vraag wat betreft de Lowepro Slingshot 202 AW cameratas

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Louis68
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2018 15:44
WoonplaatsCOLON Delft

Hallo,

Omdat mijn huidige cameratas na aanschaf van een EF 70-200mm F/4.0 L IS USM objectief te klein is geworden,
ben ik op zoek naar een nieuwe cameratas.
Nu kreeg ik hier een advertentie binnen over de Lowepro Slingshot 202 AW cameratas, welke mij wel een mooie tas leek,
maar zit met de volgende vraag...

Zou de tas groot genoeg zijn voor een Canon EOS 80D DSLR + 18-135mm IS USM,
en daarbij een Canon EF 70-200mm F/4.0 L IS USM met eventueel een ET-74 zonnekap ?
Ik zou er al zijn als de EF 70-200mm F/4.0 L IS USM er los in zou passen, ipv op de camera,
maar heb helaas geen idee of de tas diep genoeg is voor een dergelijke lens/objectief.

Dus misschien dat iemand hier een idee heeft ?

Alvast bedankt !

Met vriendelijke groet,

Louis.
Canon EOS 80D DSLR | Canon 18-135mm IS USM | Canon EF 70-200mm F/4.0 L IS USM | Canon Powershot Pro 1
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Hier een review waarin je goed ziet hoeveel er in de tas past. De compartimenten zitten met klitteband vast. Op die manier kun je van twee kleine vakjes één grote maken, zodat ook een grote extra lens meekan.

https://www.youtube.com/watch?v=maZ3Whz7LGs
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik neemnooit alle lenzen mee ... meestal kies ik er een uit, soms twee en daarmee doe ik de klus...
Dus een camera tas waarin alles in past gebruik ik zelden...
Ter reflectie ;)
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
kromlensje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2017 11:40
WoonplaatsCOLON N Br

idd ik heb een grote tas waar alles in kan, die staat thuis(en berg ik alles in op), veel te lomp en zwaar om mee te nemen, een tele lens en een standaard lens is voldoende in vrijwel alle omstandigheden die ik tegenkom.
eos 750D met grip, eos 400D, met grip, EF 24-70mm f/4.0L IS USM ,Sigma 70-300mm apo dg macro, efs 18-55mm II, efs 18-55mm is stm, ef 50mm F1.8 STM.
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Het ligt er maar aan wat je van plan bent. Ga je het bos in, heb je een statief nodig en wil je ook wat te eten meenemen dan is o.a. zo'n Lowepro 202 AW handig. Je slingert hem zo naar voren en hebt alles onder handbereik. Ook handig om alles permanent in op te bergen.
De ervaring leert inderdaad dat 1 tas niet voldoende is. Voor diverse situaties houd ik er inmiddels 3 op na.
Laatst gewijzigd door 1 op Robert14, in totaal 19 keer gewijzigd.
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Mijn idee zegt dat het prima moet lukken, de vraag is alleen nog even hoe.
De 70-200mm past bijvoorbeeld zeker in het vak bovenop, of dat wenselijk is is misschien een andere vraag.
Denk dat alles ook in het camera compartiment wel past, na wat inrichten.
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Ik kies de tas die geschikt is voor mijn doel van de dag, en dus voor mijn lenskeuze van die dag. In die tas past de meest te gebruiken lens gemonteerd, als er nog andere lens(en) mee moeten dan prop ik die daarnaast. Het is meestal een schoudertas.
Een rugtas is voor mij meer een transporter, alles past er in en om ook maar iets te kunnen pakken moet 'ie van de rug af, neerzetten, de top of heel de sluiting openritsen. Ik gebruik 'm maar weinig.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar