Komt het nog goed met Flickr?

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Al eerder op dit forum aangegeven bij de irritaties van de dag, maar nu ben ik toch verder benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.

Ik wordt gestoord van de nieuwe opzet van Flickr. Niet alleen van de schreeuwerige layout, maar ook van functies die niet meer naar behoren werken. Vaak (en weer niet altijd) komt alles wat ik onder de tab "you" aanklik uit op mijn photostream. "Stats" is vaak niet bereikbaar (juist zo handig om te zien of ik verenigingsfoto's nog laat staan of inmiddels weer weg kan halen)

De galleries staan er wel in de bewerkingspagina, maar zijn verder weer nergens te vinden. Juist terwijl ik nu juist hiermee ordening tussen de "familie- en kanokiekjes" en de andere foto's had aangebracht.

Flicker is niet rechtstreeks te benaderen, ik kan alleen een forum vinden met heel veel mensen die ook "not amused" zijn. Jammer, en weinig klantgericht naar mensen met een pro-account (pas genomen vanwege de ruimte en de afwezigheid van reclame)

Op internet lees ik dat het pro-account wordt opgeheven. Jammer, voor mij gaat de lol er zo vanaf, terwijl het juist zo'n mooi platform (naast dit forum) is.

Ben ik nu de enige die zich hier nu aan stoort? Hoe laat je Flickr nu weten dat je gewoon de oude opzet terug wilt, als betwijfel ik of ze zich daar ook maar iets van aan zullen trekken.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Waar heb je het over? Eindelijk lijkt Flickr ergens op. De layout was in 2005 al verouderd en ik heb echt nooit begrepen waarom mensen in hemelsnaam hun foto's op die lelijke site wilden zetten. Nu ziet Flickr er eindelijk uit alsof het in de 21e eeuw zit.

Als je een beetje op bepaalde andere fora rondhangt, zie je veel discussie hierover. Allereerst begon iedereen te mekken dat het anders was en dat ze dingen niet meer konden vinden. Op een gegeven moment komen echter de mensen die het uitgeprobeerd hebben en dan blijkt dat de Flickr gewoon werkt.

Voor mensen die in de jaren '90 willen blijven, Ipernity heeft een lay out die heel erg lijkt op de oude Flickr.

En by the way: voor storage heb je geen pro-account meer nodig, je krijgt nu GRATIS maar liefst 1TB ruimte en als je je pro account opheft krijg je je geld terug!

Kortom, waar heb je het over?
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Flickr is Flickr niet meer en ook voor mij een reden om op te stappen. Op mijn iPad kan ik ineens niet meer via het Google account erin en wordt gedwongen om een Yahoo account te nemen.
Ook ik vind de nieuwe opzet op de iPad en de PC maar niets.
Wie weet een goed alternatief?
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

500px

of

1x.com



succes.

Paul
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Ik gebruik flickr alleen als storage en upload medium. Ben erg pleased met de 1 TB. Ondervind geen problemen.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

XXXl klik eens op je startpagina flickr op "edit" Je krijgt dan weer het oude overzicht.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

@ Roelie-Ulft. Die alternatieven zien er op het eerste gezicht goed uit.

@ addy-101. Waar ik het over heb staat duidelijk vermeld in de starttopic. Sommige functies doen het simpelweg niet. En die lay-out, tja gelukkig dat smaken verschillen. Ik ben van 1965, die jaren 90 lay-out kan best wat moderner, maar dit is over the top. Ook de foto's die je op de icoontjes van de sets gebruikt zien er nu niet meer uit. En ik krijg nu gratis 1 TB, plus een bak reclame waar ik helemaal geen zin in heb. Als je Flickr alleen voor storage gebruikt is het allemaal best, maar velen gebruik(t)en het voor veel meer.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Gerard: heb je op je start pagina Flickr al op edit geklikt?
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

roelie-ulft schreefCOLONXXXl klik eens op je startpagina flickr op "edit" Je krijgt dan weer het oude overzicht.
Waar vind je die knop? Of kijk ik daar nu grandioos overheen?

Ik werk met Windows XP, zou dat nog uitmaken in de nieuwe layout?

Edit: als ik "Flickr" via mijn onderschrift open komt die balk met edit wel tevoorschijn! Maar de galleries zijn nog steeds weg. :twisted: :twisted:
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Gerard, begin pagina, keuzemenu (zwarte balk) met de tekst Flickr - you - contacts etc.

Hier klik je op "you" en dan krijg je weer een keuzemenu waaronder galleries,
Wordt vervolgd.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Ok gebruik ook alleen Flickr voor opslag en upload. Ik stoor me dus niet aan de nieuwe opzet en die 1TB ruimte is zeer handig.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Vandaag mijn Pro account opgezegd, ben lid sinds 2007 en vond het een beetje kul om $25,= te blijven betalen voor alleen non-ads.
Omdat ik Flickr alleen gebruik voor het doorlinken van max 1000px resoluties voor gebruik op fora en websites heb ik voorlopig wel even genoeg aan 1Tb.
Momenteel 6500 foto's met slechts 0.19% gebruikte ruimte.

De nieuwe lay-out is wel meer van deze tijd, de oude was echt zwaar achterhaald.
Wel lijkt de site trager te zijn geworden door het laden van de vele grotere previews, maar ik vind het echt veel overzichtelijker dat je zooi door de foto's kunt scrollen ipv van zo'n lullig venstertje met kleine vierkante previews.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

De nieuwe lay-out is wel meer van deze tijd, de oude was echt zwaar achterhaald.
Er zit nu wat ruimte tussen de foto's en ook tussen de vakken in het beginscherm. Dat vind ik al een hele verbetering.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Uch.. Kuch.. Proest... Even een oud topic afstoffen hoor!

Ik kreeg van de week een emailtje van Flickr dat ze de mogelijkheid om in te loggen met Gmail of Facebook eruit gaan slopen... Flickr, eigendom van Yahoo, kan je dus straks ook enkel nog maar gebruiken met een Yahoo account. Nu heb ik die in het verleden ook gehad, maar ik was juist zo blij dat ik op een gegeven moment Gmail kon gebruiken om in te loggen, hoefde ik niet elke keer weer dat wachtwoord op te zoeken.
Dat ik dat account weer nieuw leven in zal moeten blazen (als hij nog bestaat...) wordt ik niet echt happy van dus, en ik vraag me dan ook af of ik dat nog wel de moeite ga vinden..

En dat maakte mij ook weer nieuwsgierig, hoeveel van de Flickr gebruikers hier logde in met Gmail/Facebook? Of hebben de meesten juist een Yahoo account dat ze gebruiken (dan veranderd er dus niks...)?
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Geen yahoo account en dat ga ik ook niet aanmaken. Als Facebook inloggen wordt losgelaten is het exit flickr voor mij.
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

gebruik yahoo account, alleen voor Flickr.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik idem.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

me too, ff snel Yahoo account aangemaakt alleen voor Flickr
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
FotoIwan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 201
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2014 23:20
WoonplaatsCOLON Noord Holland.
CONTACTCOLON

Wat ik heel erg vervelend vind van Flickr is de overdreven na verscherping die word toegepast op je foto's, ik wil dat gewoon uit kunnen zetten.
“A photograph is a moral decision taken in one eighth of a second. ”

Mijn website
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Ik gebruik ook een yahoo account speciaal voor Flickr.

Ow en Gerard: Bij veel pagina's (bijv. een set) kun je /detail/ achter in de URL zetten zodat je toch weer de oude pagina te zien krijgt.
Gebruik ik veel omdat ik dan snel kan zien hoeveel views en comments per foto er zijn.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar