Wat vragen voor nestfotografie (pups)

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Happy
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2016 14:29

Dag allemaal!
Zoals de vraag hierboven al luidt; wat kan ik vragen voor een nest pups te fotograferen?

Even concreet; het is een serieuze hobby/beroepsmatige fokker, fotograferen gebeurd op locatie (200 meter van mijn huis) of eventueel in mijn achtertuin.
In de winter is het de bedoeling toch gebruik te gaan maken van de studio, dit kan of bij mij thuis of op locatie.
Daar hij meerdere nesten per jaar heeft, en ik al enige jaren voor hem fotografeer (vriendendienst/kleine vergoeding af en toe),
hebben we besloten om het anders aan te gaan pakken, ik sta inmiddels ingeschreven bij de KvK, dus wil een bedrag ofwel per pup, of per nest (al denk ik dat dat lastig wordt) vragen.
Ik zat zelf te denken aan een bedrag van 5 euro excl btw per pup, maar na even rekenen, hou ik daar niet zoveel aan over na btw afdracht en inkomstenbelasting.
Gemiddeld lever ik hem al gauw 6 foto's per pup af (soms meer, soms minder), wel op webformaat, circa 2/3mb.

Even rekening houdend met het feit dat ik ongeveer om de week foto's maak, vanaf dat de pups eigenlijk geboren zijn.

Wat zou een nette prijs zijn denken jullie?

ter illustratie (gekopieerd van mijn facebookpagina);

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Canon eos 7D / Canon 50mm f1.8 / Sigma 17-70 f2.8-4 DC APO OS C / Sigma 70-200 f2.8 APO EX DG HSM OS
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar