Canon Club Nederland

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Weet iemand wat er over is van de club? Wellicht is het handig om deze opnieuw op te zetten.

Maar bestaat de club nog?
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Nee, die club heeft zichzelf ter ziele gedragen. De crew daarvan heeft al in het begin vooral de professionele Canon-fotografen behoorlijk geschoffeerd.
Er was een aantal leden dat ook op EosDigitaal al in de fout was gegaan en zich nu daar te buiten ging aan onoirbaar gedrag. Dat werd door de crew of liever door het ontbreken van capabele moderators getolereerd en niet gecorrigeerd. Goedwillende leden bleven daardoor weg. Een beetje fatsoenlijke content was er ook niet te vinden.
Ja, dan houdt het snel op.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ja, je moet een toegewijd team hebben wil je het draaiende houden, anders houdt het snel op. Ik vraag mij af waarom het bij onze vrienden van de NCN het wel lukt om het draaiende te houden.

Ik vraag mij af of het misschien niet een idee is om de club nieuw leven in te blazen, maar dan niet met een apart forum, maar eosdigitaal.nl als spreekbuis.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Ik vraag mij af of het misschien niet een idee is om de club nieuw leven in te blazen, maar dan niet met een apart forum, maar eosdigitaal.nl als spreekbuis.
Wat zou daar het voordeel van zijn?

Dit is een open vraag trouwens, niet bedoeld om het idee bij voorbaat neer te sabelen.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Als Canon club zijnde ben je instaat om afspraken te kunnen maken met leveranciers, winkels etc. dan kun je kortingen krijgen. De NCN doet dat ook al jaren bij diverse (internet-) winkels.

Daarnaast werkt het twee kanten op, mensen worden aangetrokken door een club en komen daardoor op het forum en andersom zal het forum de club in leven houden.

Je krijgt alle voordelen die je nou eenmaal als club kunt ondernemen erbij.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Die voordelen zie ik inderdaad ook. Ik denk ook zeker dat het levensvatbaar is. Kijk maar naar het animo hier op het forum.
Het staat of valt alleen met enthousiaste trekkers.
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Ik wil hier best aan bijdragen!
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ok, er is een start gemaakt, er bestaat nu een Canon Club Nederland pagina op facebook en die is direct gelinkt naar dit forum.

Ik ben de zaken aan het bekijken hoe je een club opricht en ik denk daar wel wat hulp bij nodig te hebben.

https://www.facebook.com/CanonClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;

Wie input wil leveren op de CanonClubNederland pagina, ga je gang.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Ok, er is een start gemaakt, er bestaat nu een Canon Club Nederland pagina op facebook en die is direct gelinkt naar dit forum.
Je hebt de eerste "liker" :mrgreen:
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

PanzerFaustNL schreefCOLONOk, er is een start gemaakt, er bestaat nu een Canon Club Nederland pagina op facebook en die is direct gelinkt naar dit forum.

Ik ben de zaken aan het bekijken hoe je een club opricht en ik denk daar wel wat hulp bij nodig te hebben.

https://www.facebook.com/CanonClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;

Wie input wil leveren op de CanonClubNederland pagina, ga je gang.
Ja, ik wil bijdragen, zoals eerder gemeld, maar doe helaas niet aan facebook.....

Was is wijsheid?
Groeten, Jaap
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

ik ga dit even volgen, op FB en Eosdigitaal :lol:
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Facebook moet één van de voorkanten worden van de Club. Niet dé voorkant.

Ik heb het idee in mijn hoofd zitten om een startpagina te maken die

a. verwijst naar Facebook (en Facebook weer naar die pagina)
b. verwijst naar EOSDigitaal en andersom

Waar de belangrijkste berichten, zoals bijeenkomsten e.d. op vermeld staan met een link naar het eosdigitaal forum
Eventueel in latere stadium een echt lidmaatschap wordt aangeboden.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Goed initiatief.
Ik ga ook even liken en schaduwen.
Als het idd (weer) tot een club mocht komen misschien ook nog wel iets betekenen daarin.

Hoewel ik nog even betwijfel of dit forum als onderdeel daar echt baat bij gaat hebben.
Daarvoor is toch wat meer nodig denk ik.

(Ja, ik ben wat sceptisch, maar ook hoop ik gelijk op betere tijden..!)
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
NielsK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2012 17:58
WoonplaatsCOLON Reuver (Limburg)

Blijf dit ook volgen. :D
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Goed idee, ik blijf het volgen en heb geliked
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Geliked... Ben benieuwd... Vraag me wel af wat het extra is tov van dit forum... Het forum zag ik eigenlijk als de NL Canon Club altijd ;-)
Apple fan, Canon volger...
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Hallo allemaal.

Om met de deur in huis te vallen ik heb op zijn zachts gezegd de nodige ervaring met clubs. Een club is om te beginnen een organisatie vorm die aan bepaalde eisen moet voldoen. De organisatie vorm van een club of vereniging bestaat niet alleen uit leden een bestuur en diverse commissies. Een club heeft ook Statuten en een huishoudelijk reglement. In de statuten staan de doelstellingen en in het huishoudelijk reglement de taak stellingen en hoe e.e.a. in zijn werk gaat!. Er is ook een algemen vergadering die minstens eenmaal per jaar gehouden dient te worden. Het hoogste orgaan van een vereniging is de algemene vergardering en diens besluiten zijn bindend. Ook dient er bepaald te worden hoe vaak het Bestuur dat gekozen moet worden per jaar vergadert en daar moeten verslag van gemaakt worden. Ook het financieele plaatje moet gemaakt worden en de verantwoording moet door het bestuur op de algemene vergadering openbaar gemaakt worden. De statuten van een vereniging mogen niet strijdig zijn aan de wet en moeten door een Notaris worden goedgekeurd na eerst door de Algemene vergadering te zijn goedgekeurd Er moet in beroep gegaan kunnen worden tegen genomen besluiten in de algemene zin als tegen individuele personen. Wie heeft de verantwoording van de corrigerende kant binnen de vereniging?
Dit is slechts een kleine greep van water er allemaal moet gebeuren. Goed moet men zich realiseren dat dit zeer veel vraagt van de individuele leden die zitting in het btuurlijk apparaat van de vereniging zitting. nemen. Dit alles moet zeer, zeer goed geregeld worden. Immers in een aantal zaken zijn bestuurders hoofdelijk aansprakelijk voor de financieele afwikkeling van schulden etc.

Alles bij elkaar een leuke gedachte maar ik zou eerst alles eens heel goed onderzoeken op haalbaarheid! Eerst heel goed inventariseren wat er exact en in welke volgorde gedaan moet worden!

vr, gr.

Roel J.
Laatst gewijzigd door 1 op Roel Jansen, in totaal 15 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Prima initiatief.
Heb geliked.

Het hoeft voor mij allemaal niet zo formeel. Clubregels, statuten etc zijn voor mij niet nodig.
Betalen we contributie? dan wel. Is het vrijblijvend? dan niet.

Organisatie is belangrijk met een juiste rolverdeling maar laten we het vooraf al niet kapot-organiseren.
Maar eerst brainstormen over de levensvatbaarheid en welke uitdagingen te wachten staan.
Stapje voor stapje groeien naar een niet professionele liefhebbers club........
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Er wordt hier een vergelijking gemaakt met de Nikon Club Nederland, maar die gaat mank.
De Nikon Club is een echte vereniging met leden, een bestuur, een magazine en je moet contributie betalen. Ook het forum is onderdeel van de vereniging, maar wel openbaar.
EOS-Digitaal is een commerciële website met forum en kent alleen (geregistreerde) bezoekers. Deze hebben geen enkele inbreng in de inrichting van het forum, zoals de Nikon Club leden wel hebben.
De Canon Club Nederland was ook een commerciële aangelegenheid, geen vereniging en ook geen leden.
Overigens bestaat die website (http://www.canonclubnederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) nog steeds, maar deze wordt nu doorgelinkt naar http://www.photofacts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; net als http://www.canonclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, allemaal van dezelfde eigenaar, Elja Trum die incidenteel ook hier een geurspoor achter laat.
Op Twitter kennen we die club ook @Canonclubnl, maar na eind 2012 zo dood als een pier.

Als het de bedoeling is om een echte vereniging van Canon gebruikers op te richten, zou ik een andere naam kiezen, bijvoorbeeld Canon Gebruikers Vereniging (CGV).
Een echte vereniging zou ik ook niet onderbrengen bij een commerciële website.
Ook Facebook is om privacy redenen niet erg geliefd. Veel Whatsapp gebruikers zoeken op dit moment naar alternatieven nu het is overgenomen door Facebook.

Verder heb je ook bij 50plusser.nl (http://www.50plusser.nl/?page=ontmoet&p ... lub_id=444" onclick="window.open(this.href);return false;) een Canon Club, maar die lijkt ook al een stille dood te sterven.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Roel,

volgens mij is Panzerfaust dit nu juist allemaal aan het uitzoeken.

Er zijn duizenden verenigingen in Nederland, van professionele voetbalclubs tot clubs van kanariepietenkwekers en clubs van postzegelverzamelaars. En allemaal is het ze gelukt en draaien ze. Ik ben zelf secretaris en waarnemend voorzitter van een vereniging, zo moeilijk is het nu ook weer niet. Heb er vertrouwen in dat het gaat lukken, zonder zulk vertrouwen komt er nooit iets van de grond!
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar