Jullie rugtas ervaringen....

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Even de gelegenheid nemen van dit topic voor de volgende vraag:
Afotos schreefCOLONNu achteraf vind ik de pro speed belt aan de streetwalker eigenlijk toch niet praktisch en heb het slechts enkele keren gebruikt.
Ik heb nu de Lowepro eraan hangen. Maar wil uiteindelijk ook voor die speed belt van Thinktank gaan, met een aantal losse tasjes (en filterhouder voor mijn ND set). Nu lees ik dat jij het niet praktisch vindt. Mag ik vragen waarom? Mag via pb als je dit topic niet wilt "vervuilen".
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

nando schreefCOLONNu lees ik dat jij het niet praktisch vindt. Mag ik vragen waarom? Mag via pb als je dit topic niet wilt "vervuilen".
Mag gewoon in dit topic.
Worden we allemaal wijzer van :wink:
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Het grootste gemis is dat je de riem niet op zijn plaats kan fixeren aan de rugtas. De modular tasjes kan je bv wel met dat witte plastic stuk fixeren op 1 plaats bij de riem. Doe je dit niet bij zon modular tas, dan glijd dat tasje er af, doe je dat wel dan neemt ie soms de hele riem mee :)
Zonder tasjes aan de riem moet je em altijd weer sluiten zodat ie niet uitzichzelf losglijdt. Stel dat je dan voor een kort stuk even je tas draagt zonder je riem om te doen lijkt het alsof er een drie dubbele hema worst onder aan je tas hangt, aangezien de riem over zijn gehele lengte vrij dik is.
Al zou je de riem op zijn plek willen houden kan je twee tasjes tegen je rugtas aan fixeren (hoop dat dit duidelijk overkomt), echter als dit grote lens tassen zijn steekt dit dus erg uit naar beneden tov je rugtas en kan je je rugtas niet meer neerzetten.

Ik moet wel zeggen dat de gewichtsverdeling met gebruik van de speed belt aanzienlijk beter is dan met de standaard riem van de tas.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Hm - het gaat hier dus uitsluitend over het 'verankeren' van de riem zodat die niet te roteren is (al dan niet bewust).

Ik kan me voorstellen dat door het gewicht van tasjes en lenskokers het geheel wat moeilijk te dragen is als je deze aan het handvat vasthoudt. Maar ja, dan denk ik: het is en blijft een rugzak.

De 'worst' herken ik van mijn Lowepro Nature Trekker II. Daar was de riem ook dik met gigantische heupstukken. Maar dat is onvermijdelijk en ik denk niet zo erg omdat daar de extra steun in de heup tegenover staat. Dat alles is natuurlijk persoonlijk.

Het neerzetten van de tas met lenskokers is hetzelfde als wanneer je een statief aan de tas hebt zitten. Die hangt achterop en steekt zo'n 30 cm onder de tas uit. Neerleggen is dan de enige manier. Tegelijkertijd denk ik dat je juist die kokers aan de riem hebt om niet elke keer die tas van je rug af te halen wanneer je iets moet hebben.

Dat is trouwens het enige nadeel aan de Streetwalker. Wanneer het statief aan de tas bevestigd is, moet je deze helemaal verwijderen voordat je in de tas kunt.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Ik heb nog een vraag over de Antidote.

De laptop zal ik op reis niet altijd bij me dragen hoewel een hotel ook niet altijd veilig is.
Maar als ik het goed zie bij de Antidote zit het laptopvak geheel aan de achterzijde.
Is dat niet diefstalgevoelig in drukke steden/gebieden?
Ik bedoel dan ook voor 'sneldieven'.
Voor de duidelijkheid mijn vakantie begint in New Dehli :wink:
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Anoniem 4

Caspar, in risicogebieden moet je altijd wat voorzieningen treffen. Voor het zekeren van de laptop en de overige fotospullen in de rugzak gebruik ik de volgende artikelen, gewoon verkrijgbaar bij de ANWB, ook zaken die tassen en koffers verkopen, hebben ze meestal.
Let er wel op dat de sloten TSA gecertificeerd zijn. Ieder ander slot of het gebruikt wordt om te sluiten of er alleen aanhangt, wordt gewoon doorgeknipt en verwijderd als douane of andere vliegtuigautoriteiten buiten jouw aanwezigheid in je bagage willen kijken.

Met dit slot kun je de rits naar het camera/lens-compartiment afsluiten. De ritsen zijn speciaal daarin voorzien
http://www.anwb.nl/webwinkel/reis-en-ca ... stuks.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De kabel aan dit slot haal je door de draagband of de metalen ringen (voor bevestiging van de lange band) van de laptoptas en haal hem vervolgens door een vast punt op de rugzak.
http://www.anwb.nl/webwinkel/reis-en-ca ... kabel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Let wel, dit helpt alleen tegen gauwdieven.

Wat ik verder doe, is een hoes om de hele rugzak incl. laptop. Zo’n zelfde als bijgeleverd als regenbescherming. De originele laat ik op zijn plaats voor het werkelijke doel. De ander heb ik gewoon voor een paar euro aangeschaft bij een outdoor-shop. Beschermt tegen stof (heb je nodig in die landen), maar het grote voordeel is dat potentiële gauwdieven niet goed kunnen zien wat eronder zit en hoe de constructie daarvan is.

Misschien is dit voor op reis ook wel handig. Heeft niets met fotografie van doen, maar kan bij ziekte/ongeval ongelofelijk makkelijk zijn. Weet ik uit ervaring. Voor jouw vakantiegebied zou ik de Engelse versie nemen.
http://www.anwb.nl/webwinkel/zoekresult ... rbereiding" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLONLet wel, dit helpt alleen tegen gauwdieven.
Dat bedoelde ik ook.

Geweldige tips komen hier voorbij. Dank allen!!
IK ben er nog niet uit welke van de twee rugtassen maar van het weekend hoop ik te beslissen.
Jullie gaan het horen.

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Er komen hele nuttige dingen in dit topic naar voren, waarvoor ook mijn dank! :)
Ik heb dit topic trouwens even verplaatst naar de forumsectie Accessoires, waar de tassen ook onder vallen.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

En ik heb inmiddels in huis; http://www.thinktankphoto.com/products/ ... kpack.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik wil jullie hartelijk bedanken voor de tips, adviezen en welke bijdrage dan ook :wink:
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Gefeliciteerd met je aankoop, lijkt me een mooie tas! En hoe zijn jouw eerste bevindingen hiermee?? Hoe is het draagcomfort, etc?
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Rocker schreefCOLONEn hoe zijn jouw eerste bevindingen hiermee?? Hoe is het draagcomfort, etc?
Het draagcomfort moet nog blijken in de praktijk.
Maar de eerste indruk is prima.
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar