Probleemoplossing voor YN-E3_RT transmitter met 430EXIII-RT

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

Moderator: Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jul 2013 20:18

Voor macrofotografie en ook andere soorten fotografie is het soms handig om met twee externe flitsen te kunnen werken die je met een transmitter op je toestel kan bedienen.
Zo kocht ik een tweede Speedlite 430EXIII-RT en een Youngnuo YN-E3-RT transmitter bij. Mijn eerste speedlite kon ik perfect bedienen met mijn transmitter maar met de nieuwe speedlite lukte dat maar niet om die te laten werken. Na heel wat opzoekwerk heb ik het probleem gevonden. Blijkbaar is de firmware van de nieuwe speedlite lichtjes aangepast waardoor de Youngnuo transmitter die flits niet meer herkent. Youngnuo heeft dat probleem nu opgelost door een firmware update op hun site te plaatsen voor de YN-E3_RT. Je kan die transmitter met een usb-poort met je PC verbinden en een update doen. Je moet wel zowel de update als een driver van het hun site halen om de firmware update te kunnen installeren. Eenmaal je dat de firmware hebt bijgewerkt, werkt alles weer probleemloos.
Mocht er nog iemand met dat probleem zitten, dan is dit wellicht ook jou oplossing? Met een Canon transmitter zou zich dat probleem wel niet hebben voorgedaan maar, daar moest ik minstens 14 dagen op wachten en de Youngnuo was in voorraad.
Plaats reactie

Terug naar “Accessoires”