Hoe beestjes te vangen?

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Hallo :)

Ik zou graag wat macro-foto's maken in een studio omgeving, maar dan wel met alle respect naar het 'model'. Ik heb alleen geen idee hoe ik kleine insecten kan vangen zonder ze te verwonden of erger. Zijn hier tips voor? En ook zoek ik tips hoe ik een beestje het best een beetje op zijn plek kan houden eenmaal in de studio. Bijvoorbeeld met wat voedsel? Kortom: wat is de beste, meest diervriendelijke manier om een insect te fotograferen in een studio?

Bvd,

Ferry :)
Gebruikers-avatar
barry van strien
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2013 07:43
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

http://www.gifkikkerportaal.nl/Home/Art ... 21A00F1HqA

Zoiets??

Diverse insecten kun je ook kopen bij diverse dieren / reptielenwinkels
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Op zich wel een handige techniek inderdaad :P
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Het is maar goed dat dit geen natuursite is want dan was je er af geknikkerd. De manier waarop jij insecten wilt fotograferen staat ook mij helemaal niet aan. Maar mensen met een MP-E65 lens kunnen je vraag vast wel beantwoorden. Ik hou niet van manipulatie met dieren en insecten. Met een beetje ( soms veel ) geduld zijn er prachtige foto's te maken van insecten in de vrije natuur. Maar dan kan je ook trots en blij zijn met jouw foto en hem zonder schaamte publiceren.
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

jonggolde schreefCOLONHet is maar goed dat dit geen natuursite is want dan was je er af geknikkerd. De manier waarop jij insecten wilt fotograferen staat ook mij helemaal niet aan. Maar mensen met een MP-E65 lens kunnen je vraag vast wel beantwoorden. Ik hou niet van manipulatie met dieren en insecten. Met een beetje ( soms veel ) geduld zijn er prachtige foto's te maken van insecten in de vrije natuur. Maar dan kan je ook trots en blij zijn met jouw foto en hem zonder schaamte publiceren.
Welk deel precies van "met alle respect naar het dier" en "op de meest diervriendelijke manier" staat je niet aan?

Ik zou niet weten waarom ik een studiofoto van een beestje met schaamte zou moeten publiceren, zolang ik het beestje gewoon op een bewuste manier de studio in krijg.
Daarbij zijn foto's in de natuur natuurlijk iets compleet anders dan studiofoto's, dus dat is niet te vergelijken. Beide lijken mij interessant overigens.
En FYI: ik heb het ook op sites gevraagd die veel meer gericht zijn op natuur, en daar zijn de reacties een stuk minder afkeurend.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar