mal/raster/sjabloon voor pasfoto's

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
patrick-canon
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2008 17:27
CONTACTCOLON

Ik wil graag wat pasfoto's maken, maar aangezien er zoveel regels zijn over de aanzet van het oor en de kin etc. Zijn er ook rasters/mallen/sjablonen om het makkelijk te maken.

Heeft iemand zo'n raster/sjabloon etc, als bestand om in photoshop te zeten of weet iemand of dat het ook al gelijk op de camera kan?

Weet je hier meer van?
Ik heb intresse in alle pasfotoinformatie :D

Groetjes patrick
geen enkele foto is perfect, maar je kan er wel naar streven!

www.patrick-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
Arnoud79
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2007 17:03
WoonplaatsCOLON Westland

http://www.paspoortinformatie.nl/nederl ... en/Pasfoto
kijk hier eens hier worden alle zaken vermeld waaraan een pasfoto moet voldoen voor een officieël document

Grt, Arnoud
Canon EOS 400D; Sigma 18-200mm; Tamron 28-300mm XR DI AF LD; Canon EFS 18-55mm; Canon EF 50mm 1.8II; Canon Speedlight 430EX; flitssetje Linkstar 400W/s; Flitssetje 150W/s; reflectiescherm; studio etc etc
Gebruikers-avatar
JackD30
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2005 19:05
WoonplaatsCOLON Breda

Ik heb eens gehoord dat er een soort speciale software voor te verkrijgen is.
wel duur geloof ik (rond de 400€?) En ik dacht dat ie te verkrijgen was bij bénel of Rittz..

Misschien wat vage info van mijn kant, maar misschien kun je er wat mee
RP, 6d, 250d, RF 24/105mm, RF 1,8/35mm, EF 4/24-105mm IS L, EF 4/70-200mm L, EF-S 18-55mm IS, EF-S 10-18mm IS STM, EF-S 2,8/24mm STM, EF 2,8/28mm, EF 1,8/50mm STM, EF-S 55-250mm IS, 2x Speedlight 430EXIIIRT, transmitter ST-E3RT
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

misschien is dit iets http://www.pixelmania.nl/artikel.aspx?r ... tikelid=33

als je even googled heb je toch best wel wat hits
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Weet niet wat je van plan bent maar elke ambtenaar kijkt anders naar een foto.

Zelf de foto's laten maken werden goedgekeurd voor een indentieteitskaart het jaar erop moest ik mijn rijbewijs verlengen werd dezelfde foto geweigerd.
Toen vroeg ik de ambtenaar of er veranderingen geweest waren het afgelopen jaar nee antwoorde de man.
Ik leg mijn indentieteitskaart voor hem neer en zeg waarom is deze geaccepteerd.
Hij zegt die foto lijkt nergens op waarop ik zeg dat alle burgers in nederland de foto's nergens op vinden lijken.
Maar de foto werd wel geaccepteerd.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
patrick-canon
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2008 17:27
CONTACTCOLON

bedankt voor de snelle en goede informatie!
ik had al zitten googlen, maar ik vond eigenlijk nog niet genoeg, eigenlijk zocht ik iets als software of zo'n camera ervoor.
ik zit nog een beetje te twijfelen ofdat ik ook pasfoto's erbij wil gaan doen..

bedankt voor de tips!!

patrick
geen enkele foto is perfect, maar je kan er wel naar streven!

www.patrick-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

Heb even mee zitten lezen en moest gelijk denken aan de ambtenaar die ik tegenover mij had 2 jaar geleden toen ik mijn rijbewijs moest verlengen. Had nog foto's van mijn id kaart dus die meegenomen.

Ben zelf uiterlijk geen haar veranderd, zelfde bril etc. Toch kon de foto niet. De pasfoto was te oud want ...... de pasfoto stond al op een id kaart van 7 jaar oud. :twisted:

Sindsdien spreek ik het woord pasfoto uit op een andere manier ....... "ik maak pas foto's!"
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Gebruikers-avatar
sighthound
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 888
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 13:48
WoonplaatsCOLON ergens in het mooie drenthe

Ik zou mijn vingers er niet aan branden Patrick. Veel geld investeren in zoiets. Wie weet wat ze volgend jaar weer voor nieuws verzinnen.
Heb je om de haverklap mensen op je stoep staan met afgekeurde pasfoto's, wordt je niet vrolijk van.
"Te wêzen of net te wêzen, dat is de fraach"
50D|7D|70-200mm f2.8 IS USM |Kenko Ext.1.4x|Sigma 17-70mm|Sigma 24-70mm DG HSM 2.8|EF 50mm f1.8 II|Soliger tussenringen]FE ss200W]Sigma EF-500 DG ST|LumoPro LP160]Lowepro Fastpack 200*
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Als ik jou was zou ik er niet aan beginnen... de eisen zijn streng en de benodigde apparatuur en software zijn kostbaar.
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ralph_86 schreefCOLONbenodigde apparatuur en software zijn kostbaar.
Huh? Apparatuur en software? Ik heb vorig jaar pasfoto's laten maken bij de fotowinkel. Dat werd gedaan met een 400D, er stond een softbox ietjes schuin voor me en een reflectiescherm naast me. Da's dus alles om de foto te maken. Die zit inmiddels op mijn ID en m'n rijbewijs dus hij is twee keer goedgekeurd. (drie keer als je mijn vrouw meerekent :twisted: )

En qua software moet het niet moeilijk zijn. Als ik even PS aanhoud (die natuurlijk al in bezit is voor het gemak) dan lijkt het me niet moeilijk om een raster aan te maken in een aparte layer die voldoet zoals de omschrijvingen in de link van Arnoud79 staat.
Gebruikers-avatar
patrick-canon
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2008 17:27
CONTACTCOLON

De software die ervoor is zal vast erg handig wezen. en de camera ook maar dan kom je al heel snel aan €1500. Maar het kan dus ook in photoshop met een raster, en dat is veel goedkoper want flitsers heb ik al.. :D

Nu zag ik ergens anders op internet dat je zo'n raster voor photoshop kon downloaden maar de link werkte niet meer :(

En aangezien je ook wel gaat meemaken dat de foto's niet goedgekeurd worden door de gemeente, zal het ook wel eens kunnen gebeuren dat je niet al te vrolijke mensen over de vloer krijgt.
maar dat weet je van te voren :D
geen enkele foto is perfect, maar je kan er wel naar streven!

www.patrick-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

De enige die ik zo kan vinden is dit transparant: http://www.paspoortinformatie.nl/dsreso ... 6&type=pdf
gebakkenei
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2014 11:38

Hier staat een Photoshop sjabloon voor 1 of 8 foto's. Met verschillende mallen erop.

http://www.bassmitsfotografie.nl/maak-zelf-uw-pasfotos/
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Er was een tijdje terug ophef over in pas-fotografen-land, want men was van plan de pasfoto's door de ambtenaar te laten nemen. Geen idee of dat nou doorgezet gaat worden, maar de kans bestaat natuurlijk dat het ooit verdwijnt en dan heb jij er een investering tegenaan gegooid. Zou zonde zijn.

Disclaimer: geen idee of de overheid die plannen nog steeds heeft.
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Ik denk dat de TS de beslissing in de afgelopen 4 jaar al wel genomen heeft... :wink:
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Ha, nu ben ik er ook in getrapt :D
Anoniem 4

Geeft niet, overkomt ons allemaal wel een keer.
Gelukkig is het voor gebakkenei allemaal nieuw.
gebakkenei
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2014 11:38

Yep. Ik had wel gezien dat het topic vele jaren oud was, maar als ik _nu_ Google op "pasfoto sjabloon" of "pasfoto zelf maken" dan kom ik als (een van de) eerste uit bij deze site --> met teleurstellende broken links.

En toen ik WEL een goed antwoord op de vraag had wilde ik het zeker even rapporteren voor al die anderen die ook op deze pagina belanden :)
En de TS startte 4 jaar geleden - misschien is inmiddels zijn reisdocument inmiddels verlopen en moet hij intussen weer een fototje maken! haha.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

gebakkenei schreefCOLONYep. Ik had wel gezien dat het topic vele jaren oud was, maar als ik _nu_ Google op "pasfoto sjabloon" of "pasfoto zelf maken" dan kom ik als (een van de) eerste uit bij deze site --> met teleurstellende broken links.

En toen ik WEL een goed antwoord op de vraag had wilde ik het zeker even rapporteren voor al die anderen die ook op deze pagina belanden :)
En de TS startte 4 jaar geleden - misschien is inmiddels zijn reisdocument inmiddels verlopen en moet hij intussen weer een fototje maken! haha.
Een bewonderenswaardige gedachte :D

Maar na 4 jaar kan ook jouw link broken zijn ;)
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

eMKay schreefCOLON
gebakkenei schreefCOLONYep. Ik had wel gezien dat het topic vele jaren oud was, maar als ik _nu_ Google op "pasfoto sjabloon" of "pasfoto zelf maken" dan kom ik als (een van de) eerste uit bij deze site --> met teleurstellende broken links.

En toen ik WEL eengoed antwoord op de vraag had wilde ik het zeker even rapporteren voor al die anderen die ook op deze pagina belanden :)
En de TS startte 4 jaar geleden - misschien is inmiddels zijn reisdocument inmiddels verlopen en moet hij intussen weer een fototje maken! haha.
Een bewonderenswaardige gedachte :D

Maar na 4 jaar kan ook jouw link broken zijn ;)
Of scrambled! :roll:

Vr.gr.

Roel J.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar