Wat is jouw laatste aanwinst? (Deel VIII)

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Mooie Roel. Gefeliciteerd!
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Bedankt! Had net iets te veel goeds over dit objectief gelezen en was erg nieuwsgierig geworden. Ga nu eerst nog een kit lens de 17-85 aanpassen op de 40D. en dan een tweede body er bij. Twijfel nog steeds over instap FF met de 6D of Crop met de 70D. E.e.a. met name voor de Video mogelijkheid.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik wordt erg blij van de 70D Roel, aanrader! Zeker qua filmen een grote stap vooruit ten opzichte van de 60D die ik hiervoor had.

By the way, van die 70-200 ga ja vast blij worden!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Marco,
Bedankt voor je antwoord. Mijn probleem is, dat ik niet weet wat FF me eigenlijk meer brengt ten opzichte van een crop camera. Met name omdat ik wel weer eens ook wat video wil maken denk ik, dat de 70D voor mij dus ook de ideale camera is.
Wanneer ik de review van dpreview lees dan vraag ik me af of de z.g. cons van de 70D nu werkelijk zo belangrijk zijn? Dus ik neig heel sterk naar de 70D. En jouw mening als gebruiker draagt hieraan zeker bij.

Voor wat het nieuwe objectief betreft de voornaamste reden is, is dat die voor een tweede nieuwe body bestemd is. Ben er nu mee aan het kijken en testen. IS heb ik niet genomen omdat het objectief met camera voornamelijk op statief zal staan. AF zal denk ik ook vaak uitstaan omdat er vaak handmatig scherp gesteld zal gaan worden.


Vr. gr.
Roel J.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Vandaag gehaald, een nieuwe 5DIII, net even getest op AF bij weinig licht, ben onder de indruk. Hopelijk blijft dat zo 8)

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Vast wel..... prima camera met een bijzonder goede AF.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Prima camera, ga je heel blij mee zijn denk ik!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Thoon_Loque
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 20:54
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Gisteren een (voor mij) nieuw objectief gekocht. Canon 16-35 L II
Ik miste voor de FF camera groothoek. En wat een berg groothoek is erbij gekomen nu!
Dit is het duurste objectief wat ik tot nu toe heb gekocht, maar de eerste (snap-)shots geven mij al het gevoel dat dit een echt blijvertje is!
Laatst gewijzigd door 1 op Thoon_Loque, in totaal 23 keer gewijzigd.
Canon: | 6D | 7D | 40D | EF 24mm 1.4L | Speedlite 580II |
Sigma: | 24-70mm 1:2.8 EX DG | APO 70-200mm F2.8 EX DG HSM | 18-35mm 1:1.8 DC ART | 50mm F1.4 | 85mm F1.4
Tokina SD 11-16 F2.8 DX ATX-PRO | Peleng MC 3,5/8 A Fisheye Circ.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Dat lijkt mij ook een geweldige lens.
Veel plezier ermee en zoals altijd.... show the pictures :)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Thoon_Loque schreefCOLONGisteren een (voor mij) nieuw objectief gekocht. Canon 16-35 L II
Ik miste voor de FF camera groothoek. En wat een berg groothoek is erbij gekomen nu!
Dit is het duurste objectief wat ik tot nu toe heb gekocht, maar de eerste (snap-)shots geven mij al het gevoel dat dit een echt blijvertje is!
Proficiat. Prima aankoop.

Een fantastisch objectief. Soms wat soft in de hoeken.
Micro-adjust uitgevoerd, ben er heel tevreden over.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
FotoIwan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 201
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2014 23:20
WoonplaatsCOLON Noord Holland.
CONTACTCOLON

Roel Jansen schreefCOLONGisteren een Canon EF 70-200 mm. F 4 L UMS Objectief in Urk gekocht. Eerste resultaten vallen niet tegen.
Dit objectief komt op een nieuwe 2e body 6D of 70D maar daar ben ik nog niet uit.

Vr.gr.

Roel J.
Een hele fijne en zeer scherpe lens (heb em zelf ook) daar ga je veel plezier mee hebben ;)
“A photograph is a moral decision taken in one eighth of a second. ”

Mijn website
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Niet echt een nieuwe aanwinst, meer gerepareerd, maar toch. M'n lieveling, m'n 24-70 2.8 mk1 heb ik weer terug van Techrepair. Speling d'r uit, deuk d'r uit ietsjes bijgesteld.

Ik is weer gelukkig :mrgreen:
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Panther1881 schreefCOLONNiet echt een nieuwe aanwinst, meer gerepareerd, maar toch. M'n lieveling, m'n 24-70 2.8 mk1 heb ik weer terug van Techrepair. Speling d'r uit, deuk d'r uit ietsjes bijgesteld.

Ik is weer gelukkig :mrgreen:
Haha... dacht even dat het over je partner ging :)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Een Tamron AF SP 150-600mm f/5.0-6.3 Di VC USD.
Ik denk wel dat we vriendjes gaan worden :-)

Ik heb wat foto's bij de verzameltopic over dit objectief geplaatst....
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Goed, na twee keer in het verkeerde topic geplaatst te hebben en daarvoor streng toegesproken te zijn door de moderator :), nu in het goede topic, hoop ik.

Vandaag krijg ik mijn nieuwste aanwinst binnen: een statiefje. Mooi!

http://i127.photobucket.com/albums/p132 ... lebach.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Mooi statief bijna te mooi om te gebruiken :-)
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Hahaha... ;)

Mooi statief!! Wat weegt dat nou?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Als het goed is minder dan tien kilo ..
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

hahaha dan istie in ieder geval stabiel! ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Net een statief aangeschaft, mijn eerste. Ik heb geprobeerd direct een goede te kiezen en na lang zoeken en vergelijken is het een Sirui n2204x met k20x balhoofd geworden. Deze heeft ook de mogelijkheid om van een van de poten een monopod te maken die ver boven mijn hoofd uit komt. (ik ben zo'n 1,78m)

Was eigenlijk gaan kijken voor de m3204x. Super statief; groot, sterk en niet te zwaar (met balhoofd zo'n 2,1kg). Maar waarschijnlijk wat teveel van het goede. Een maatje kleiner dus gegaan en vooral een paar gram lichter. Grootste angst bij de m3204x was toch dat die achteraf wat lomp blijkt en die dan thuis blijft liggen. Zeker met het oog op verre vliegvakanties en wandelingen. Uiteindelijk dus voor mijn tweede keuze gegaan en deze is net wat lager, wat kleiner opgevouwen en lichter. Waar de m3204x helemaal uitgeschoven (zonder middenkolom) net iets hoger dan ooghoogte kwam is deze wat kleiner. Maar ik zal toch vaak dicht bij de grond werken en mocht die helemaal uitgeschoven worden dan moet ik een klein beetje bukken. Als redmiddel kan de middenzuil een stukje omhoog en daarbij had ik ook niet het gevoel dat die minder stabiliteit opleverde. Daarnaast heeft mijn 70d een klapscherm met liveview en snelle AF dus de zoeker is eigenlijk ook niet nodig.
Als ik het statief echter niet ook mee op vliegvakanties wilde nemen en hem alleen hier thuis zou gebruiken had ik gewoon voor de m3204x gegaan. Licht en compact genoeg. Maar ook de verkoper zei dat als ik mijn huidige lenzen erop gebruikte dat dit gewoon wat veel was. Als ik een grote zware tele zou hebben (300/400 f2.8, 500/600 f4) dan zou dit statief beter zijn.

Ze hadden helaas alleen de n2004x op voorraad dus zal nog een weekje geduld moet hebben voordat die hier thuis afgeleverd gaat worden. Maar om te vergelijken was die prima. Denk dat ik er veel plezier van ga beleven.

Overigens gekocht bij Top foto in Düren, Duitsland. Beide werknemers (ik denk eigenaren) spraken vloeiend Nederlands en hadden verstand van zaken. Kon al mijn vragen perfect beantwoorden en ik ben wat dit betreft behoorlijk kritisch. Ook de werking van het statief en kop werd goed gedemonstreerd. Daarnaast zijn de prijzen ook gewoon prima, hij levert namelijk voordeel pakketen als je de kop er direct bij pakt. Scheelt toch een slok op een borrel.

Voor nu vond ik de kwaliteit van de Sirui statieven en koppen echt goed. Ik heb echter geen vergelijkingsmateriaal in de vorm van Gitzo of RRS. Wel vond ik de kwaliteit van de Sirui kop beter dan een manfrotto (weet niet welke) en Benro (B1), de verkoper was ook fan van Sirui. En 6 jaar garantie.. Ik laat nog weten hoe die bevalt als ik hem heb.
Gr,
Remco.

Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar