Ik ga naar Finland en neem mee?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
mj-k
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017 23:21

Hallo,

Ik ga binnenkort naar Finland voor een "winter wonder" vakantie.

Nu vroeg ik me af, wat zou ik echt mee moeten nemen?

Onderin staat wat ik onder andere heb, wat hier niet bij staat zijn nog wat lenzen.
Een fisheye, plastic fantastic 50mm, oude omgekeerde lenzen voor macro.
Verder neem ik natuurlijk wel een statief mee.

Misschien heeft iemand nog suggesties voor spullen?

We gaan overigens ook excursies doen zoals een husky slee en een sneeuwscooter safari.
EOS 5D MK3
Canon 16-35 2.8 MK2, Tamron 24-70 2.8, Canon 70-200 2.8 MK2
600EX-RT, Cokin Z PRO series filters
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Mocht je ooit nog in Zweden een fotoreis willen maken - stuur maar een p.m. ik organiseer ze daar van zee tot bos, van stonehenge stenen tot kasteel. Zeer goedkoop met Ryanair, all-in. Heerlijk eerlijk lekker fotograferen. Van vrijdag tot maandag.

Maar goed, wat neem je mee:

- Verschillende klein formaat geheugen kaarten (zodat als je 256 Terrabyte kaart het begeeft, je niet alles kwijt bent: liefste één geheugenkaartje per activiteit)

- Batterijen! Als je in het hoge noorden zit: het vreet batterijen. Een accu is geen accu, twee accu's is een halve accu.

- Verzekering voor je gear.

- Nooit 1 camera. Neem altijd een reserve mee, ook al is die kwalitatief minder, minder pixels of weet ik veel wat. De mensen die ik wel eens heb gehad waarvan de camera tijdens het in- of uitpakken kapot ging / stierf... dat is echt menselijk leed. Ik heb dan altijd wel hier wat gear liggen die ze kunnen gebruiken - maar dat heeft niet iedere organisator.

- thermisch ondergoed, thermische sokken. en ZALF / VET om de ledematen in te smeren.

- een muts.
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Denk dat Hari al heel goede tips gegeven heeft. Vooral zalf/vet zou ik niet zo snel aan gedacht hebben maar kan me goed voorstellen dat je een schrale droge huid oploopt en dat zal niet lekker aanvoelen in de kou :o

Zonnebril ?

Afstandsbediening voor je camera ? (handig bij eventuele aurora ?)

Ik zou zo gauw niet macro en telebereik meenemen. Het lijkt me sowieso te koud om lenzen te wisselen en ik stel me zo voor dat je weinig wildlife zal spotten. Of misschien zit ik er naast en is er wel wildlife ?

Een imagetank-achtige iets om je foto's 's avonds te kunnen backuppen. Imagetank kan je lekker in je cabin laten liggen zodat je zo klein mogelijke kans hebt dat je foto's op een of andere manier verdwijnen.

Welk gebied ga je naartoe ?
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Kleine aanvulling; in het Hoge Noorden zijn filters zeer welkom. Nissen, Dr. Lee, dat soort kwaliteit.
nomko
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2016 01:02
WoonplaatsCOLON Den Haag

Wat je moet meenemen? Behalve wat hierboven genoemd is kan je je ook afvragen wat ik ga doen in Finland. Ik zeg uit eigen ervaring, GENIETEN!!! En ja, in hoofdletters. Finland is een prachtig mooi land. Alhoewel ik vorig jaar in het Zuid/Zuid-Westelijke deel verbleef voor mijn werk (zoek maar es op Uusikaupunki) was het daar elke dag weer genieten van al het pracht en praal en mooie huisjes (de oude houten huisjes dan).
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Geniet er van!!
Ik ga over anderhalve week naar Lulea en Lofoten, neem ook statief mee en wat hier boven genoemd is omdat het daar nog behoorlijk koud is. Maar genieten is de hoofdmoot in deze!
Veel plezier!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar