Sekonic L-308S of de Kenko KFM-1100

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

Omdat ik op dit moment lekker actief ben met flits fotografie zowel in huis (creatieve studio) als ook buiten zou ik heel graag gebruik willen maken van een lichtmeter om wat meer feeling te krijgen bij de sterkte van de flits die ik kan/moet instellen.

Ik wil dus vooral niet ETTL werken, maar volledig manual. Het verkrijgen van het juiste diafragma bij ingestelde sluitertijd en ISO waarde is het doel.

De unit hoeft in principe niet de flitsers te activeren, dit doe ik via mijn trigger.

Nu ben ik aan het kijken naar twee untis die redelijk interessant te krijgen zijn voor mij op dit moment.

Het gaat om of de Sekonic L-308S of de Kenko KFM-1100.

Heeft iemand hier ervaring met (deze) lichtmeter en kan hier een advies over uitbrengen?

Op voorhand mijn gewaardeerde dank.
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

Na wat gepuzzel heb ik gekozen voor een Sekonic L-358.

Kan wat ik wil of nodig heb en wat op een fijne manier te krijgen.

Ik ga er lekker mee spelen, maar merk dat het op dit moment helpend is om sneller op de ongeveer gewenste instellingen te zijn.
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Anoniem 4

Goede keus. Inderdaad even puzzelen, maar het went. Zelf heb ik de L-758DR en ben daar erg tevreden over.
Kende de L-308S en de Kenko niet, dus kon niet adviseren.
Veel succes met je nieuwe aanwinst.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar