Samsung SM226BW TFT scherm, is dit wat?

ModeratorCOLON Global Moderators

Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Spike schreefCOLONOmdat er TN achter staat is het scherm niet goed? Mensen, ga eens in de winkel kijken en beoordeel niet alles op tabelletjes en grafiekjes op Internet.

Ik heb dit scherm twee maanden geleden gekocht. Was ook op zoek naar een PVA paneel, maar dat viel buiten het budget op 22" formaat. Dit scherm sprong er in de winkel al meteen uit qua kleurweergave. En op het werk heb ik twee PVA panels (HP en EIZO) voor mijn neus staan en zie nauwelijks verschil met dit type Samsung! Ik kan zelf niet geloven dat het een TN paneel is. En voor de amateur fotograaf die niet elke dag met CMYK kleurprofielen werkt en op A1 afdrukt is het een perfect schermpje! :D
Hou eens op zeg, je moet geen onzin gaan verkondigen op dit forum.

Een TN panel is niet per definitie een slecht scherm. Maar het is totaal ongeschikt voor fotobewerking.

En het type kleurprofiel waarmee je werkt doet er ook niet toe. CMYK, sRGB of Adobe RGB... maakt allemaal niet uit. En het type panel speelt al helemaal geen rol bij op welk formaat je een afdruk wilt gaan maken. Daaruit concludeer ik dat jij er echt helemaal niets van hebt begrepen. Ik zou zeggen; lees mijn tutorial over TFT / LCD panels nog eens een keertje goed door.

Als jij op het werk 2 PVA panels voor je neus hebt staan en jij ziet het verschil niet met een TN panel (ongeacht het merk) dan mankeer je toch wel degelijk iets aan je ogen. Neem jouw eigen TN panel voor gein eens mee naar je werk, en zet hem eens naats de EIZO. plaats vervolgens dezelfde afbeelding op beide schemen.

Daarna spreek ik je graag nog een keer.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Hoeveel mensen zien het verschil tussen een L lens en een non-L lens op webformaat. Maar ik kijk even naar wat mijn oog ziet en kijk naar het doel en kijk ernaar dat we hobbyist zijn (althans ga ik van uit) en dat we hard moeten werken om onze hobby te bekostigen.

Als ik alles optimaal wil hebben koop ik een 1DmkIII, alleen maar L-primes en de beste CF kaarten die er bestaan.

Ga dit scherm eens in de winkel bekijken ;)

en over mijn kennis van schermen ga ik niet in discussie
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Spike schreefCOLON Ga dit scherm eens in de winkel bekijken ;)
Hoeft niet. Ik heb hem namelijk 3 dagen hier in huis gehad. Pal naast mijn Syncmaster 215TW PVA panel. Ik weet dus waar ik over praat. Dat is dus niet een klein verschilletje, nee... ik heb het over twee verschillende werelden waar je naar kijkt. Alleen al het zwart-niveau en het bleeding van de 226BW is problematisch voor iedere grafische toepassing.

En dat heeft verder niets te maken met "de beste apparatuur" en het vergelijk met een 1D-mkIII / "L" primes en snelle CF kaartjes.

Overigens is het verschil tussen de 226BW en de 215TW slechts (ca.) 100 euro en 1 inch.

Maar probeer het nou maar eens... neem die Syncmaster 226BW eens mee naar je werk en zet hem naast die twee PVA panels.

Wedden dat je hier daarna andere praat komt verkondigen?

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ok, de laatste vraag voor aanschaf, morgen ochtend!

Wat vind men van de Dell 2007WFP ?

Ik heb een aantal reviews gelezen, maar daar vond ik nergens of het een TN, PVA oid is....

Bob

edit:

al gevonden, het is een s-ips scherm....in musicjohn's topic lees ik wel wat ips is, maar is voor mij niet duidelijk of dit goed is voor fotobewerking etc.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

bmvduin schreefCOLON... het is een s-ips scherm....in musicjohn's topic lees ik wel wat ips is, maar is voor mij niet duidelijk of dit goed is voor fotobewerking etc.
Bob, foei toch :!: ;) ...

Boven aan deze pagina staat namelijk:
Bartjebart schreefCOLONIps schermen zijn ook geschikt voor fotobewerking trouwens, net als MVA schermen. Ik heb revisie A04, waarin het Samsung S-PVA paneel zit. De oudere revisies schenen last te hebben van banding, maar bij de nieuwere revisies is dat geheel opgelost. Op Ebay staat er ook wel bij welke revisie het is.
:mrgreen:
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

MarkGrob schreefCOLONBob, foei toch :!: ;) ...

Boven aan deze pagina staat namelijk:


:mrgreen:
OEPS! iets te haastig doorgelezen denk ik!

Dank je :wink:

Aanschaffen dan maar hé, ik mag van het vrouwtje boven budget winkelen :wink:

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Nou eondelijk heb ik hem binnen hoor, maar wow, wat een gaaf scherm!

Hij staat nu ongeveer een kwartier maar wil hem nu al niet meer kwijt!

Wat een rust voor de ogen en mooie kleuren enzo!

Oh, welke heb ik dan gekocht: Dell 2007WFP 8)

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Gefeliciteerd Bob, dat is een erg mooi scherm. :P
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

musicjohn schreefCOLONGefeliciteerd Bob, dat is een erg mooi scherm. :P
ja hé!

Dank je, ben er erg blij mee!

Kunnen jullie mij helpen met het "instellen" van de kleurprofielen?

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Veel plezier met je aankoop. Een heel mooi scherm heb je gekocht.
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
greyhound
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2004 19:45

Op zoek naar een nieuw beeldscherm heb ik eens wat informatie hier ingewonnen. Samsung 215TW lijkt me wel een mooi scherm voor mij. Maar waarschijnlijk te goed beoordeeld hier want hij is volgens mij nergens meer op voorraad. :cry:
Iemand nog een tip?
300D Rebel + 350D / EFS 18-55mm /EF 70-200L USM f2.8 / EF 50mm f1.8 II / Tamron 28-75mm f2.8 / Extender 2x / Sigma EF-500 DG ST
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Als je op http://www.flatpanels.dk/panels.php "S-PVA" invult dan krijg je een hele rits :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
zoomer
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2006 20:43

musicjohn schreefCOLON Zie ook mijn tutorial over TFT panels:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=35074
Ook ik ben op zoek naar een nieuw scherm om mijn ouder IIyama-CRT-scherm te vervangen. Mijn complimenten voor de goede tutorial, echt waardevolle info.

De link van de tutorial klopt echter niet (meer?). Hierbij de goede:
http://www.eosdigitaal.nl/index.php?opt ... &Itemid=36

1e vraag: Nu zag ik dat de 215TW uit 2005 stamt. Aangezien de ontwikkelingen zo snel gaan, en het model zo moeilijk leverbaar is, twijfel ik nog even over de aanschaf. Is er inmiddels niet een opvolger gekomen (of in de maak) voor deze TFT?

2e vraag: Kan ik van de schermen (uit http://www.flatpanels.dk/panels.php) die gebruik maken van hetzelfde panel als de 215TW dezelfde beeldkwaliteit verwachten?
Groetjes Zoomer :D
Canon EOS 50D, EF-s 18-85mm, EF 70-300mm,EF 50MM
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

zoomer schreefCOLON 2e vraag: Kan ik van de schermen (uit http://www.flatpanels.dk/panels.php) die gebruik maken van hetzelfde panel als de 215TW dezelfde beeldkwaliteit verwachten?
Ja en nee, er schijnen toch kwaliteitverschillen in te zitten wist de MM (die er eindelijk eens echt vastand van had, vanwege een eigen zoektocht naar HET scherm) mij te melden.
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Iemand enig idee hoe de nieuwe panel uit de 24" iMac presteert (H-IPS volgens mij)??
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Ik peins nu tussen de Dell 2007WFP (ca 470 ex verzend) en de Acer AL2416WS (nu 369 bij computerland)
Want wat brengt een DVI aansluiting mij nu echt ? De Acer heeft deze niet en de Dell wel. Is dat de 150 euros waard ?
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Chris Tettero schreefCOLONWant wat brengt een DVI aansluiting mij nu echt ? De Acer heeft deze niet en de Dell wel. Is dat de 150 euros waard ?
Dat zou je eigenlijk gewoon moeten zien in een winkel: TFT op VGA en dan op DVI.
Met DVI een heel erg strak beeld!

Het is logisch:
[PC]digitaal ->[videokaart ->D/A] ->[TFT VGA -> A/D] -> beeld
of
[PC]digitaal ->[videokaart] ->[TFT DVI] -> beeld

Je hebt met DVI geen D/A- en A/D-omzetting nodig.
"Nadeel" (en meteen het voordeel) is dat je alleen in de "native" resolutie kunt werken.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Chris Tettero schreefCOLONIk peins nu tussen de Dell 2007WFP (ca 470 ex verzend) en de Acer AL2416WS (nu 369 bij computerland)
Want wat brengt een DVI aansluiting mij nu echt ? De Acer heeft deze niet en de Dell wel. Is dat de 150 euros waard ?
Zo ie zo zou ik die Acer nog even goed bekijken want dit is een 24" die je vergelijkt met een 20". De 24" Dell kost € 978 Dus ik denk dat dat Acer scherm welligt van een lagere kwaliteitsklasse is!

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLONZo ie zo zou ik die Acer nog even goed bekijken want dit is een 24" die je vergelijkt met een 20". De 24" Dell kost € 978 Dus ik denk dat dat Acer scherm welligt van een lagere kwaliteitsklasse is!
Ga ik doen ! Kan hem btw niet terug vinden op de acer site in de huidige range, denk dat het dus een oud model is. Echter wel PVA volgens de Denen.
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

Let op, de Denen zeggen dat de Samsung 245B ook een PVA scherm is, maar een klein beetje onderzoek op internet leert dat dit gewoon een TN scherm is (volgens de reviews dan).
30D en spul...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar