is er ook ergens in de buurt een beginners eoscursus?

ModeratorCOLON Global Moderators

Nicole30

Hoi !

Ik wil ook graag een beginners eos cursus volgen
t liefst bij mij in de buurt in gelderland iig.
iemand tips? pleh?
Bedankt vast!

Groetjes Nicole
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 8&t=105222
Is bijna Gelderland en een hele goede start om te leren fotograferen. Niet specifiek voor eos maar je leert ook heel veel over je camera en veel andere cursisten zullen ook een eos hebben.
Nicole30

liever wel speciaal alleen voor eos
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Wat wil je leren over de camera ?
Hoe je diafragma, sluitertijd, ISO instelt ?

Er zijn naar mijn idee geen specifieke EOS trainingen in de omgeving. En tussen de EOS camera’s zitten ook nog wel wat verschillen. Als ik de 600D pak van moeders dan zoek ik zelf ook nog wel even waar zat die instelling. Voor mij persoonlijk was het meest interessante en eye opener hoe de belichtingsdriehoek werkt en deze leren toepassen.

Heb je in eerder topic al eens aangeboden om eens tips door te nemen. (uurtje of twee in Burgers) Zo ook de belichtingsdriehoek. Waarmee je uiteindelijk zelf mee verder kunt door te oefenen. Ben volgende week zaterdag met goed weer in Burgers ;-)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Hoe je eos werkt staat in de handleiding. Hoe je dat in de praktijk gebruikt leer je in de door mij genoemde cursus door het te doen.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Specifieke eos cursus heeft weinig nut, een 7d werkt net iets anders als bijv. een 600d.
Zoals al eerder gezegd, leer wat je aan het doen ben, de bediening van je camera komt dan spelenderwijs wel goed.
Het heeft namelijk geen nut als je alles op je camera weet te vinden maar je weet niet hoe je het toe moet passen.
Als je eenmaal weet wat je aan het doen bent en een middag gaat spelen met je camera dan weet je het meeste wel te vinden op je camera.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Ik heb zelf ook weleens een beginners cursus gedaan en die instellingen per camera kom je wel uit. De cursus leider zal je altijd even kunnen laten zien hoe je iets instelt op jouw specifieke camera. Zou ik mij geen zorgen over maken.
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Genoemde cursus is zeker een goede optie. Daar word je zeker niet dommer van. Johan is zelf bevlogen EOS schieter.. dus... ik zou zeggen: doen!

Gr. Gaab
Nicole30

snap ik maar ik wil dus die cursus om alles uit mijn eos 650d te kunnen begrijpen en toe te passen en de handleiding heb ik allang doorgelezen en dat is anders dan zelf uitgelegd krijgen in de praktijk denk ik zo maar @ Apple ik neem je aanbod graag een keer aan maar denk niet dak volgende wk zaterdag kan:)
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Nicole, er zijn ook specifieke cursusboeken voor specifieke camera's. Ze heten "beter fotograferen met de Canon Eos xxxD". Heb die zelf ook en dat kan erg verhelderend zijn. Misschien is dat een optie, samen met een basiscursus fotografie?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Nicole30

ik heb al boek beter en bewuster fotograferen met de 650d door pieter daeze oid. die heb ik dus al uit. ik heb liever nu de volgende stap is dat iemand mij uitlegt hoe en of wanneer te gebruiken
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Dat leer je dus op eerder genoemde ursus
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

ik wil je wel verder helpen. Ik geef meerdere individuele workshop basis techniek fotografie. Op maat gemaakt naar vraag van de klant. Ik stuur een pb.

Paul.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
EdGFotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2011 23:52
WoonplaatsCOLON Den Bosch

En je kunt ook naar Oss, bij fotoclass.nl kun je ook een uitstekende basiscursus volgen.
600, sigma 28-70, 50-200mm, 100mm 2.8, 420ez
500D, 10-22 usm, 15-85mm is usm, 50mm 1.4 usm, 100mm 2.8 is usm, 100-400mm is usm, 430ex ii
Canonflits

Iedere zichzelf respecterende fotozaak geeft tegenwoordig beginnerscursussen voor een nette prijs.
Je komt er lotgenoten tegen en zijn niet camera-afhankelijk.
Bepaalde instellingen gelden voor elk merk/type.
Daarna kun je zelf dingen in de praktijk uitproberen.
Ik zou dat rondje Burgers Zoo met Apple zeker doen: heel praktisch leren fotograferen! En wil niet te veel in één keer! Als je 10 jaar verder bent, leer je nog steeds!
Succes!
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Nicole30 schreefCOLONsnap ik maar ik wil dus die cursus om alles uit mijn eos 650d te kunnen begrijpen en toe te passen en de handleiding heb ik allang doorgelezen en dat is anders dan zelf uitgelegd krijgen in de praktijk denk ik zo maar @ Apple ik neem je aanbod graag een keer aan maar denk niet dak volgende wk zaterdag kan:)
Zo nu en dan help ik mee met het geven van basis trainingen. En eerste wat ik aangeef is dat we de basis gaan uitleggen en oefenen. En dat je daarna heel veel moet oefenen en oefenen.

Fotografie is een geweldige hobby, maar het kost de nodige tijd met veel oefenen om de basis goed onder de knie te krijgen. Advies probeer niet alleen te lezen, maar ook wat je leest in praktijk te brengen.

Het boek " beter en bewuster fotograferen met een digitale spiegelreflex " is een goed basis boek om fotografie onder de knie te krijgen. Duidelijke uitleg in begrijpelijke taal en er staan ook voorbeelden en opdrachten in. En als je deze uit hebt en de basis onder de knie hebt? Leuk vervolg is het boek van Scott Kelby. Deze gaat dan net weer een stapje verder.

Boeken zijn leuk, maar internet staat ook vol met duidelijke en goede basis uitleg. Op de volgende site vind je aantal duidelijk geschreven artikelen. Start met het artikel over diafragma. Oefen hier veel mee. en ga dan verder met sluitertijd en ISO (deze drie vormen de belichtingsdriehoek)
http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgende week (15de) weet ik dat ik ga (in tegen de middag). De week er naar heb ik reeds afspraken staan en daarna zit ik in Korea ;-)
Heb je intresse kunt me altijd een PM sturen.....
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

ik lees net de Zoom.
Door Calumet wordt in Amsterdam een workshop aangeboden op 28/6 aanstaande, alleen voor Canon gebruikers.
lees verder op http://www.calumetworkshops.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Anoniem 3

Ik heb nog wel een paar meter boeken over fotografie staan.
Gratis af te halen.
Ik heb ze ook allemaal uit. :roll: :(
Als je echt vol blijft houden dat je per se een cursus voor jou en je 650D wilt, ben je aangewezen op een 1 op 1 dagje uit met een ervaren 650D gebruiker, ben ik bang....
Misschien wel jammer dat ik een 60D heb. :cry:
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Hoe is je Engels? Anders raad ik je YouTube aan daar zijn echt heel veel gratis filmpjes voor ook jouw camera. En dat in combinatie met een goede fotocursus zal je heel veel verder helpen. Gewoon stap voor stap... Steeds een volgende uitdaging in bediening en in fototechniek.
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Zoals anderen reeds aangaven zullen er bij jou in de omgeving ook fotografen/fotozaken zitten die cursussen verzorgen voor beginners. Juist met een groepje leer je veel.
Door te kijken naar elkaars foto's gemaakt adhv verschillende opdrachten.
Dat je een specifieke cursus wilt voor een Canon camera kan ik nog begrijpen maar dat het ook nog echt om de 650D moet gaan begrijp ik totaal niet.
Daarvoor heb je zoals eerder beschreven, een handleiding en de nodige boeken en websites, specifiek voor dat model.
Voor wat betreft de praktijk zie ik daar de meerwaarde niet van in. Een vakfotograaf kent de instellingen van elke EOS of kan ze in elk geval redelijk snel vinden dus je komt daar niets tekort.
Wat is de reden dat je persé les wilt hebben van iemand met een Canon 650D? Wat denk je dat het verschil is?

Die cursus bij Schoffie lijkt me ook helemaal fantastisch. Wil je echt individueel? Roelie en Apple hebben je al wat aangeboden. Hier bij mij in de buurt zitten 2 bevriende vak-fotografen die ook 1-op-1 workshops verzorgen. Je kunt met 1 van hen een dag, een dagdeel, of desgewenst meerdere dagen op stap of op locatie leren fotograferen.
Het programma kun je, in overleg, geheel naar eigen wens invullen. Mocht je daar interesse in hebben dan kan ik je hun website / emailadres pb'en. Is ca. 50 km van Elst.
Zij fotograferen met een Canon 5DII en 5DIII en geven ook lessen in groepsverband. Ik ben er 100% van overtuigd dat jij niet zult merken dat zij geen Canon 650D hebben.
Zo zijn er tal van dit soort adressen te vinden mits je iets flexibeler bent en je niet alleen richt op de Canon 650D.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar