Wie zou een "workshop macro-fotografie" willen gev

Moderator: Global Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ron_EOS300D
Shooter
Shooter
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jul 2007 13:52
Locatie: Simpelveld
Contacteer:

Hi allen,

Ik ben nieuw hier op het forum, en nieuw op het gebied van digitale SLR-fotogafie. (Lees mijn fotografisch levensverhaal op het forum "even voorstellen")

Ik ben aan het prutsen met macro-opnames, je kunt de "beste resultaten" terugzien op www.silsdesign.nl.
Ik denk dat ik veel beter moet kunnen, met mijn 300D maar dat ik een duw in de goeie richting moet krijgen. Wie in zuid limburg heeft de zin, tijd en energie om eens met mij af te spreken om mij een les in macro-fotografie te geven. Hoe, wanneer en waar kan tzt wel besproken worden.

Dit is niet bedoeld als reclame voor de website, ik zoek gewoon een mede-hobby-ist die genegen is anderen op een hoger nivo te willen tillen.

Alweer bedankt!
Ron Vliex, Simpelveld
EOS 300D body
EF 28-80 f/3.5-5.6 USM II en EF 90-300 f/4.5-5.6 USM
Wishlist: Speedlite 430EX flitser
en een Canon EF-S 18-55 kitlens met een defect diafragma, zie mijn AVATAR!
Gebruikersavatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
Berichten: 1526
Lid geworden op: 29 nov 2004 17:57
Contacteer:

Hmm ik heb even op je website gekeken....
maar een macro foto vind ik er niet....

Ben zelf ook net begonnen met het macro.... maar het wordt nog erg veel oefenen....
Gebruikersavatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
Berichten: 6006
Lid geworden op: 13 jul 2006 17:44
Locatie: Putte - Belgie
Contacteer:

Bedoel je Macro foto ? Of produkt foto ? Op je site zie ik wel verschillende foto's van produkten, maar neit van macro (kleine voorwerpen vol in beeld....)
Gebruikersavatar
Ron_EOS300D
Shooter
Shooter
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jul 2007 13:52
Locatie: Simpelveld
Contacteer:

OK,

jongens, neem het mij niet kwalijk, gezien jullie reactie zal ik dus inderdaad niet Macro- maar Product-fotografie bedoelen. Hieruit blijkt maar weer dat ik net kom kijken, en nog veel te leren heb.

Dat jullie niet gecharmeerd zijn door mijn foto's kan ik ook begrijpen, en daarom hoop ik ook iemand te vinden die mij de goeie kant op kan sturen.

Commentaar is welkom, tips nog meer.
Adviezen over opstelling, belichting, flitsers?, camera-instelling en lenzen neem ik ook zeer ter harte!
EOS 300D body
EF 28-80 f/3.5-5.6 USM II en EF 90-300 f/4.5-5.6 USM
Wishlist: Speedlite 430EX flitser
en een Canon EF-S 18-55 kitlens met een defect diafragma, zie mijn AVATAR!
Gebruikersavatar
boels069
Redacteur
Redacteur
Berichten: 20267
Lid geworden op: 04 dec 2005 09:52
Locatie: Almere

Blader eens door deze topics: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewforum.php?f=73

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikersavatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
Berichten: 6325
Lid geworden op: 26 nov 2006 21:35

Ik weet niet... iets zegt me dat je best snel progressie zult boeken! Succes in elk geval! :D
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikersavatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3567
Lid geworden op: 30 okt 2006 16:02
Locatie: Prov. Groningen

Ron_EOS300D schreef:OK,

jongens, neem het mij niet kwalijk, gezien jullie reactie zal ik dus inderdaad niet Macro- maar Product-fotografie bedoelen. Hieruit blijkt maar weer dat ik net kom kijken, en nog veel te leren heb.

Dat jullie niet gecharmeerd zijn door mijn foto's kan ik ook begrijpen, en daarom hoop ik ook iemand te vinden die mij de goeie kant op kan sturen.

Commentaar is welkom, tips nog meer.
Adviezen over opstelling, belichting, flitsers?, camera-instelling en lenzen neem ik ook zeer ter harte!
Heej.... heeft er iemand gezegd dat-ie je foto's niet leuk vindt? Er is alleen gezegd dat het geen macro is....

Ik kan je in elk geval NIET helpen met dit soort fotografie. Lijkt me wel grappig om te gaan doen, maar voorlopig nog niet.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikersavatar
Ron_EOS300D
Shooter
Shooter
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jul 2007 13:52
Locatie: Simpelveld
Contacteer:

Oei... :oops:

Nu begin ik de mensen ook al ongewild beledigen?? :?

Nou, in ieder geval al bedankt, en ik sta nog steeds open voor alle commentaar!!

Groeten,
Ron
EOS 300D body
EF 28-80 f/3.5-5.6 USM II en EF 90-300 f/4.5-5.6 USM
Wishlist: Speedlite 430EX flitser
en een Canon EF-S 18-55 kitlens met een defect diafragma, zie mijn AVATAR!
Gebruikersavatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
Berichten: 6006
Lid geworden op: 13 jul 2006 17:44
Locatie: Putte - Belgie
Contacteer:

Ergens op dit forum staat er een beschrijving van een zelfgemaakte "studio" voor produkt foto's. Daarbij staan ook wat tips en foto's.... Ik dacht dat dit in de rubriek produktfotografie staat....
fotoarts
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4551
Lid geworden op: 21 nov 2004 12:19

Wellicht dat er mensen in Zuid Limburg zijn die kunnen helpen?

Een 'lightbox' is misschien een handig hulpmiddel voor je.
Type 'lightbox' eens in de zoekmachine in.
Een voorbeeld van foto's die een beetje op die van jou lijken:
http://193.33.135.231/forum/viewtopic.php?t=38233
Anoniem

Is er nou echt niemand die hier modereert?
Zelfs na een persoonlijke email niet?
Misschien dat er naast Marco nog enkele moderatoren 'aangesteld' kunnen worden?
Zo was het vroeger, en misschien kan het nu nog.
Een wedstrijdleiding hebben we niks aan, want er zijn helemaal geen wedstrijden te leiden.
Groet,
Gabriël
Gebruikersavatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
Berichten: 8042
Lid geworden op: 03 sep 2010 16:47

Relax :mrgreen: Ik heb, na het vieren van de verjaardag van m’n dochter, de bezem erdoor gehaald. Met extra werk omdat iemand ook nog op al die spampost ging reageren :D

Ik heb overigens geen “persoonlijke mail” gezien. Waar was die naar verzonden? De meest logische en handige manier om op spam te reageren is overigens gewoon door het bericht te melden, dan komt het het snelste goed.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem

Voor 'Persoonlijke mail' heb ik de volgende procedure gevolgd:
1: Klik op MarcoEOS550D
2: log in (voor de zoveelste keer)
3: Kies: E-mailadres:Verstuur e-mail naar MarcoEOS550D
Gedaan..
Bericht teruggekregen van Gumpje.... Weer iets om op te lossen...

En verder:
1. c'est votre ton qui faisait la musique, en dat klonk vals.
2. Nog gefeliciteerd met je dochter, maar dat kan geen weldenkend lid weten.
3. Er staat er nog één te schonen...
4. Met vriendelijke groet, Gabriël
Gebruikersavatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
Berichten: 8042
Lid geworden op: 03 sep 2010 16:47

hubble schreef: 13 jun 2021 16:44 Voor 'Persoonlijke mail' heb ik de volgende procedure gevolgd:
1: Klik op MarcoEOS550D
2: log in (voor de zoveelste keer)
3: Kies: E-mailadres:Verstuur e-mail naar MarcoEOS550D
Gedaan..
Bericht teruggekregen van Gumpje.... Weer iets om op te lossen...
Bijzonder. Ik heb geen email gekregen. Begrijp ik goed dat jij reactie kreeg van Maurice op het bericht dat je naar mij gestuurd had? Dat de emailfunctie niet altijd jofel werkt is bekend, maar wat jij nu omschrijft snap ik niet.
hubble schreef: 13 jun 2021 16:44En verder:
1. c'est votre ton qui faisait la musique, en dat klonk vals.
2. Nog gefeliciteerd met je dochter, maar dat kan geen weldenkend lid weten.
3. Er staat er nog één te schonen...
4. Met vriendelijke groet, Gabriël
Het is heel simpel: speciaal voor posts die de regels overtreden (en daar vallen spammers uiteraard onder) zit er bij ieder bericht een meldknop. Als je die gebruikt, komt het bericht direct bij iedereen die kan ingrijpen terecht. Dat is dus altijd sneller en effectiever dan mods direct benaderen. En nee, spam wordt niet altijd binnen een uur verwijderd ofzo, want we hebben allemaal ook gewoon een privé leven en zijn niet 24-7 op het forum. Maar ik kom vrijwel iedere dag wel even buurten en spam wordt dus eigenlijk ook altijd rap verwijderd.

Wat natuurlijk niet helpt, is dat je op al die spamposts gaat reageren met een bericht "om maar het laatste woord te hebben". Want dat betekent stomweg dat ik de dubbele hoeveelheid werk heb om het forum weer schoon te krijgen.

Dus nee, mijn boodschap was niet vals, eerder helder en duidelijk.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Plaats reactie

Terug naar “Overig fotogerelateerd”