: Hoeveel van de 150 kijkers (waaronder waarschijnlijk de nodige bots) in dit topic denken jullie dat er ervaring hebben met deze specifieke grips? :?

Misschien zijn de verwachtingen wat te hoog :wink:
Gebruikers-avatar
phantom45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2006 22:00
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Bots zou kunnen, dacht dat de meeste forums wel dicht zaten, tegen bots tegenwoordig.

Blijkbaar weinig grip gebruikers.
Hoeft natuurlijk niet specifiek de grip voor de 5D te zijn, als wel een grip van dat merk, denk dat qualiteits ervaring op alle type wel gelijk zal zijn.
Canon 5D III/Canon Eos7D/Canon 15-85 IS/Canon 70-200 f4/Canon 50mm 1.8/Canon 24-105 f4/Canon speedlight 430EX
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Geen ervaring met de door jou genoemde grip, echter koop ik ze meestal op ebay of aliexpress. Nooit problemen gehad, ook niet met de daar aangeboden accu's. Laatste 2 waren van het merk meike.
Gebruikers-avatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 469
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 21:23
WoonplaatsCOLON Houten

Zowel m'n 40D als 7D zijn voorzien van een grip van Phottix. Prima grips en nog nooit problemen mee gehad, dus je mag er volgens mij wel van uitgaan dat dit merk op een 5D3 ook prima functioneert. V.w.b. accugebruik merk ik op de 7D, dat per fotosessie een van beide accu 's wordt gebruikt. De ene keer is accu 1 aangesproken en de capaciteit teruggelopen; de andere keer is dat bij de andere accu het geval. Of dat op de 40D ook zo verloopt is me nooit opgevallen (niet op gelet ook). Misschien dat anderen hun ervaringen met dit fenomeen ook eens kunnen delen en ben ook benieuwd of dit specifiek bij Phottix het geval is en of dit ook bij andere merken zo verloopt.
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
photogunner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2016 21:54
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Geen ervaring met third party grips.
Ik heb wel ervaring met originele grip op canon 7d (mark i), daar nooit problemen mee gehad.
Wel ooit batterij problemen met een versie van magic lantern gehad met de 7d, maar met nieuwere versie was dat over.
Heb wel interesse in jullie ervaringen met third party grips.

groet

jan
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik gebruik sowieso geen grip, ik zie voor mij het nu niet dus kan ik je niet helpen...
Apple fan, Canon volger...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar