Wat is een (analoge) EOS 300X body waard...

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Dames of heren,

Ik fotografeer het meest digitaal, maar ik verlang ook weer naar het ana-
loge tijdperk. Ik heb nu wel een analoog toestel, maar wil graag een an-
dere type analoge spiegelreflex. Namelijk: De Canon EOS 300X.

Nu is mijn vraag: Wat is alleen de EOS 300X body 2de hands waard? Aan
wat voor marge moet ik dan zo'n beetje denken?

groetjes Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
leovee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2007 09:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Tweedehands zie ik 'm zo snel nergens, wel nieuw.
Camex heeft 'm op de site staan, diep verstopt, als kit.
EOS 300X + 28-90 + 90-300 voor 447,30 euro.

Of dat inderdaad nog klopt is de vraag, want de site is vaak nogal slordig.

[Update]:
Kamera-Express alleen de body 195,- euro.
Nieuw, niet op voorraad, levertijd 5 werkdagen.
Doosjes, buisjes, glaasjes, pootjes, lichtjes, tank voor mijn image, website en 2 ogen
"It is all in the eye of the beholder...."
Whitebalance kills 'couleur locale'!
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Tweedehands waarde ligt zo rond de €25-50 voor deze camera, tegen de €50 alleen als er een lensje bij zit, anders zeker niet zo hoog bieden.

Voor meer gebruiksgemak kun je wellicht kijken naar een EOS 30, heeft veel weg van de nieuwere modellen DSLR maar is wel iets duurder in aanschaf, de prijzen liggen rond de €100-150.
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

zo'n EOS 30 met Eyecontrol heb ik onlangs ,5-12-2007, gekocht voor 75 euro via marktplaats. Daarbij een B+W rood filter. Ik heb rolletjes (Illford F4p+) gekocht bij K-E en al veel geschoten. Ontwikkelen valt wel mee (qua kosten HEMA) en daarna scan ik ze via mijn nieuwe Canon 4400F in en bewerk ze net zo als digitaal in Lightroom. Echt geweldig.

Voordeel: ik weet nu hoe ik Manueel moet fotograferen (na drie jaar digitaal en altijd in de M stand) dus ben ik minder bang voor mislukte foto's. Daarbij zijn 36 opnames zijn best veel als je al rustig schoot en niet een ratelaar bent met digitaal. Je lenzen passen. En ik heb nu een camera die mocht hij stuk gaan vanwege nat weer ed. ik hem kan vervangen voor vrijwel niets.

Ik doe voorlopig alleen ZW maar ik heb 2 velvia 50 kleuren rolletjes en ben nu nog even op zoek naar de nieuwe velvia 50. Die schijnen geroemd te worden voor landschappen en de nieuwe velvia is pas sinds dit jaar april 'weer' op de markt.

Ergo koop idd een prosumer model EOS 30/33 en ga aan de gang, echt leuk. juist met de 50mm f/1.8 briljant en mijn lenzen waren allemaal voor FF dus.... Verder 17mm is 17mm, scheelt me weer een EF-S 10-20 ;)
En vergeet niet batterijtjes te kopen, ze gaan meer dan een jaar mee, maar hoe lang hebben ze er al in gezeten? Ze kosten niks. Ik ga binnenkort een BP-300 erbij kopen. Fotograferen wordt weer nadenken ipv afdrukken.

En het steeds weer kijken op de achterkant, heeft geen enkele zin maar ben het nog steeds niet afgeleerd :oops:


Jeroen.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

Laat inderdaad de 300 en bv de 1000 links liggen.
Ik kocht een bijna nieuwe 30 met grip voor 75 euro! Het is even zoeken maar dan heb je een analoog toestel van echt goede kwaliteit.
30D en spul...
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Wat grappig is dit; ik heb nog een EOS 1N in de kast liggen (heel weinig gebruikt, omdat ik vlak na -tweedehands- aanchaf overstapte op digitaal), maar ook ik zit er de laatste tijd heel stevig over na te denken om toch maar weer eens wat fotorolletjes te gaan kopen :D

Waarom?
Omdat ik meen dat mijn foto's analoog mooier waren, dan de digitale.
Heb er geen verklaring voor....zal wel een gevoel zijn.

Maar schijnbaar zijn er meer die er zo over denken :wink:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Net zoals de LP mooier klinkt dan de CD ;)

Maar wel grappig zo'n revival van de analoge cam! Maar volgens mij is het voor een groot deel gevoel. De ruis in een iso100 filmpje is zoals ik laatst een keer zag hoger dan de ruis op een iso400 digitaal.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Of doe jezelf een lol met een EOS 5....
ZOALS DEZE

gr Sarpa
Stinger81
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 17:38

Was het niet de EOS 5 die last had van instabiele ECF en een fragiel wieltje achter?
Of was dat de EOS 50?
[size=75]Olympus E-3 | ED 12-60mm 1:2.8-4.0 SWD | ED 50-200mm 1:2.8-3.5 SWD | FL-50R[/size]
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Mensen,

De reden dat ik weer een andere analoge body erbij wil hebben, is puur
een soort nostalgie gebeuren. Ook vind ik het leuk om zo nu en dan weer
eens analoog te schieten.

Camera body's die nu mij interesse wekken:

- EOS 30V
- EOS 3
- EOS 300x

Maar ik denk er nog een tijdje over na! 8) :wink:

groetjes Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
eew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2007 21:35

Bij ons ligt nog en Canon EOS 1000F met een kitlens in de kast. En een Nikon FM.

En dit Afbeelding en nog een ouder uitziende doos. Maarja wat moet je ermee :? . Als je rolletjes hebt kan het leuk spul zijn.

Maar jvanarkel, manueel fotograferen kan je toch ook met een digitale camera. Wat heb je analoog gedaan wat je digitaal niet kan doen?
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik zou dan voor de 30V gaan. de 300 is het toch net niet, maar de 30V heeft ook zo zijn tegen 'reviews' echter de kwaliteiten van de 30 zijn in vergelijk als die van een een 30D omdat deze in dezelfde klasse behoort. Hij wordt nog steeds verkocht en staat nog gewoon in de catalogus van Canon. Dat niemand of vrijwel niemand hem op voorraad heeft dat kan ik me wel voorstellen. Je houdt er zo een winkel dochter aan over zeker als de MP kopers langskomen ;)

De 3 is de echt beste maar behalve ene grotere zoeker en een externe studioflitser aansluiting en nog een paar dingen vind ik het een te groot verschil in bedrag voor een aanschaf. Immers deze wordt niet meer gemaakt maar kost het dubbele of driedubbele. Maar de kwaliteit wordt in deze toch bepaald door de fotograaf in combinatie met de gekozen filmsoort en het het soort glas. Daar kunnen de focalplane shutters geen moer aan veranderen. Misschien wel de lichtmeting en de AF snelheid en accuratesse. Dus moet je je afvragen waarvoor zal ik met analoog aan de gang gaan. Voor mij is dat expliciet ZW met de 50mm f/1.8 en landschapsfotografie met de 17-40 dus de snelheid en accuratesse of lichtmeting doe ik dan maar met wat meer aandacht.

Jeroen

Ben benieuwd naar je keuze. Ik glimlach bijna iedere keer weer met die analoge 30. En je denkt toch eerst na voordat je aanzet en afdrukt tov digitaal. ;)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

eew schreefCOLONMaar jvanarkel, manueel fotograferen kan je toch ook met een digitale camera. Wat heb je analoog gedaan wat je digitaal niet kan doen?
Eew, niets, maar ik wilde eigenlijk eens van die mooie grote ZW uitvergrotingen zoals ik die vroeger bij diversen mensen aan de muur zag hangen en mijn huidge 10D is qua MP en S/N verhouding niet altijd de beste en dan nog het omzetten naar ZW.

Ik schiet altijd in M, maar het ging mij om het feit dat ik nu mijn camera technisch beheers ik me ook weer aan analoog durf te bezondigen. En je moet wat meer nadenken, omdat je maar 36 keer iets mag. Verder vind ik het wel spannend om te wachten wat je eigenlijk gedaan hebt. Niet om te leren maar om me intern op de schouders te kloppen. Verder is ZW landschaps fotografie met Rood filters echt geweldig.

Dus eigenlijk kan je dat ook met digitaal, maar dan zou ik eerst even moeten investeren in een 20D of 30D ivm de ruis en iets meer MP voro afdrukken tot A3 formaat zonder rendering. En ja de echte MM's als ik die op een digi wil dan moet ik een 5D of 1DS. Nu ik mijn voorliefde voor fotografie van mijn zoon en landschappen heb ontdekt lijkt mij da tik eigenlijk een 5D moet hebben ipv een 20/30 of 40D en dan houdt ik mijn 10D wel voor sport en spel. (ja dat kan echt, dat lukte me ook met een 300D) :twisted: :P 8)

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Ik fotografeer zelf nog wel analoog zwart/wit, waarom? Omdat je digitaal nooit kan tippen aan een goede Tri-X foto :)
[color=silver]18-55[/color]
Wal Rus
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2007 12:05

1 van de mooiere momenten van het fotograveren is het fotograveren an sich. Zorgvuldig zoeken naar de juiste compositie, de transporthendel overhalen, manuel scherpstellen, en klak een echte belichting 8)

Dat is het mooiste met een mechanische SLR. Een Canon F-1 :)
Canon EOS 30 en wat Nikons ;)
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Op dit moment te koop bij www.dpz.nl een hele mooie Eos 30 met eyecontrol

85 euro,

Nee ik ben niet de verkopen, dan had hij vast ook hier te koop gestaan :wink:

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar