Canon Club Nederland

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

PanzerFaustNL schreefCOLON@mark, ik neem heel vaak Nikon Club Nederland en het bijbehorende forum als voorbeeld. Het forum is gratis, wordt je lid van de club (met alle bijbehorende voordelen), dan moet je contributie betalen.
@ PanzerFaustNL Wat zijn dan al die bij bijbehorende voordelen?

En kijk nou eens kritisch naar het aantal echte actieve mensen op Eosdigitaal is die groep groot genoeg om daar voldoende betalende leden uit te halen.
Of blijven die gewoon doen wat ze nu lekker ook al doen? Wat is nou de echte meerwaarde die een club hun kan brengen, dat EOS Digitaal absoluut hen niet zou kunnen bieden?
Of ze willen is een ander verhaal!

Hoe staat het kader van EosDigitaal tegenover het idee van een Club naast het Forum? Is dat bekend?

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Roel Jansen schreefCOLONWat ontbreekt is een doelstelling die je wilt bereiken en waarvoor je de organisatie vorm van een vereniging wilt gebruiken.

Zoe iets van de doelstelling: Proberen alle gebruikers van Canon Camera’s in Nederland te verenigen, teneinde de kennis in de ruimste zin van het woord over de fotografie met Canon apparatuur te verhogen. Daarnaast de onderlinge band te verstevigen c.q. te creëren.

De vereniging tracht dit te bereiken door vul hier b.v. Steven zijn lijstje in....... en gebruik te maken van ...
Wat ik zou verwachten is een uitstekende relatie met Canon die leidt tot unieke extras voor mij is korting dan onvoldoende ik denk meer aan expert bijeenkomsten
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Roel Jansen schreefCOLON
PanzerFaustNL schreefCOLON@mark, ik neem heel vaak Nikon Club Nederland en het bijbehorende forum als voorbeeld. Het forum is gratis, wordt je lid van de club (met alle bijbehorende voordelen), dan moet je contributie betalen.
@ PanzerFaustNL Wat zijn dan al die bij bijbehorende voordelen?

En kijk nou eens kritisch naar het aantal echte actieve mensen op Eosdigitaal is die groep groot genoeg om daar voldoende betalende leden uit te halen.
Of blijven die gewoon doen wat ze nu lekker ook al doen? Wat is nou de echte meerwaarde die een club hun kan brengen, dat EOS Digitaal absoluut hen niet zou kunnen bieden?
Of ze willen is een ander verhaal!

Hoe staat het kader van EosDigitaal tegenover het idee van een Club naast het Forum? Is dat bekend?

Vr. gr.

Roel J.
Dat is daar niet anders, de club met betalende leden is veel groter dan het aantal actieve forumleden.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Er zijn beperkte mogelijkheden:
EOSdigitaal wordt een vereniging: toestemming eigenaar EOSdigitaal, instemming crew EOSdigitaal
EOSdigitaal wordt mede het forum van een afzonderlijke vereniging: toestemming eigenaar EOSdigitaal, instemming crew EOSdigitaal
Los van EOSdigitaal wordt een vereniging opgericht met een eigen forum: geen restricties voor de initiatiefnemers.

De geregistreerden van dit forum zijn formeel geen leden (omdat het forum geen vereniging is) en hebben formeel geen zeggenschap.
Los daarvan is het peilen van de wensen niet onverstandig.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Je kunt ook nog een vereniging oprichten zonder forum.

Maar dat lijkt me een heel moeilijke zaak. Zeker zonder een duidelijk bestaansrecht. En dat bestaansrecht mis ik hier volkomen.
Eigenlijk is het enige argument ongeveer van Nikon heeft een club en waarom wij dan niet? En in mijn bescheiden mening is dat wel een hele wankele basis voor het oprichten van een club met betalende leden!

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Het uitstellen van de EOS-dag in 2012 (en daarmee feitelijk ook het afzeggen ervan.. ;)) is inderdaad gekomen door de verantwoordelijkheid die erbij kwam kijken... De EOS-dag in het jaar ervoor was gegroeid tot een dag met 250-300 bezoekers, verschillende workshops, locatiehuur... de bijbehorende gemoeide bedragen liepen op tot vele duizenden euro's, waarbij de organisatoren persoonlijk verantwoordelijk waren voor iets van 15.000,-... Dat werd te gek uiteraard en er moest dus iets anders geregeld gaan worden wilde dat plaats gaan vinden.

Binnen de crew is er ook al weleens gesproken over het vormen van een formelere status als club/vereniging. Allereerst om een EOS-dag te kunnen organiseren. Elk forumlid zou daar dan lid van kunnen worden, maar dat wil absoluut niet inhouden dat het forum dan ook gelijk betaald zou moeten worden!! Ik zie niet in waarom die mogelijkheid hier geopperd wordt als tegenargument om geen vereniging/andere rechtsvorm op te richten...
Daarnaast hebben we ook al eens contact gehad met DSV, van apparatuurverzekering.nl.. We hebben al eens de mogelijkheid onderzocht om leden korting aan te bieden op hun camera verzekering.. Dit zou dan inhouden dat er een lager eigen risico zou zijn en korting op de premie. Die mogelijkheden zouden er zijn, maar enkel vanuit hen uit gezien enkel als wij iets van een vorm van betalende leden zouden hebben... Anders zou iedereen zich hier op het forum aan kunnen melden om vervolgens te profiteren zonder dat zo'n iemand verder nog op het forum komt.

Dit zijn zomaar twee punten die voor ons als crew al eens besproken zijn of waar we wat aan gesnuffeld hebben om een meerwaarde te kunnen bieden op het forum... Om het nog wat interessanter te maken zijn er ook andere zaken de revue gepasseerd toen, zoals een clubblad (= veel werk!!), andere uitjes, etc..

Dat er hier gewoon even in alle vrijheid over nagedacht wordt kan ik alleen maar aanmoedigen! Tuurlijk zullen er zaken afvallen vanwege practisch nut, noodzaak of onmogelijkheid... maar dat hoeft even in het wilde weg denken toch niet tegen te houden?? Elke brainstorm sessie begint met gewoon je gedachten vrijelijk ventileren... de inkadering komt vanzelf wanneer je naar de mogelijkheden van uitvoering gaat kijken... hebben we genoeg vrijwilligers om een bestuur te vormen.. zijn er genoeg forumleden die lid zouden willen worden, etc...
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

En toen zag ik een melding op Facebook van Canon Club Nederland over dit onderwerp...
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ja, er bestaan al een aantal dingen op Facebook m.b.t. een eventuele Canon club, nu nog door mij gebruikt om veelvuldig naar eosdigitaal te verwijzen en een gesloten groep die gebruikt kan worden voor mensen die een forum niet zien zitten, alleen deze groep is nog gesloten.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Ik zie op FB de avatar van fotojeroen bij het bericht. Dat lijkt me niet geheel de bedoeling.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Beasar schreefCOLONIk zie op FB de avatar van fotojeroen bij het bericht. Dat lijkt me niet geheel de bedoeling.
Nee, mij ook niet
Geen idee hoe die daar komt. Maar zal wel een pluspuntje zijn als je de meeste posts hebt :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ik kreeg niet echt een keuze. Die van Jeroen was absoluut de beste. Probeer het maar eens op je eigen Facebook een link aan te maken naar eosdigitaal.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

boels069 schreefCOLONEr zijn beperkte mogelijkheden:
1 EOSdigitaal wordt een vereniging: toestemming eigenaar EOSdigitaal, instemming crew EOSdigitaal
2 EOSdigitaal wordt mede het forum van een afzonderlijke vereniging: toestemming eigenaar EOSdigitaal, instemming crew EOSdigitaal
3 Los van EOSdigitaal wordt een vereniging opgericht met een eigen forum: geen restricties voor de initiatiefnemers.

De geregistreerden van dit forum zijn formeel geen leden (omdat het forum geen vereniging is) en hebben formeel geen zeggenschap.
Los daarvan is het peilen van de wensen niet onverstandig.
Mag ik alvast een stem uitbrengen op keuze 1?
Optie is een lidmaatschap van € 5 per jaar waarbij voor leden op de jaarlijkse activiteit € 5 korting wordt gegeven (komen naar de activiteit levert geld EN veel plezier op)

Jan bedankt voor je aanwijzing ;)
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@ebvandevechte:
Graag gedaan!
Heb jij een idee wat de stichtingskosten ongeveer zijn (geen hoofdelijke aansprakelijkheid van bestuursleden bij normaal functioneren)?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

ebvandevechte schreefCOLON
Mag ik alvast een stem uitbrengen op keuze 1?
Optie is een lidmaatschap van € 5 per jaar waarbij voor leden op de jaarlijkse activiteit € 5 korting wordt gegeven (komen naar de activiteit levert geld EN veel plezier op)

Jan bedankt voor je aanwijzing ;)
Leuk, maar niet echt haalbaar, daar dek je de kosten niet van. Je wil natuurlijk ook een bewijs dat je lid bent van de CNN. Dus een CNN lidmaatschap pasje, waarmee je korting krijgt bij offline en online fotografie winkels. Alleen dat kost al denk ik een euro per lid. Je wil een CNN blad, klassiek dan wel in iPad/tablet formaat (pdf). Dan kom je er dus niet met 5 euro.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Wellicht dat canon de club kan steunen ?
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Zinloze exercitie. Als je zoiets van de grond wilt trekken, moet je een plan hebben en stappen willen/durven zetten. Echt enthousiasme proef ik hier niet. Op Facebook ook niet trouwens. De huidige populatie op het forum is er niet geschikt voor. Een solide basis van getrouwen ontbreekt. Veel ééndagsvliegen en het merendeel van de nieuwe geregistreerde bezoekers blijft 2 tot 6 maanden. Gemiddeld zijn er meer bots dan geregistreerde bezoekers op het forum aanwezig. Gemiddeld zijn er 5 reacties op een topic en na gemiddeld 5 dagen is een topic weer geheel uit beeld. Veel topicstarters reageren niet eens meer in hun eigen topic.
Zo anders dan in de jaren 2009 en 2010. Toen was de populatie zodanig sterk, actief dat er grote evenementen (EOS Dagen) konden worden georganiseerd. De belangstelling was zo groot dat de (betaalde) inschrijving zelfs moest worden stopgezet.
Door de grote inzet van vrijwilligers was het een enorm succes. In die periode zou ook met succes een club/vereniging opgericht hebben kunnen worden.
Voor vandaag de dag zou ik zeggen, probeer eerst eens een dergelijk evenement te organiseren. Als het net zo’n groot succes wordt, valt een club/vereniging te overwegen.
Anders hier gewoon door blijven oreren tot ook dit topic in de vergetelheid raakt.
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

Bavarian schreefCOLONZinloze exercitie. Als je zoiets van de grond wilt trekken, moet je een plan hebben en stappen willen/durven zetten. Echt enthousiasme proef ik hier niet. Op Facebook ook niet trouwens. De huidige populatie op het forum is er niet geschikt voor. Een solide basis van getrouwen ontbreekt. Veel ééndagsvliegen en het merendeel van de nieuwe geregistreerde bezoekers blijft 2 tot 6 maanden. Gemiddeld zijn er meer bots dan geregistreerde bezoekers op het forum aanwezig. Gemiddeld zijn er 5 reacties op een topic en na gemiddeld 5 dagen is een topic weer geheel uit beeld. Veel topicstarters reageren niet eens meer in hun eigen topic.
Zo anders dan in de jaren 2009 en 2010. Toen was de populatie zodanig sterk, actief dat er grote evenementen (EOS Dagen) konden worden georganiseerd. De belangstelling was zo groot dat de (betaalde) inschrijving zelfs moest worden stopgezet.
Door de grote inzet van vrijwilligers was het een enorm succes. In die periode zou ook met succes een club/vereniging opgericht hebben kunnen worden.
Voor vandaag de dag zou ik zeggen, probeer eerst eens een dergelijk evenement te organiseren. Als het net zo’n groot succes wordt, valt een club/vereniging te overwegen.
Anders hier gewoon door blijven oreren tot ook dit topic in de vergetelheid raakt.
Bavarian dit is een kip en ei antwoord ....... zonder vereniging GEEN groot evenement :!:
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

In 2009 en 2010 was er ook geen vereniging. Dat vormde geen belemmering voor het organiseren van een succesvol evenement, zoals je zelf goed weet.
Het valt of staat met enthousiaste, vastberaden, doorzettende mensen. Dat mis ik hier vandaag, maar misschien komt er nu actie.
Ik laat graag mijn ongelijk bewijzen.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Bavarian, ik zeg niet dat je geen gelijk hebt met je betoog van 16:13 uur, maar....

erg jammer dat je een beginnend enthousiasme op deze manier neersabelt, zeker de 1e zin. Geen opbouwend commentaar, waar mensen iets mee kunnen maar slechts 1 negatief klinkend verhaal.
kijk, er zijn ook reacties in de vorm van: weet waar je aan begint, denk je aan deze punten, heb je rekening gehouden met.
zinnige reacties waar anderen wat van kunnen leren en waar ze, bij de opstart misschien iets aan kunnen hebben, zonder dat iemand roept dat het bij voorbaat al een kansloze onderneming is.
als een clubje mensen plannen heeft, deze bespreekt en probeert wat op te starten, zit dat clubje er toch niet op te wachten om van iemand te horen dat 'het toch niks wordt'. Ik vind het een erg negatieve benadering van je en ik denk dat dit topic daar niet mee geholpen is.

ik vind in jouw reactie als enige positieve opmerking terug dat je graag je ongelijk laat bewijzen.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Jammer dat je realisme verwart met negativisme. Ik heb heel duidelijk mijn waardering geuit voor de enthousiaste actie om in 2009 tot een EOS Dag te komen.
Vanuit de toenmalige leden is voortvarend en met kracht aan de slag gegaan. Dat heeft uiteindelijk geleid tot een mooie dag die als gevolg van het succes in 2010 is herhaald.
Nu wordt er al 5 pagina’s alleen maar gepraat met slechts voorzichtig positieve geluiden, maar ook veel tegengeluiden.
Wil je op dit punt iets bereiken, dan zal er actie moeten komen, dan moet je iets DOEN.
Om mij onbegrijpelijke redenen is een poll al bij voorbaat afgewezen. Op een forum is dat één van de weinige mogelijkheden om een indicatie te krijgen of ergens belangstelling voor bestaat.
Pas als je weet of die belangstelling er is, kun je je gaan verdiepen in de vorm waarin het moet worden gegoten.
Ik sabel het beginnend enthousiasme helemaal niet neer, maar alleen de wijze waarop we nu bezig zijn en die naar mijn idee niet tot iets leidt. Dat is wat ik in de eerste twee zinnen zeg.
Ik daag uit om een initiatief te nemen en geef als voorbeeld hoe het in het verleden is gelukt om de bezoekers hiervoor te interesseren.
Jouw bijdrage levert daar nu ook niets aan bij.
Nogmaals, leden van dit forum, kom in actie en laat het niet bij praten. Begin, desnoods klein.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar