Cameratas uit China, wel of niet doen..

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
maurice1970
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:49
WoonplaatsCOLON Naaldwijk

Op sites zoals aliexpress en wish, zie je voor relatief weinig geld, op het oog mooie camera tassen.
Zijn deze kwalitatief nog een beetje goed, of is dit allemaal rotzooi?
Kijk eens naar het vogeltje...
Canon EOS 7D Canon ef 50mm mk II
Anoniem 3

Waar dacht je dat de tassen die hier in de winkels liggen vandaan komen?
En... als ze je niet bevallen, gewoon onder garantie terugsturen, toch?
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

telescoop schreefCOLONWaar dacht je dat de tassen die hier in de winkels liggen vandaan komen?
En... als ze je niet bevallen, gewoon onder garantie terugsturen, toch?
Of lekker ouderwets naar de speciaalzaak en lekker shoppen voor b.v. een Billingham..... :wink:
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Alle waar naar zijn geld :-)
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Morgen moet ik met het OV op pad voor een meeting in Scheveningen haven op de clipper Amsterdam dat tegenover het hele feestterrein van de Volvo Ocean Race ligt. Al mijn cameraspullen heb ik in een hele grote schoudertas maar die is niet makkelijk meenemen, een ergenis die ik vaker heb als ik even op pad wil.

Inderdaad even op Ebay gekeken en voor 16 dollar een tas. Ook dan maar bij Deal Extreme gekeken waar ik vaker shop en daar hadden ze die tas voor 16 euro (betalen per iDeal en free shipping).

Voor dat geld kon ik het niet laten
http://www.dx.com/p/Camera-Waterproof-D ... zfxO8sUnVk
(En zelfs met een gratis slotje voor wat het voorsteld)

Morgen helaas nog niet in huis maar als die binnen is laat ik het wel weten. Gelukkig heb ik een stapel HP laptop rugzakken in huis dus past daar nu even de camera met extra lens in.
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

RoelofT schreefCOLONMorgen moet ik met het OV op pad voor een meeting in Scheveningen haven op de clipper Amsterdam dat tegenover het hele feestterrein van de Volvo Ocean Race ligt. Al mijn cameraspullen heb ik in een hele grote schoudertas maar die is niet makkelijk meenemen, een ergenis die ik vaker heb als ik even op pad wil.

Inderdaad even op Ebay gekeken en voor 16 dollar een tas. Ook dan maar bij Deal Extreme gekeken waar ik vaker shop en daar hadden ze die tas voor 16 euro (betalen per iDeal en free shipping).

Voor dat geld kon ik het niet laten
http://www.dx.com/p/Camera-Waterproof-D ... zfxO8sUnVk
(En zelfs met een gratis slotje voor wat het voorsteld)

Morgen helaas nog niet in huis maar als die binnen is laat ik het wel weten. Gelukkig heb ik een stapel HP laptop rugzakken in huis dus past daar nu even de camera met extra lens in.
Grote praat over een hele grote schoudertas met fotospullen een veel HP rugzakken, maar toch kijken naar een goedkoop Chinees fototasje..... :wink:

Komt een beetje sneu over :wink:
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Gebruikers-avatar
kromlensje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2017 11:40
WoonplaatsCOLON N Br

persoonlijk heb ik het niet zo op mijn dure fotospullen te vervoeren in een goedkoop tasje, ik ga dan voor kwaliteit, en dat hoeft niet duur te zijn, mijn beide lowepro tassen heb ik 2e hands gekocht.

een grote tas waar beide cameras in kunnen en een kleinere waar ik de 750d met telelens in kwijt kan als ik even snel ergens naar toe wil en niet alles mee wil zeulen.

hoewel ik ook wel eens met een schuin oog kijk naar een rugtas, misschien wel handig voor op de fiets, maar dat zal dan waarschijnlijk ook weer 2e hands worden van een degelijk merk en geen grote bedragen gaan kosten
eos 750D met grip, eos 400D, met grip, EF 24-70mm f/4.0L IS USM ,Sigma 70-300mm apo dg macro, efs 18-55mm II, efs 18-55mm is stm, ef 50mm F1.8 STM.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

ajbeefde schreefCOLONGrote praat over een hele grote schoudertas met fotospullen een veel HP rugzakken, maar toch kijken naar een goedkoop Chinees fototasje..... :wink:

Komt een beetje sneu over :wink:
Ik lees geen "grote praat", maar gewoon een feitelijke weergave. Als je wilt reageren, doe dat dan inhoudelijk. Deze toon creëert een sfeer die niet gewenst is. Ook niet met een maar smiley's.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

kromlensje schreefCOLONpersoonlijk heb ik het niet zo op mijn dure fotospullen te vervoeren in een goedkoop tasje, ik ga dan voor kwaliteit, en dat hoeft niet duur te zijn, mijn beide lowepro tassen heb ik 2e hands gekocht.
Dit is ook mijn keuze en werkwijze. Ik zou niet zomaar voor goedkoop spul van dat soort sites gaan. Natuurlijk kan je het best proberen, als het niks is, ben je niet veel geld kwijt.
telescoop schreefCOLON En... als ze je niet bevallen, gewoon onder garantie terugsturen, toch?
Om iets onder garantie terug te sturen, moet er wel iets aan mankeren ;) Dat is iets anders dan "niet bevallen". En zelfs als dergelijke shops een soort herroepingsrecht hebben, zou ik niet rekenen op een snelle en soepele afhandeling. De consumentenfora staan vol met voorbeelden met ellende.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Heb wel eens zo'n goedkoop tassie gekocht maar binnen een paar keer weer spijt van, rits sluiting brak eraf en dan kun je niks meer.
Het is hetzelfde als met statieven , kwaliteit naar prijs we hebben ze allemaal el eens gekocht en na een paar keer gebruiken alweer spijt van.
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Ik dacht vanmiddag een reactie getypt te hebben, misschien net te snel het vesnter weg geklikt na het plaatsen want het forum is wel een beetje traag.

Ik heb een Caruba schoudertas waar al mijn spullen inc de laptop in past maar bij veel lopen is dat zwaar en schiet iedere keer van de schouder af. Dat ik een zooi HP laptop rugtassen heb komt omdat ik als ICT hardware maintenance engineer naast oa. het plaatsen van appartuur ook te maken had met de inname van apparatuur van vertrekkend personeel. De amper gebruikte tassen werden niet opnieuw gebruikt maar afgevoerd en dan gaat er wel eens wat mee...

Grootspraak is het niet, het is inderdaad gewoon een constatering dat die schoudertas onhandig is. En normaal als ik even naar een race ga gebruik ik meestal maar 1 lens en kan ik de camera even op de bijrijdersstoel leggen. Nu moest ik met het OV en heb ik de camera toch het liefst uit zicht want in mijn voormalige werkzaamheden heb ik al genoeg vervangende laptops mogen uitleveren vanwege een snelle graai in het OV.

De rugtas zal ook gewoon een alternatief worden als ik er even een dagje op uit ga zonder laders, te veel lenzen etc. en zal dan ook niet maximaal belast worden.

Kwaliteit uit Azië kan inderdaad wel eens bedroevend zijn, zo bleek laatst een ER11 spantanghouder van 4 dollar (een soort boorkop) een flinke slinger te hebben dus heb ik alsnog voor 34 euro hier in Nederland 1 gekocht. Maar ik ga er nog steeds van uit het exemplarisch was want die Chinezen kunnen heus wel wat maken. En ja, ook ritsen van den Levis broek gaan kapot, mooie vandaag de dag is dat de Turkse kledingreparatieshop om de hoek een kapotte rits of losse naden met zelfs een betere kwaliteit herstelt indien het nodig mocht zijn.

En ja, over goedkope statieven gesproken... Ik heb een Alpha 2500, kost nog geen 30 euro en komt bij div reviews goed uit de test en voor waar ik hem gebruik voldoet die prima.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Ik heb ook al verschillende schoudertassen gehad maar schakel steeds weer over naar een rugzak. Voordeel van een schoudertas t.o.v. een rugzak is dat je er gemakkelijk iets kan uitnemen, bij een rugzak moet je die eerst ergens leggen vooraleer je er iets kan uitnemen. Maar, voor mijn soort fotografie zit ik vele uren in de natuur en dan weegt zo'n schoudertas te snel door terwijl ik met een goede rugzak de ganse dag kan rondlopen.
Als ik zie dat je voor een goede 16 euro een mooie rugzak hebt, dan heb ik daar een dubbel gevoel bij. Het is wel een koopje maar het kan niet anders of daar moeten mensen voor een hongerloon in slechte omstandigheden aan werken. Dan geef ik persoonlijk toch liever wat meer uit in de hoop dat die arbeiders een eerlijker loon krijgen, ook al is dat geen zekerheid.
Iedereen is natuurlijk vrij om te beslissen en dit was mijn mening en ervaring voor wat ze waard is.
Gebruikers-avatar
kromlensje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2017 11:40
WoonplaatsCOLON N Br

Arbeiders krijgen geen eerlijk loon in China, ook niet als je er meer voor betaald, maar de arbeids tijden en loon zijn gewoon anders dan hier.

komt er kwaliteit uit China, jazeker hoor, maar daar hangt dan een duurder prijskaartje aan en is meestal niet op aliexpress te vinden.
ik heb er ook wel eens gezien van 50 euro en dan begin ik toch te twijfelen....
eos 750D met grip, eos 400D, met grip, EF 24-70mm f/4.0L IS USM ,Sigma 70-300mm apo dg macro, efs 18-55mm II, efs 18-55mm is stm, ef 50mm F1.8 STM.
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Pfff .... zóveel tassen hier.
Ik zweer bij Lowepro. Heb een kleine en een “rugzak”.
Kost wat meer maar kwaliteit en gebruikersgemak is voor mij doorslaggevend geweest.
De rugzak heeft de opening aan de rugzijde, geeft een veilig gevoel.

En zo heeft een ieder een eigen voorkeur.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Los van het feit of het goedkoper is in China en de levertijd wat langer is valt mij altijd één ding in de advertenties op, namelijk dat bij bijna ieder artikel goede foto's en maten staan en meestal ook welke kleuren er zijn. Bij de reguliere verkopers hier in NL moet je het maar doen met summiere plaatjes. Als je geluk hebt kan je doorgooglen naar de fabrikant. Al meerdere keren meegemaakt dan maar op de gok te kopen.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Gewoon even een goed gesorteerde camerazaak binnenlopen met je spullen lijkt me heel wat zinvoller dan op de gok kopen.

Ooit heb ik eens een online "tassenpassysteem" gezien waarbij op basis van je eigen apparatuur en wensen tassen afvielen en dus uiteindelijk alleen de geschikte overbleven. Maar die kan ik zo gauw niet meer vinden.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
maurice1970
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:49
WoonplaatsCOLON Naaldwijk

Bedankt voor jullie adviezen ,

Het is een Lowepro fast pack 200 geworden.
Kijk eens naar het vogeltje...
Canon EOS 7D Canon ef 50mm mk II
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Nou, daar issie dan

Afbeelding

Toch wel iets kleiner dan verwacht en ik ben nogal fors dus kan hem net aan op mijn rug gooien maar ook over 1 schouder blijft die goed hangen. De shouderbanden zijn lang genoeg voor normale personen.

Ja, de tas voelt wat dun en goedkoop aan maar de schouderbanden lopen breed uit naar de tas en zitten over hun hele breedte wel goed gestikt. Ik verwacht niet dat die spontaan in 1 keer op de naad doorscheurt.
Zoals het aanvoelt zou ik hem niet te zwaar belasten dus even een keuze maken welke lenzen je meeneemt en eventueel een extra accu en de rest thuis laten om gewicht te besparen, overigens is dat ook mijn doel voor die momenten dat ik er even op uit ga.

Een aanrader? Niet helemaal
Is de camera genoeg beschermd? Nee, de tas bevat niet genoeg vulling om een goede bescherming te bieden.
Handig om je camera even mee te nemen? Zeker wel
Gebruikers-avatar
kromlensje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2017 11:40
WoonplaatsCOLON N Br

vorige week mijn lowepro Tahoe BP150 binnengekregen (nieuw, 59 euro incl verzenden gekocht in Nederland) stevig en degelijk gemaakt, bescherming aan alle kanten, en ....made in China ;-)
eos 750D met grip, eos 400D, met grip, EF 24-70mm f/4.0L IS USM ,Sigma 70-300mm apo dg macro, efs 18-55mm II, efs 18-55mm is stm, ef 50mm F1.8 STM.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar