Oprichten Canon Club Nederland / Belgie ??

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Harold1974 schreefCOLONEn wat is de reden daarvan?
dat zou je aan de kopers moeten vragen, maar 20fps, superieure op de ogen AF, zeer uitgebreide video specs, zeer goede sensor en een steeds groter assortiment aan Sony lenzen zal er iets mee te maken hebben. Dat het nogal duur is daar heb je gelijk in, maar de aangekondigde 1DX3 ga je ook niet onder de 7000 euro kopen. Als Canon met een pro versie van de Eos R op de markt komt kunnen ze met de nieuwe RF lenzen echt een slag slaan.

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Harold1974 schreefCOLONEn wat is de reden daarvan?
Dat heeft ook te maken met marketing, laat mensen geloven dat je enkel met Sony nog goede kan foto's maken en klaar is kees. Als in een kudde schapen het dominantste schaap in een bepaalde richting loopt, dan volgen de andere schapen in de kudde ook.
Zo zijn er in het verleden eindeloze discussies geweest tussen Nikon en Canon gebruikers waarvan iedereen beweerde dat zijn gekozen merk veel beter was dan het andere. Maar, uiteindelijk is en blijft het mannetje of vrouwtje achter de camera de fotograaf die de mooie of minder mooie foto's zal maken, ongeacht het merk.
Harold1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2016 08:47

Dat is waar. Daarom kan in mijn ogen een merk gerelateerde club / of goedlopend actief forum van toegevoegde waarde zijn.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Harold1974 schreefCOLON
MarcoEOS550D schreefCOLON
Harold1974 schreefCOLONIk had meer reacties verwacht op dit topic. Maar helaas!
Wat had je concreet verwacht dan? Je hebt een vraag gesteld in je openingspost, die is beantwoord. Had je verwacht dat er allerlei spontane aanmeldingen zouden komen om een club uit de grond te stampen? Of verwacht je iets anders? Dan helpt het om een concrete vraag te stellen of concreet te maken wat je zélf wilt/ gaat doen :wink:
Ik had in ieder geval meer reacties verwacht in dit topic. Maar goed............. dat blijft uit en dus zal een club ook niet van de grond komen. En van een goedlopend forum is ook al geen sprake, wat je wel zou verwachten met 21787 gebruikers! Momenteel zijn er slechts 2 van de 21787 gebruikers online. Ik ben bang dat een groot deel zelfs niet meer in leven is. Sorry voor het feit dat ik zo fel reageer.
Tsja, die 21787 gebruikers zegt natuurlijk niet zoveel. Het aantal actieve forumbezoekers is veel lager, en slechts een deel daarvan is ook actief. We hebben heel wat bezoekers die geen foto's plaatsen en geen feedback of reacties geven op andermans foto's. Als je binnen die toch al kleine groep een heel algemene vraag stelt, zonder concreet te maken waar je heen wilt, krijg je niet veel reacties.

Los daarvan is de tijd van dergelijke clubs wel een beetje voorbij. Een lopende club is de lucht houden is tot daar aan toe, een nieuwe oprichten is van een heel andere orde. Want er komt echt heel veel bij kijken. Ter vergelijking: de NCN is een vereniging die al tientallen jaren bestaat en die draait op de inzet van tientallen (vaak al gepensioneerde) vrijwilligers en wordt gefinancierd met contributie en sponsors. Zij zijn in 1987 beginnen en dus ingestapt in een tijd dat dergelijke clubs aan een behoefte voldeden en de keus qua merken ook veel kleiner was. Het is overigens een echte tech-club, het draait er meer om de apparatuur dan om de foto's. Dat merk je ook op het forum. Ik wordt daar niet heel vrolijk van, ik heb heel wat liever fora waarbij het om de foto's én de apparatuur gaat.

Overigens is het hoogtepunt van fora uberhaupt wel voorbij, men is tegenwoordig veel meer op social media te vinden dan op fora. Kortom; je enthousiasme is mooi, maar ik denk dat je een onhaalbare wens hebt.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Harold1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2016 08:47

Misschien is het oprichten van een club gerelateerd aan een cameramerk anno 2019 erg moeilijk. Maar zorg dan voor een actueel forum met een verfrissend uiterlijk. Schoon het eens op, verwijder oude topics die van generlei waarde meer zijn, verwijderen leden die al meer dan 5 jaar niet meer actief zijn.

Een facebookgroep maken is zo gebeurt, en daar zijn ook makkelijk foto`s op te plaatsen. Ik zie dat er al enkele zijn, overigens is men daar ook niet erg actief. Zijn die gemaakt door leden van dit forum?
Gebruikers-avatar
ceesgr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2014 15:24

mikeeagle schreefCOLON
Harold1974 schreefCOLON
Paul eos7d schreefCOLONIk had ook wat meer reacties verwacht Harold. Het grootste probleem zal zijn om iemand te vinden die daar heel veel tijd kan of wil insteken. Mensen die kennis van zaken hebben zijn er wel voldoende denk ik, maar juist die mensen zullen weinig tijd hebben.
Canon be/nl zou dat beter moeten ondersteunen vind ik, zij hebben er toch alle belang bij dat Canon gebruikers hun merk trouw blijven. En, zeker nu omdat Sony met hun marketing een hype rond hun merk gecreëerd heeft, het is zelfs zo erg dat verkopers van bekende grote fotozaken je steeds vragen of je nog niet overstapt van Canon naar Sony. Ik heb het al verschillende keren persoonlijk meegemaakt.
Op facebook hou ik de advertenties in de gaten waar tweede hands Canon camera`s worden aangeboden. Als ik dan vraag waarom men de camera weg doet zegt men: I.v.m. de overstap op SONY.
Sony is momenteel marktleider als het gaat om full frame camera's, en als Canon en vooral Nikon niet als de sodemieter met een evenwaardig alternatief komen gaan ze nog veel meer marktaandeel verliezen zeker nu Sony ook haar lens assortiment steeds meer uitbreidt.
Misschien loop ik achter echter, de canon full-frame's R en RP gaan als een speer en de nieuwe RF lenzen daarbij zijn van perfecte kwaliteit!!
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Paul eos7d schreefCOLON
Harold1974 schreefCOLONEn wat is de reden daarvan?
Dat heeft ook te maken met marketing, laat mensen geloven dat je enkel met Sony nog goede kan foto's maken en klaar is kees. Als in een kudde schapen het dominantste schaap in een bepaalde richting loopt, dan volgen de andere schapen in de kudde ook.
Zo zijn er in het verleden eindeloze discussies geweest tussen Nikon en Canon gebruikers waarvan iedereen beweerde dat zijn gekozen merk veel beter was dan het andere. Maar, uiteindelijk is en blijft het mannetje of vrouwtje achter de camera de fotograaf die de mooie of minder mooie foto's zal maken, ongeacht het merk.
De eerste Sony's waren zeker niet perfect, maar Sony heeft goed geluisterd naar alle kritieken en heeft de afgelopen jaren consequent hun spullen verbeterd en aangepast. Marketing hoort daar natuurlijk ook bij en dat hebben ze dan knap gedaan. Anyhoo, ik kan ze niet betalen dus ik blijf lekker met mijn oude Canons werken :-)

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Maar bij Canon zitten ze ook niet te slapen hoor. Ondanks dat de Canon eos R in vele media werd afgekraakt komt men nu stap voor stap terug dat het toch een hele goede camera is. In 2020 zal Canon zeker met nog hele goede camera's en lenzen op de proppen komen die het verschil zullen maken, en ook dan weer zullen ze in sommige reviews die camera's afbreken zonder die ook maar eens te hebben vast gehad.
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Paul eos7d schreefCOLONMaar bij Canon zitten ze ook niet te slapen hoor. Ondanks dat de Canon eos R in vele media werd afgekraakt komt men nu stap voor stap terug dat het toch een hele goede camera is. In 2020 zal Canon zeker met nog hele goede camera's en lenzen op de proppen komen die het verschil zullen maken, en ook dan weer zullen ze in sommige reviews die camera's afbreken zonder die ook maar eens te hebben vast gehad.
zeker, en al helemaal met de nieuwe firmware. De lenzen zijn top van de top als ik de reviews mag geloven!!

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Harold1974 schreefCOLONMisschien is het oprichten van een club gerelateerd aan een cameramerk anno 2019 erg moeilijk. Maar zorg dan voor een actueel forum met een verfrissend uiterlijk. Schoon het eens op, verwijder oude topics die van generlei waarde meer zijn, verwijderen leden die al meer dan 5 jaar niet meer actief zijn.

Een facebookgroep maken is zo gebeurt, en daar zijn ook makkelijk foto`s op te plaatsen. Ik zie dat er al enkele zijn, overigens is men daar ook niet erg actief. Zijn die gemaakt door leden van dit forum?
Ik zie je vooral benoemen wat niet goed gaat en vertellen wat anderen zouden moeten doen. En da's prima, suggesties zijn welkom. Toch even de vraag: wat ga JIJ er dan aan doen? welke acties ga JIJ nemen? Je komt nu over alsof het vooral vóór je gedaan moet worden.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Paul eos7d schreefCOLONMaar bij Canon zitten ze ook niet te slapen hoor. Ondanks dat de Canon eos R in vele media werd afgekraakt komt men nu stap voor stap terug dat het toch een hele goede camera is. In 2020 zal Canon zeker met nog hele goede camera's en lenzen op de proppen komen die het verschil zullen maken, en ook dan weer zullen ze in sommige reviews die camera's afbreken zonder die ook maar eens te hebben vast gehad.
Eens, ik deel je inschatting.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Harold1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2016 08:47

MarcoEOS550D schreefCOLON
Harold1974 schreefCOLONMisschien is het oprichten van een club gerelateerd aan een cameramerk anno 2019 erg moeilijk. Maar zorg dan voor een actueel forum met een verfrissend uiterlijk. Schoon het eens op, verwijder oude topics die van generlei waarde meer zijn, verwijderen leden die al meer dan 5 jaar niet meer actief zijn.

Een facebookgroep maken is zo gebeurt, en daar zijn ook makkelijk foto`s op te plaatsen. Ik zie dat er al enkele zijn, overigens is men daar ook niet erg actief. Zijn die gemaakt door leden van dit forum?
Ik zie je vooral benoemen wat niet goed gaat en vertellen wat anderen zouden moeten doen. En da's prima, suggesties zijn welkom. Toch even de vraag: wat ga JIJ er dan aan doen? welke acties ga JIJ nemen? Je komt nu over alsof het vooral vóór je gedaan moet worden.
Ik heb hier geen rechten. Ik ben geen beheerder en geen moderator. Ik probeer suggesties aan te dragen in de hoop dat het opgepakt wordt.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Harold1974 schreefCOLONIk heb hier geen rechten. Ik ben geen beheerder en geen moderator. Ik probeer suggesties aan te dragen in de hoop dat het opgepakt wordt.
Je hebt helemaal geen rechten nodig om je bezig te houden met het gros van de dingen die jij aandraagt en waar dit topic om draait. Je kunt gewoon een Canon club oprichten, je kunt gewoon een Facebookgroep openen, je kunt gewoon participeren in en bijdragen aan het forum. Als je vindt dat er iets moet gebeuren, dan moet je de handschoen oppakken, anders gebeurt er niets ;) Vandaar mijn eerdere vraag/ conclusie (die je met je laatste reactie bevestigde):
MarcoEOS550D schreefCOLONToch even de vraag: wat ga JIJ er dan aan doen? welke acties ga JIJ nemen? Je komt nu over alsof het vooral vóór je gedaan moet worden.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Harold1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2016 08:47

Als er voldoende animo is richt ik een club op.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Check. Mooi voornemen.

Voor nu: fijne kerst!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar