Vraag over 013 in Tilburg

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rubikcube
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2012 19:32
WoonplaatsCOLON Lemmer

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje:

Aankomende vrijdag ga ik naar een concert in 013 in Tilburg.

Op de website van 013 staat dat het niet is toegestaan om foto- en filmaparatuur mee te nemen. Nou staat dit volgens mij meestal bij concert, maar ik heb het idee dat hier weinig mee gedaan wordt.

Ik wilde vrijdag mijn camera met 50mm lens meenemen naar het concert. Ik ben dan alleen bang dat als ik mijn camera mee neem, dat ik hem dan misschien moet inleveren, aangezien het eigenlijk niet is toegestaan om foto's te maken.

Wie heeft hier ervaring mee? Kan je bij 013 gerust foto's maken, of kan ik mijn camera misschien toch maar beter thuis laten?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Gewoon thuislaten en lekker van Sonata Artica of Only Seven Left genieten.
Je zult heus stiekem wel een foto kunnen maken, maar er staat dus niet voor niets dat het niet mag
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Rubikcube
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2012 19:32
WoonplaatsCOLON Lemmer

Sonata Arctica is het inderdaad :)

Tja, misschien is het inderdaad verstandiger om hem dan thuis te laten. Ik ben ook een paar keer in Hedon (Zwolle) geweest en daar werd niet gecontroleerd of je een camera had, dus vandaar dat ik mij afvroeg hoe het in 013 gaat.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Wanneer wij foto's moeten maken in 013 wordt het gewoon geregeld :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Een DSLR krijg je niet makkelijk mee naar binnen, en als je er toch mee binnen komt, wordt je misschien wel uit het publiek getrokken door iemand van de security.
Compactcameraatje doen ze niet zoveel mee, aangezien dat in formaat niet verschilt van, en er op afstand uitziet als een telefoon.

Ik heb nu het afgelopen jaar vrij veel poppodia bezocht door de metalband van een vriendin van me, en bij de meeste zalen/zaaltjes werden DSLR's geweigerd, tenzij je vooraf toestemming had aangevraagd.
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
Gebruikers-avatar
Rubikcube
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2012 19:32
WoonplaatsCOLON Lemmer

Er zit inderdaad wel even een verschilletje tussen een compactcamera/ telefoon of een DSLR.

Maar duidelijk. Camera lekker thuis laten en gewoon genieten van de band. :)

Bedankt dat julllie je ervaringen willen delen. :)
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Alsof dit zulke leuke uitzichten zijn als je niet vooraan staat: http://i45.tinypic.com/1hrqt4.png" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook dit zouden ze moeten zien te verbieden vind ik. Het verstoord het voor degene die gewoon willen kijken en luisteren....
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Rubikcube
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2012 19:32
WoonplaatsCOLON Lemmer

Haha, tja dat is ook niet alles.

Of je hebt gewoon een lang iemand voor je staan.... kan het kijken ook erg verstoren. Ik ben niet super lang, dus het wil nog wel eens lastig zijn om alles goed te kunnen zien.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Zoals al gezegd: lekker thuislaten en van de muziek genieten!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Rubikcube schreefCOLONEr zit inderdaad wel even een verschilletje tussen een compactcamera/ telefoon of een DSLR.
Dat is wel zo, maar ook met een compact kun je heel leuke foto's maken hoor: http://www.flickr.com/photos/mmks_pictu ... 250436756/.
Het is alleen net even wat lastiger (vooral de timing). Anyway. Bij de 013 wordt gecontroleerd en is er een fotopit voor de mensen met accreditatie. Overigens verkies ik honderd keer mijn dslr boven mijn compact voor dit werk. Als ik geen accreditatie heb gaat de camera gewoon niet mee. Lekker luisteren en kijken, ook heel erg leuk kan ik je verzekeren.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Rubikcube
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2012 19:32
WoonplaatsCOLON Lemmer

Het is duidelijk dat mijn camera morgen gewoon lekker thuis blijft :) En ik zal zeker van de muziek gaan genieten! Dat zal wel goed komen :)
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

En voor een volgende keer kun je natuurlijk ook een week of 2 van te voren even een mailtje sturen met de vraag of de camera mee mag. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Gebruikers-avatar
Rubikcube
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2012 19:32
WoonplaatsCOLON Lemmer

Dat is zo. Ik heb er inderdaad nog wel even over nagedacht, maar om de één of andere reden is het bij het denken gebleven en is het er niet meer van gekomen om te mailen.

Maar goed, zoals je al aangeeft: Nee heb je, ja kun je krijgen. Volgende keer inderdaad misschien toch maar wel even van te voren mailen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar