Welke flitser voor me 1100D

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
badeendje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2011 10:51
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Ik ben aan het kijken voor een flitser.
Die moet op mijn 1100D en eventueel later op een andere Eos.

Mij werd geadviseerd de 580.
Dat is meteen ook de duurste van allemaal.

Ik ben aan het kijken naar wat goedkopers.
Hoef het beste van het beste te hebben , maar wel goed natuurlijk.

Prijs rond de €150,-

Welke adviseren jullie?
-=*Badeendje*=-
www.image-vision.nl

Canon 600D / Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II / Sigma 105mm F/2.8 EX DG / Tamron 70-300 Di Ld Marco / SIGMA EM-140 DG EO-ETTLII MACRO FLASH / VANGUARD ALTA+254CP
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

wat wil je met je flitser gaan doen?? :)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Itam Bedakki
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2008 22:30

Billie-90 schreefCOLONwat wil je met je flitser gaan doen??
Wat denk je nou zelf? :shock:

@badeendje
Je zou voor een gebruikte 430EX kunnen kijken, of voor een 430EX II zelfs......
Twee bodies, kaartjes en wat glaswerk,
een flitser en zo'n driepootding...
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Nouja, als badeendje graag macro foto's maakt is de misschien niet de beste keuze. Zo gek vind ik deze vraag nog niet...

Als ik verkoper was in een winkel zou ik ook niet meer vragen: flitser voor 150 euro? Dan pak je er 1 die 170 kost en is dat de perfecte flitser.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Ik kan me ook enigszins de vraag van Billie-90 wel indenken.
Want het maakt natuurlijk wel uit of je de flitser gaat gebruiken voor macro's, als invullicht bij porttrettten of dat je er een hele sporthal wil mee uitlichten.

Maarrrrr, heb je dit: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?f=18&t=97672 draadje al gelezen?

Of deze: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?f=18&t=98168 ?

En wil je perse voor Canon of is Metz ook goed?
Ruud.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

[OFF-TOPIC] Het is je al vaker gezegd. Vervang al jouw "me" 's eens voor "mijn" 's.[/OFF-TOPIC]

430 ex II??? Geweldige flitser. Ik wil die van mij niet meer kwijt.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
badeendje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2011 10:51
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

De flitser word gebruikt voor bijv:

Gisteren een kickboksgala gefotografeerd.
Daarvoor was me standaard flitser echt te weinig.

Als ik bijv in een kerk ben , is het voor bij verlichting.

Ik heb begrepen dat je met een omnibounche veel kunt regelen en de lichtsterkte kun je ook instellen in de camera en eventueel ook flitser?

Merk maakt me niet veel uit.Als ie maar goed is.
-=*Badeendje*=-
www.image-vision.nl

Canon 600D / Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II / Sigma 105mm F/2.8 EX DG / Tamron 70-300 Di Ld Marco / SIGMA EM-140 DG EO-ETTLII MACRO FLASH / VANGUARD ALTA+254CP
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Lees dan ook ff die andere draadjes eens door (als je dat nog niet gedaan hebt dan).

Buiten Canon zijn er genoeg alternatieven voor een mooie prijs. Mischien niet zo degelijk als een Canon, maar voor de hobbyist een uitstekend alternatief, vooral Metz krijgt goede recensies van de gebruikers.

Een omnibounce gebruik je om het licht wat zachter te maken, die regelt dus niets.
En als de flitser E-TTL ondersteund, kan de camera zelf de hoeveelheid licht regelen die nodig is tot een bepaald maximum.

Zelf heb ik een 420EX, niet echt geschikt voor off-shoe (kan de lichtsterkte niet handmatig instellen), maar voor op de camera voldoet hij uitstekend. Gebruik 'm regelmatig bij jazzdans uitvoeringen, als er dan geflitst mag worden.
Ruud.
j.vandeburgt
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009 00:26
WoonplaatsCOLON Wijk bij Duurstede, NL
CONTACTCOLON

Ik zou eens kijken voor een Metz AF50, deze is volledig compatibel met EOS (check of dat ook geldt voor de 1100d)
en ik ben er erg tevreden over (met mijn 50d)
Heeft een hoger richtgetal, laad zeer snel bij en kan de flits bundelen bij inzoomen.
Met vriendelijke groet,
Jim
Gebruikers-avatar
sbadoux
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2010 11:49
WoonplaatsCOLON De Meern

Al gekeken naar Yongnuo?
Stuk goedkoper en valt waarschijnlijk daardoor wel binnen je budget. Ik ben er zelf wel tevreden over. Zeker als je hobbymatig fotografeert is de prijs/kwaliteit verhouding erg prettig.
EOS 450D + kitlens & Canon 55-250
Gebruikers-avatar
motordigitaal
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 2672
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 06:25
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

De Yongnuo YN-565 EX zou een mooie keuze kunnen zijn. Deze is nagenoeg gelijk aan de 580EX, maar dan wel een stuk goedkoper.
badeendje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2011 10:51
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

DIe laatste is idd tegenover de 580 een stuk goedkoper.
Ik zal eens gaan lezen
-=*Badeendje*=-
www.image-vision.nl

Canon 600D / Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II / Sigma 105mm F/2.8 EX DG / Tamron 70-300 Di Ld Marco / SIGMA EM-140 DG EO-ETTLII MACRO FLASH / VANGUARD ALTA+254CP
badeendje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2011 10:51
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Ben al wat wijzer wat mijn flitser moet doen.

Zo ie zo als ik me toestel op automatisch zet( meerdere foto's) moet de flitser dus mee kunnen.

De laadtijd moet dus zo min mogelijk zijn.
Moet ik dan naar de circulatietijd kijken?

Die is van de Canon 580 bijv 0,1

De Metz AF50 net zo.
ALs ik de Yongnuo kijk zit ik allemaal rond de 5,0.Dat is dus erg lang.

Of heb ik het compleet mis?
Ben bij een speciaalzaak geweest in de stad hier en (zoals verwacht) adviseren die me de 580 en eentje van Sigma.
Die zat ook rond de €300,-

Tot €200,- vind ik meer dan zat.

Het is maar om sportwedstrijden te fotograferen.
De rest gebruik ik hoofdzakelijk me interne of geen flitser.
-=*Badeendje*=-
www.image-vision.nl

Canon 600D / Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II / Sigma 105mm F/2.8 EX DG / Tamron 70-300 Di Ld Marco / SIGMA EM-140 DG EO-ETTLII MACRO FLASH / VANGUARD ALTA+254CP
Gebruikers-avatar
RHF
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 19:53

Heb sinds enkele dagen de Metz 50 AF-1 in gebruik, ben tot nu toe heel tevreden. Was inclusief snellader en 4X AA 2700mAh EUR 220 kwijt. Ook op meer dan 10 meter nog krachtig genoeg.
Ik had deze Metz gekozen i.m.v. iets hoger richtgetal dan de Canon 430EX II en de mogelijkheid om de flitser te bedienen via mijn 600D. Dat was alleen mogelijk met de Canon en Metz flitsers, zo ver ik kon vinden op forum en internet. Waar de Canon wel beter mee is is de reloadtijd, iets korter en de de 2-beam meting. Daarvoor moet moet je bij Metzje de iets duurdere met AF-2 achtervoegsel nemen.
EOS600D | Canon 15-85mm IS USM | Canon 15-85mm, 28-135mm IS USM, 50mm f/1.8 | Metz 50 AF-1 | LowePro Slingshot 102AW | 16Gb Class 10 SDHC
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

2-beam meting?
Hans
Gebruikers-avatar
mmuetst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2005 09:56
CONTACTCOLON

Ik heb bij Cameranu een hele serie flitsers getest voor de Phottix Odin trigger, ik heb daarom al die flitsers eens in mijn hand gehad. De Sigma flitsers vind ik persoonlijk niet geweldig. Wil je veel vermogen en toch goede kwaliteit dan is de Nissin DI866MKII een mooie keus voor net €200,- ben je eigenaar van zo'n Nissin flitser. De Nissin ondersteund alles wat de 580EX II kan zoals e-TTL, HSS / remote slave en master functie, manual van 1/128 tot vol vermogen, Je kunt een externe voeding aansluiten en deze flitser heeft een extra invulflitser. Ik heb een volledige test geschreven over deze flitser lees hier de volledige test Mijn advies: De Canon flitsers zijn beste van het beste, Een goede tweede plaats is een flitser van Metz of Nissin.

Groeten Michael
Meer Strobist nieuws op metjegelaatopdegevoeligeplaat.blogspot.nl
MarcellusMaximus
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 21 Dec 2011 19:32

http://www.benel.nl/webshop/studio-flit ... mv-bp.html" onclick="window.open(this.href);return false; is ook nog een optie, kan je ook meteen als studioflitsertje gebruiken.
Gebruikers-avatar
RHF
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 19:53

hdb schreefCOLON2-beam meting?
Hans
Dit is info van een vergelijk tussen Metz 50 AF-1 en de Canon 430EXII.
Ik bedoel: "The biggest advantage however is the dual-beam AF-LED that provides a better coverage of the camera’s AF sensors at the frame borders – the Metz 50 AF-1 has only a single-beam AF-assist (dual-beam is reserved to the pro model 58 AF-2), but it comes with a projected grid pattern which means the camera can find correct focus even when contrast is missing."

Het voordeel van de Metz:
Advantage Metz 50 AF-1 over Canon 430EX II
■higher guide number at tele
■optical slave mode
■12mm wide angle coverage
■300 degree swivel, close-up tilt position
■built-in bounce card
EOS600D | Canon 15-85mm IS USM | Canon 15-85mm, 28-135mm IS USM, 50mm f/1.8 | Metz 50 AF-1 | LowePro Slingshot 102AW | 16Gb Class 10 SDHC
mikekiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 459
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 12:58
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Weet niet of het hier op het forum mag, maar ik heb nog een Metz 58AF1C die van baasje mag verwisselen. Is het nog grotere broertje van de 50AF1, vergelijkbaar met de 580 van Canon. In perfecte staat en in doos en met handleiding, geen garantie meer helaas.
5Dmk1, 40D, EF 28-105 3.5-4.5, EF 50/1.8, EF 85/1.8, Tamron 18-200 en een thuisstudio
badeendje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2011 10:51
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

IK heb sinds gisteren toch de keuze gemaakt voor een 430 EX II.

De reden was dat ik hem 2e hands kon kopen voor een erg leuke prijs incl nog geruime garantie.
Daarbij vind ik de voet van de flitser met het kliksysteem vele malen beter dan het schroeven.

Ook heb ik gekeken naar een Metz en Sigma maar ik vind dat die flitsers te hoog boven de camera staan.Bijna 2cm terwijl de 430 dat net een cm is.

Tot heden ben ik erg tevreden over de flitser.
Nu nog alle functies uitproberen.
-=*Badeendje*=-
www.image-vision.nl

Canon 600D / Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II / Sigma 105mm F/2.8 EX DG / Tamron 70-300 Di Ld Marco / SIGMA EM-140 DG EO-ETTLII MACRO FLASH / VANGUARD ALTA+254CP
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar