Flits set voor Canon EOS 200 D en Canon Speedlite EL-100 ?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Vaatdoek
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 29 Feb 2020 13:10

In een winkel van K.E gaven ze aan dat buiten een kabel zoals bijvoorbeeld een Pixel TTL er ook
een mogelijkheid bestond om draadloos te flitsen zoals bijvoorbeeld met de Hahnel captur transmitter reciever set Canon die zou moeten werken tussen de Canon EOS 200 D en de Canon Speedlite EL-100
Ze hadden helaas de set niet op voorraad om te proberen in de winkel.
Thuis nog wat gegoogeld en begon te twijfelen of ik wel draadloos zou kunnen flitsen met die Hahnel set.
Mailtje naar de klantenservice van K.E gedaan en die zeggen dat het niet ! mogelijk is maar zonder uitleg erbij.
Is er een set zoals de Hahnel of mogelijkheid om draadloos te flitsen met een Canon eos 200 D en een Canon Speedlite EL 100 en graag uitleg waarom wel of juist niet mogelijk ?
Bij voorbaat dank voor je reactie/uitleg.
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Voor een Godox TT680-C (E-TTL) flitser heb ik bij KE een Rollei Wireless Flash Unit Trigger Set op hun advies gekocht omdat ik persé de TTL mogelijkheid wilde benutten van mijn Canon 6D MkII. De hele set werkt prima draadloos met behoud van de TTL functie. Zelfs de brandpuntafstand zie je dan automatisch veranderen bij het wijzigen op de camera. Ik denk dat je ook zo'n mogelijkheid bedoelt. Even doorvragen bij KE dus.
Daffiedolf1
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2005 16:39
WoonplaatsCOLON Friesland

Nissin air 1 commander en receiver?
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

Ik maak gebruik van de Yongnuo 622 voor het draadloos flitsen. Ik ben hier zeer tevreden over en het werkt voor mij prima. Echter of deze compatible is met de EL 100, dat weet ik niet zo, maar daar zou je even naar kunnen kijken.
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar