Exif en of camera flash

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Goedendag,

Ik ben op dit moment een aantal foto's aan het bekijken op Flickr. Nu wil ik graag uit de Exif wat info halen om van te leren qua instellingen ect.
Bij een aantal foto's vermoed ik dat er zeker wel een flitser gebruikt is, maar bij de exif staat dat er geen is gebruikt. (did not fire)
Veel van deze foto's hebbe n ook nog eens een sluitertijd van die rond de max sinc speed ligt. 1/200 - 1/250

Nu is mijn vraag: Wat nu als je een flitser of camera laat triggeren? Hoe staat dat dan in de exif?


* ook wat inspiratie opdoen voor mijn nieuwe aanwinst. Een 50mm 1.8 van canon.
(leve de btw vrije weken :P )
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
kromlensje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2017 11:40
WoonplaatsCOLON N Br

leuk he die vrije btw weken :-)

maar het zou goed kunnen zijn dat ze een videolamp of andere lichtbron erbij gebruikt hebben ipv een flitser, dat doe ik ook wel eens bij de 50mm 1.8stm
eos 750D met grip, eos 400D, met grip, EF 24-70mm f/4.0L IS USM ,Sigma 70-300mm apo dg macro, efs 18-55mm II, efs 18-55mm is stm, ef 50mm F1.8 STM.
photogunner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2016 21:54
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Als ik oude Nikon flitser met krul koord (sb28 met sc17 koord) gebruik dan zie ik ook geen info over gebruik van flash.
In exif staat gewoon "did not fire" .
Dus ik kan je vermoeden bevestigen dat inderdaad de info niet altijd mee komt, als de camera de flitser herkend dan zie je het in exif data, zo niet dan zie je ook geen info.

Groet

Jan
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar