365 dagen project. vraagje

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Goedendag,

Ik ben van plan om een 365 dagen project te gaan starten.
Misschien op 1 jan. (eerst nog een 30/31 dagen project)

Wat ik begrepen heb mag je je eigen regels geven aan het project. klopt dat?

Ik zie namelijk nog een aantal problemen met dagelijks een foto plaatsen.
namelijk ziekte en/of vakantie.

Ook ben ik zeker 6 dagen per jaar met mijn vrijwilligerswerk op het Circuit erg druk dagen van bijna 12 uur. Daarna heb ik echt geen puf meer om nog een foto te gaan plaatsen.

Zelf dacht ik er aan om de exif gegevens er bij te plaatsen. Ook met de data taken info. (als "bewijs" dat hij die dag genomen is.)

Is dit handig om dat zo te doen?
Of zouden jullie het anders doen?

Groeten,
Dick
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Waar gaat dit over? Ik snap dit bericht niet. Wil je jezelf een verplichting opleggen of een project voor anderen starten?
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

jonggolde schreefCOLONWaar gaat dit over? Ik snap dit bericht niet. Wil je jezelf een verplichting opleggen of een project voor anderen starten?
dit is voor mijzelf.

Maar ik kan niet iedere dag een foto gaan plaatsen. Zoals ik aangaf heb ik 6 dagen per jaar vrijwilligerswerk van ongeveer 12 uur per dag. Dus om daarna nog een foto te maken en te plaatsen gaat eigenlijk niet lukken.
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Wil je een project starten als organisator, of als deelnemer? 'T is nog niet heel duidelijk zo ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

MarcoEOS550D schreefCOLONWil je een project starten als organisator, of als deelnemer? 'T is nog niet heel duidelijk zo ;)
Ik wil er een starten voor mijzelf alleen.

maar de vraag is eigenlijk: Zijn er standaard regels voor?
Of mag je ze elf bedenken?

Zelf dacht ik aan:
de exif gegevens er bij te plaatsen. Ook met de data taken info. (als "bewijs" dat hij die dag genomen is.)


omdat ik nu al weet dat ik niet iedere dag aan uploaden toekom
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Wat is dat voor onzin? Als je een project start voor jezelf...bepaal je toch zelf "eventuele" regels!
Je zou kunnen bedenken dat je een jaarkalender wilt maken en dan van elke maand de mooiste foto uitzoeken of zo.

Maar waar jij over praat begrijp ik nog steeds niet. :) :)
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ok, dus je wilt 365 dagen een foto maken, maar je komt wellicht niet dagelijks aan plaatsen toe? Is dat je probleem? Zo ja, niet druk om maken en gewoon starten ;) Je hoeft jezelf niet tegenover kijkers te verdedigen, toch?

Ga je met vooral vastgestelde thema's (bijvoorbeeld per week of maand) werken? Of met een vast objectief ofzo? Op een ander forum doet iemand een challenge waarin hij iedere week een foto van z'n 50mm plaatst.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 3

Als je al met zo'n aantal dagen zit waarin je niet kunt fotograferen, zou ik het hele project beperken tot een:
eenmaal een foto per maand.

Houd je dat vol, dan kun het het in een volgend jaar uitbreiden naar eenmaal per week.
Lukt dat ook, dan zien we je eenmaal dagelijks foto's over een paar jaar wel verschijnen....

Verder sluit ik me aan bij de regelgeving die hierboven wordt voorgesteld.
Het is jouw project, het zijn dus jouw regels en wij zien \je foto's wel komen.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik doe nu twee jaar mee met een weekelijkse foto over een aangereikt thema... En ik kan je zeggen dat is al een hele opgave om te volbrengen... Dagelijks zou mij niet lukken... Kan dus de suggestie van Telescoop zeer aanbevelen...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

MarcoEOS550D schreefCOLONOk, dus je wilt 365 dagen een foto maken, maar je komt wellicht niet dagelijks aan plaatsen toe? Is dat je probleem? Zo ja, niet druk om maken en gewoon starten ;) Je hoeft jezelf niet tegenover kijkers te verdedigen, toch?

Ga je met vooral vastgestelde thema's (bijvoorbeeld per week of maand) werken? Of met een vast objectief ofzo? Op een ander forum doet iemand een challenge waarin hij iedere week een foto van z'n 50mm plaatst.
Dit is het inderdaad.

Ik ga voordat ik met een 365 project begin eerst een 30 dagen proberen.
Ik wou eerst zonder een thema werken.
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mark4
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 07 Sep 2016 10:24

Volgens mij is het nu al mislukt.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

mark4 schreefCOLONVolgens mij is het nu al mislukt.
Dat mag best wat constructiever, zeker voor een eerste post.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

D!ck schreefCOLON
MarcoEOS550D schreefCOLONOk, dus je wilt 365 dagen een foto maken, maar je komt wellicht niet dagelijks aan plaatsen toe? Is dat je probleem? Zo ja, niet druk om maken en gewoon starten ;) Je hoeft jezelf niet tegenover kijkers te verdedigen, toch?

Ga je met vooral vastgestelde thema's (bijvoorbeeld per week of maand) werken? Of met een vast objectief ofzo? Op een ander forum doet iemand een challenge waarin hij iedere week een foto van z'n 50mm plaatst.
Dit is het inderdaad.

Ik ga voordat ik met een 365 project begin eerst een 30 dagen proberen.
Ik wou eerst zonder een thema werken.
Gewoons starten, meestal is zoiets erg leuk en leerzaam. Ik zou je adviseren wel een thema te pakken, anders wordt het gauw een chaos. En bovendien dwing je jezelf uit je comfortzone.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

lijkt mij een leuk idee, Dick. Ben benieuwd wat je er van gaat maken. Veel succes in elk geval :-)

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Toch eerst maar eens besloten een 30 dagen project te starten.
Eens kijken of ik dat vol kan houden.

Voor de belangstellenden, hier is het project te volgen.
http://dick-bosman.nl/30-dagen-project
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Goed zo, de kop is eraf. Ik ga proberen af en toe een kijkje te nemen!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Ik vind het jammer dat ik dit moet melden.

Op dit moment heb ik het erg druk met werk. Savonds ontbreekt de energie en inspiratie om te gaan fotograferen. Daarom heb ik besloten om het project te stoppen.

Misschien start ik het ooit nog een keer opnieuw op.


Ook had ik al snel het idee dat ik een foto moest gaan maken.
Ik wilde er mee stoppen voordat ik het plezier zou kwijt raken.
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Toch een mooi begin gemaakt. Je kunt wellicht de lat voor jezelf minder hoog leggen door jezelf niet te verplichten om iedere dag een foto te maken. Dan kun je toch ook een mooie serie opbouwen. Een thema is handig, maar zo te zien had je die (onbewust?) toch al wel.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar