Hoe goed is een imitatie batterijgrip ?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Hallo,

heb recent een Canon 550D gekocht en mis eigenlijk de batterijgrip (jaren een 350D met grip gebruikt). Nu zie ik steeds vaker dat er merkloze batterijgrips worden aangeboden, soms zelfs met de text "zelfde als origineel, alleen het canon merkje mist".

Hoe zijn de ervaringen met zo'n imitatie grip? Zijn die hetzelfde als met een originele, of wordt het uiteindelijk een kat in de zak.

Dank alvast voor de reacties,


Arjan

ps. was afgelopen voorjaar in Amerika en zag daar een grip liggen van het merk targus voor een 350D en ik moet zeggen dat deze er hetzelfde uitzag als de Canongrip die ik onder de camera had.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ik het grotendeels met Gabriël eens. Maar soms kun je er ook problemen mee hebben. Ik heb een Canon 450D met een imitatie grip. Ik heb vaak problemen met de twee accu's die erin kunnen. Hij geeft dan aan dat de accu's leeg zijn, Maar waneer ik de accu's check blijkt dat maar een van de beide leeg is. Terwijl hij van beide accu's stroom moet trekken.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Ook ik heb een imitatiegrip. Werkt verder prima, alleen de batterijindicatie op het scherm van mijn 450D geeft altijd 'vol' aan. Terwijl dat niet zo is.
Maar de werking is bij mij prima. Wil niet meer zonder.

Peter
Naneu-pro K4L met wat canon-spulletjes en een sigma 17-70 OS
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

op al mijn camera's deze grips gehad, via aq4u.nl besteld en heb er nog nooit problemen mee gehad. Super spul niets op aan te merken.
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
bakaloko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2009 16:59
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Ik heb ook een imitatie. Besteld via ebay voor 50,= incl 2 accu's en een aparte lader. Werk er nu een half jaar mee en nog nooit problemen mee gehad.
[size=75]2 Dikke camera's met 3 vette lenzen, een vatsige flitser, een kick @ss statief en een extreem cool rugzakje. WOEI !!!
[url=http://www.focasa.nl][color=red][b]klikkerdeklik[/url][/color][/b]
[/size]
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

zelfde verhaal als bakaloko.
heb zelf een 400D gehad met originele grip. werkte prima natuurlijk. mijn vader werkt al ruim anderhalf jaar met een 450D en een grip t.w.v. 40 euro (incl. 2 sterke accu's) en er zijn nog nooit problemen mee geweest.

Succes ermee
Canon
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Op zowel m'n 350D als mn huidige 50D een imitatiegrip. Nooit problemen mee.
Ook de aftermarket accu's van AQ4U.nl werken perfect (en houden het zelfs langer uit dan de Canon en Hähnel accu's die ik heb....)
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik gebruikte een grip op mijn 30d en 50d. Nooit problemen gehad, en het werkte prima!!!
Toen ik de grip aan iemand gaf, omdat ik een xxd camera zonder grip prettiger vond,
heeft die persoon er alleen maar flinke last mee gehad. Heeft twee keer zijn camera moeten laten maken, omdat er intern dingen beschadigd waren. Ik voelde me bijna een oplichter !!
Gelukkig heb ik het ding gegeven en niet verkocht, en gelukkig handelde ik ter goeder trouw, dwz, bij mij deed 'ie het ECHT.
Maar lullig was het wel. Hoe de vork precies in de steel zit weet ik niet; ik ga er van uit dat hij de grip wel correct gebruikte.
Blijft een raadsel. Maar zelf heb ik nooit problemen gehad dus, met een grip van een niet-Canon merk.
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Zojuist heb ik een batterijgrip besteld bij dealextreme, kosten in euro's ongeveer 32,- Zodra de grip onder de camera zit zal ik laten weten hoe de eerste indruk is.

Arjan
explosives41
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2010 09:10

Ik heb een Phottix grip voor mijn 50D gekocht via http://stores.ebay.nl/Hong-Kong-Supplies.
Goede kwaliteit, werkt zonder problemen en goedkoop ca 65 euro incl 2 batterijen. Verkopen er meer interessant spul
Be good, if you can't be good, becareful
Gebruikers-avatar
Klaasbaas1983
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2010 17:09
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

zelf 2x een originele grip gehad voor m'n 400D en 5D mk1.
Kan daar alleen over zeggen dat het goed aanvoelt.
Heb wel eens gehoord van mensen die hun 3rd party grip er niet meer afkregen..
Dat lijkt me toch wel erg vervelend.

Qua batterijen zijn de originelen vele malen beter! (ook veel duurder)
Canon 5D >> Canon 24-105mm F4, Canon 50mm F1.8 ||| Olympus OM-1 >> Zuiko 100mm F2.8, Zuiko 50mm F1.8 ||| Minolta XG-2 >> Vivitar Series 1 70-210mm F3.5, Minolta 28mm F2.8, Minolta 50mm F1.7 ||| Yashica 44
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

ik heb ook een imi onder mijn 500D hangen, van het merk Meike.

2ehands gekocht voor 5 tientjes, incl 2 accu's

Was er eerst ook iets huiverig over, maar las op buitenlandse fora enkele positieve ervaringen over een Meike grip...

Mijn ervaring; werkt prima, accu's worden netjes allebei leeg getrokken. Alleen als ik de grip continu op "on" laat staan, gaat het wel hard met de batterijen. op "off" doet ie het wel lekker lang.
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

nieuwsgroepen schreefCOLONZojuist heb ik een batterijgrip besteld bij dealextreme, kosten in euro's ongeveer 32,- Zodra de grip onder de camera zit zal ik laten weten hoe de eerste indruk is.

Arjan
Hij is binnen, al heeft dat iets langer geduurd dan verwacht. De eerste indruk is dat hij niet onder doet voor de originele onder mijn 350d, alles functioneert zoals het moet. Hij voelt iets plastieker aan dan de originele onder de 350d, nu weet ik natuurlijk niet hoe een originele voor een 550d aan voelt. Nu is het afwachten hoe hij zich houdt over een langere periode.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar