gebruik van de iPad

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

seoman schreefCOLONHoe kan het dat een garantie zou mogen vervallen als je software veranderd?!? Dit riekt naar fraude. Want hoe zou software een apparaat kunnen slopen?
Hebben ze hun firmware zo dan zo slecht gemaakt?
Nee. Je verandert met jailbreaking de firmware, zo simpel is het. En ja, met firmware kan je hardware slopen. Overclocking bijvoorbeeld kan de hardware aardig extra opwarmen. Hardware drivers kunnen tegen elkaar opgengezet worden waardoor er te grote stromen gaan lopen. Timing kan aan de haal gaan waardoor allerlei vreemde verschijnselen gaan optreden. Er zijn redenen zat om je klanten garantie te ontzeggen als ze aan de firmware hebben lopen sleutelen. En met programmeerbare hardware wordt dat risico nog vele malen groter.

Los daarvan zijn failures als bijvoorbeeld een losliggend scherm of een behuizing die op den duur scheurt meestal niet het gevolg van firmware wijzigingen. Als Apple dan ook claims voor dat soort problemen zou weigeren konden ze wel eens een groot probleem krijgen in Europa.

Vergelijk het maar eens met de auto-industrie. Als je een nieuwe auto koopt en die vervolgens chipt, dan hoef je niet meer bij de fabrikant te gaan klagen als je motor in de soep loopt of als de remmen onderbemeten blijken te zijn voor het extra vermogen. Dat neemt niet weg dat een slot dat stuk gaat nog gewoon onder garantie valt...
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

bramos_ditaljanos schreefCOLONEr zijn alternatieven voor iTunes hoor. MediaMonkey is 'n hele goede ;).
Tuurlijk maar krijg je daar je ipod oid mee aan de gang?
Dat er software is die Itunes kan nadoen is geen oplossing van het probleem.

Een bestand moet ongewijzigd op een machine gezet kunnen worden.
Dat is onmogelijk bij apple.
Je kunt dus niet een mapje mp3tjes of filmpjes op je Imeuk gooien en dan afspelen.
Er zit altijd een registratie en conversie laag tussen.
Dat vind ik ongehoord en tolereer ik niet.
Die registratie kan NEE IS inbreuk op mijn privacy en de conversie onnodig.

En al die andere Apps zijn een nog grotere privacy schending
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

jeveos schreefCOLON
seoman schreefCOLONHoe kan het dat een garantie zou mogen vervallen als je software veranderd?!? Dit riekt naar fraude. Want hoe zou software een apparaat kunnen slopen?
Hebben ze hun firmware zo dan zo slecht gemaakt?
Nee. Je verandert met jailbreaking de firmware, zo simpel is het. En ja, met firmware kan je hardware slopen. Overclocking bijvoorbeeld kan de hardware aardig extra opwarmen. Hardware drivers kunnen tegen elkaar opgengezet worden waardoor er te grote stromen gaan lopen. Timing kan aan de haal gaan waardoor allerlei vreemde verschijnselen gaan optreden. Er zijn redenen zat om je klanten garantie te ontzeggen als ze aan de firmware hebben lopen sleutelen. En met programmeerbare hardware wordt dat risico nog vele malen groter.

Los daarvan zijn failures als bijvoorbeeld een losliggend scherm of een behuizing die op den duur scheurt meestal niet het gevolg van firmware wijzigingen. Als Apple dan ook claims voor dat soort problemen zou weigeren konden ze wel eens een groot probleem krijgen in Europa.

Vergelijk het maar eens met de auto-industrie. Als je een nieuwe auto koopt en die vervolgens chipt, dan hoef je niet meer bij de fabrikant te gaan klagen als je motor in de soep loopt of als de remmen onderbemeten blijken te zijn voor het extra vermogen. Dat neemt niet weg dat een slot dat stuk gaat nog gewoon onder garantie valt...
Ja maar zo lust ik er ook nog wel een.
Het zijn allemaal smoesjes voor koppel verkoop.
Dat ongeteste software niet op een apple mag draaien klinkt wel ok en is voor alle nitwits een zege.
Maar het is een broodje aap dat dat een 'goede' machine kan slopen.
Als apple gedwongen wordt om de chips in hun apparaten heel te houden met behulp van software dan zijn ze nog verder ontspoort dan ik al dacht.
Ik vind dit extreem onwaarschijnlijk.

Dat een Ixxx instabiel kan worden met ongeteste software, Ja daar kan ik inkomen. Maar stuk?
Dat apple geen ondersteuning wil bieden voor deze praktijken, prima. Doet windows ook niet.

Overclocking is een optie die vast ligt in de hardware. Die hoef je niet aan te bieden.
Ik vind het voorbeeld dus dus niet echt relevant.

Apple dwingt je de firmware te hacken omdat apple weigert je de zeggenschap te geven wat je met je apparaat kan doen.
Gesteggel vanwege koppel verkoop.

Ik hoop dat de rechters hier in europa wat realistiser zijn dan de kapitaal geile amerikanen en apple eindelijk eens tot de orde gaan roepen!
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@ seoman: Ja, die synchroniseert alles helemaal.

Verder: 'instabiel' is voor Appel gelijk aan 'stuk', aangezien het product daarmee niet meer aan hun (hoge) kwaliteitseisen voldoet. Daarom willen ze dat risico niet nemen. Natuurlijk is het (gedeelijk) bescherming van het eigen imago, maar ik kan daar wel inkomen.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

bramos_ditaljanos schreefCOLON@ seoman: Ja, die synchroniseert alles helemaal.

Verder: 'instabiel' is voor Appel gelijk aan 'stuk', aangezien het product daarmee niet meer aan hun (hoge) kwaliteitseisen voldoet. Daarom willen ze dat risico niet nemen. Natuurlijk is het (gedeelijk) bescherming van het eigen imago, maar ik kan daar wel inkomen.
Ja goed dat apple hoge eisen nastreeft! Zouden meer bedrijven moeten doen
maar daarmee zijn hun garantie bepalingen nog niet rechtsgeldig!
Ik vraag me af hoe het zit met de wettelijke garantie termijn van 2jaar.
Zo'n smoesje van apple zal daar weinig invloed op mogen hebben.

Maar ach men koopt toch wel meteen de volgende update dus of die termijn ooit gehaald gaat worden is maar de vraag.
Hoe lang blijven die apple gadgets eigenlijk heel als je ze niet hacked?
Een batterij heeft niet het eeuwige leven. Maar die mag je niet vervangen van apple.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

seoman schreefCOLON maar daarmee zijn hun garantie bepalingen nog niet rechtsgeldig!
.
Ik neem aan dat je dit kunt onderbouwen? zou ik graag wat meer over willen lezen.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
henk156
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2009 08:16

Wel grappig hoe fanatiek hier op het topic gereageerd wordt. Het wordt nu eerder een PC vs MAC topic of over rechtzaken. Maar leef je vooral uit :D Het blijven apparaten en het kan allemaal stuk... Als het jailbreaken legaal is in Amerika heb je dan wel nog recht op garantie?
canon 400D | EFS 18-55mm | EFS 55-250mm 1:4-5.6 | 430 EX II
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

bobvanduin schreefCOLON
seoman schreefCOLON maar daarmee zijn hun garantie bepalingen nog niet rechtsgeldig!
.
Ik neem aan dat je dit kunt onderbouwen? zou ik graag wat meer over willen lezen.
onderbouwen? Nee echt maar de klant blijft 2jaar beschermd tegen fouten (echte fouten) van het apparaat.
De winkel is verplicht dit te bieden.

Dat een fabrikant zegt "je mag niet dit of dat niet" wat niets te maken heeft met de echte werking van het apparaat kan zo'n garantie bepaling nooit omzeilen.

Apple heeft totaal geen verplichting om anders mans software te ondersteunen maar als die er niet (meer) op zit dan is apple gewoon verplicht te zorgen dat het appraat functioneert. Het mag gewoon niet zijn dat een apparaat bij 'normaal' gebruik kapot gaat.
Als apple kosten in rekening brengt voor het herstellen van de firmware is dat z'n goed recht. Maar het mag niet onze garantie dekking omzeilen met smoesjes.

Of hier al zaken over zijn geweest weet ik niet maar apple heeft geen poot om op te staan.
En wat boeit het ons? apple is heilig, hoe dan ook, waarom zouden we twijfelen aan hun gedragscode.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

henk156 schreefCOLONWel grappig hoe fanatiek hier op het topic gereageerd wordt. Het wordt nu eerder een PC vs MAC topic of over rechtzaken. Maar leef je vooral uit :D Het blijven apparaten en het kan allemaal stuk... Als het jailbreaken legaal is in Amerika heb je dan wel nog recht op garantie?
Ja sorry
maar ik kan het niet uitstaan hoe apple gehypt wordt terwijl het, er de nodige twijfelachtige tot zeer bedenkelijke keuzes en strategieën op na houdt.

Ik vind dat men dat moet weten.
Ignorance is bliss maar daar steek ik graag een stokje voor.

Ik zal verder mijn mond houden over apple in het algemeen want het is idd een beetje off-topic.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Nee integendeel, je slaat de spijker op z'n kop.

Bij mij ook geen Apple in huis. Prijzen worden ook nog eens kunstmatig hoog gehouden. Kijk maar naar zo'n flutapparaat als de ipod. Enorm gehyped, overrated. Prijs ligt nog steeds abominabel hoog. En over alles wat in aanraking komt met zo'n Apple, moet geld betaald worden.

Voor 't zelfde geld koop je overigens een 70-200 en een Manfrotto statief.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

seoman schreefCOLON
henk156 schreefCOLONWel grappig hoe fanatiek hier op het topic gereageerd wordt. Het wordt nu eerder een PC vs MAC topic of over rechtzaken. Maar leef je vooral uit :D Het blijven apparaten en het kan allemaal stuk... Als het jailbreaken legaal is in Amerika heb je dan wel nog recht op garantie?
Ja sorry
maar ik kan het niet uitstaan hoe apple gehypt wordt terwijl het, er de nodige twijfelachtige tot zeer bedenkelijke keuzes en strategieën op na houdt.

Ik vind dat men dat moet weten.
Ignorance is bliss maar daar steek ik graag een stokje voor.

Ik zal verder mijn mond houden over apple in het algemeen want het is idd een beetje off-topic.
+1
Canon
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Nou hoe lang zou het gaan duren voordat je Live-view op je Ipad kunt draaien?
Binnen kort, ooit of nooit?
Koop je een windows pad draait het meteen.
Hoe snel zal canon hier in duiken?

Dat lijkt me nou iets wat je met zo'n draagbaar scherm zou kunnen doen.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

seoman schreefCOLONEen bestand moet ongewijzigd op een machine gezet kunnen worden.
Dat is onmogelijk bij apple.
Onzin. Ik heb een eenvoudige iPod, zo'n ding kan je gewoon als diskdrive mounten en er alles van en naar toe kopiëren. iTunes is daarvoor *niet* nodig. Zie o.a. op de website van apple zelf hier.
seoman schreefCOLONAls apple gedwongen wordt om de chips in hun apparaten heel te houden met behulp van software dan zijn ze nog verder ontspoort dan ik al dacht.
Ik vind dit extreem onwaarschijnlijk.
Er zit domweg een programmeerbare clock in, zoals bijna overal tegenwoordig. Zo gebruiken wij in onze ontwerpen meestal een ICS307; in de iPhone zal wel iets dergelijks zitten (de ICS307 gaat niet verder dan 200MHz maar het gaat even om het voorbeeld). Het idee is dat je er de clock frequency meer omlaag kan brengen als de telefoon in stand-by staat. In de meeste gevallen wordt een dergelijke clock niet op 100% van zijn max gebruikt en dus kan je hem daarmee overclocken. Voor de iPhone is op het moment voor zover ik weet geen eenduidige methode om dat te doen (fijne he, zo'n gesloten systeem), voor Android is het common practice.

Alles wat je kan overclocken kan stuk. De warmteafgifte neemt toe en aangezien een mobiele telefoon vrij slecht gekoeld wordt is het niet onwaarschijnlijk dat de boel er mee uitscheidt. Er zitten dan meestal wel weer hardware beveiligen op die de telefoon uitschakelt bij oververhitting maar na verloop van tijd werken die dingen vaak niet meer als gevolg van stof en uitdroging van de pasta.

Anyway, ik been geen Apple fanboy, alles behalve. Maar als je je dan toch wil afzetten tegen de Apple designs, zorg er dan in ieder geval voor dat je weet waar je het over hebt.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

jeveos schreefCOLON Anyway, ik been geen Apple fanboy, alles behalve. Maar als je je dan toch wil afzetten tegen de Apple designs, zorg er dan in ieder geval voor dat je weet waar je het over hebt.
In mijn opinie is het afknijpen van een klock om de boel heel te houden bizar.
Dan is het ontwerp gewoon niet af.
Dat het common practice is boeit me niet.
Dat een clock dynamisch gebruikt wordt voor temp en batterij beheer: prima.
Een apparaat moet z'n hele clock bereik aan kunnen. Anders moet er gewoon een andere clock-source in.

Los van hoever je je als fabrikant moet beschermen tegen overclocking.
Dat Jail breaking via de firmware moet gaan wil nog niet zeggen dat het appraat buiten z'n specs gaat werken.
Garantie voor spullen die buiten hun specificaties gebruikt worden vervallen gewoon.
Zo mag een harddisk niet tegen de muur gooien of je ipod in de oven leggen.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

seoman schreefCOLONIn mijn opinie is het afknijpen van een klock om de boel heel te houden bizar.
Dan is het ontwerp gewoon niet af.
De spec van de ARM variant in de iPhone 3G gaat tot 600 MHz maar Apple laat hem op 412 MHz draaien. De ARM in de iPhone 3GS gaat tot 840 MHz als ik het zo uit m'n hoofd weet, maar ook die loopt daar ver onder. Het kan heel goed zijn dat er externe componenten zijn die niet op die maximale frequentie mee kunnen, dat is gewoon een keuze op basis van prijs, beschikbaarheid en prestatie.

Het vervelende is, wij weten domweg niet de max. clockfrequency die het volledige ontwerp kan draaien volgens spec. Als je gaat overclocken (bijvoorbeeld omdat de clock manager makkelijk een frequentie van 1 HGz kan maken) ga je buiten het ontwerp en wellicht ook buiten de specs van de afzonderlijke onderdelen. De boel kan daar domweg stuk van gaan door oververhitting (of looptijden die niet gehaald worden of EMC problemen die kunnen ontstaan of...). Je systeemsoftware zorgt er voor dat het ding keurig binnen ontwerpspec blijft, daar is die firmware voor.
Een apparaat moet z'n hele clock bereik aan kunnen. Anders moet er gewoon een andere clock-source in.
Onzin, je kiest een onderdeel op specs, beschikbaarheid en prijs/prestatie verhouding. Als de clocksource dan een spec heeft die gaat tot 1 GHz hoef je dat niet te gebruiken maar kan het best veel goedkoper of technisch eenvoudiger uitpakken dan een clock die misschien tot 600 MHz loopt. Alle onderdelen op Fuse = Fmax uitzoeken betekent per definitie een duur en onflexibel ontwerp.
Dat Jail breaking via de firmware moet gaan wil nog niet zeggen dat het appraat buiten z'n specs gaat werken.
Nee, maar het zet wel de poorten open om dat wel te doen. Stel dat er een overclock app zou zijn voor de iPhone, dan kan Apple die app niet meer van de telefoon weren als'ie jailbreaked is. Gebruikers die van toeten noch blazen weten kunnen dan zonder zich te realiseren wat ze doen een overclock app installeren. Dat is wat Apple (mede*) beoogt.
Garantie voor spullen die buiten hun specificaties gebruikt worden vervallen gewoon.
Precies. En wat is "de spec" van de iPhone? Da's alle hard- en software binnen de grenzen die door Apple zijn bepaald. En daar valt jailbreaking dus niet onder. Simpel is that.

*): mede beoogt, want het gaat Apple vooral om de bewaking van de complete user-experience. Het is een gadget, gebouwd om te verkopen op basis van imago. Er mag, koste wat het kost, geen negatief beeld van dat kreng ontstaan. Dat bewaakte imago is wat Apple met al die rigoreuze maatregelen probeert in stand te houden (en natuurlijk is het financiële aspect ook belangrijk voor ze; iedere betaalde app uit de appstore verdienen ze dik op).
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Wingie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 21:32
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Ach tja wat ik eens zeggen heb ongeveer 1,5 jaar geleden een Iphone 3G gekocht en heb nog nooit 1 dag spijt ervan gehad. Kan er heerlijk mee internetten/mail halen, navigeren en games spelen. Hiervoor heb ik windows mobile telefoons gehad en moet zeggen alleen maar doffe ellende. Heb nu sinds mei ook een iMac en ook hiervan geniet ik weer met verve terwijl ik al jaren pc's in huis heb en ook voor mijn werk niks anders doe. Kon eindelijk fatsoenlijk mijn video's bewerken (wat met pinnacle een drama was) en ook mijn foto's in LR3 ondanks hun grootte werkt als een tierelier.

En last but not least heb ik afgelopen donderdag een iPad aangeschaft en ondanks dat ik hem pas heb vindt ik dit ook weer een staaltje knap vernuft. Mijn nichtjes kunnen ermee overweg zonder uitleg en zelfs mijn pa van 66 kan met kleine uitleg dat ding gewoon bedienen en oh ja het werkt ook zoals het hoort. Heb hem wel na 15min. uit de verpakking gejailbreakt omdat ik niet zonder de extra's van cydia kan.
I'm new in this line of business, so spare me ;-)
Canon 7D / 15-85 / 70-200 IS / 10-22 / Sigma 150-500 / 50 F1.8, Grip en andere hulpmiddelen
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

+1 voor de argumenten van jeveos.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik heb hem van de week besteld.. dus hoop hier binnenkort wat zinnigs over te kunnen zeggen :D
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ik was de afgelopen 3 weken op vakantie, en heb dit draadje volledig gemist! De iPad was overigens wel mee op vakantie om af en toe eens naar de buienradar te kunnen kijken, en sporadisch op dit forum. :D

Het is opmerkelijk om te zien dat er "tegenstanders" zijn die roepen wat je allemaal niét met de iPad kunt. Mensen die al een iPod touch, iPhone of iPad hebben weten wat er allemaal wél mee kan, en dat is een heleboel. Ik heb echter geen enkele behoefte om met argumenten aan te komen waarom iemand een iPad zou moeten aanschaffen. Dat moet iedereen zelf bepalen.

Wat het foto-aspect betreft:
Mijn foto's staan (o.a.) op een Synology NAS. Synology heeft een DS photo applicatie voor de iPhone waarmee je de foto's die op de NAS staan kunt bekijken op de iPad. Helaas is dit nu nog een iPhone-applicatie die nog niet optimaal gebruik maakt van de hogere resolutie van de iPad, maar ik verwacht dat er binnenkort ook wel een iPad-versie zal komen. Er is overigens ook een DS audio applicatie voor het wireless streamen van muziek naar de iPad.

EDIT: (Voortschrijdend inzicht) Je kunt je foto's die op de Synology NAS staan beter op de iPad bekijken via de webinterface van Photo Station dan via de eerder genoemde iPhone app. De Photo Station webinterface is beschikbaar via http://syno_server/photo/


(Klik op de foto voor grotere versie)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2 op Pieterr, in totaal 19 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

henk156 schreefCOLONWelke mensen gebruiken de iPad voor fotografie? En welke apps gebruiken jullie? Ik heb bv een "Reuters" app en zo zijn er meer prachtige foto's te bekijken.

Ik heb lang getwijfeld en na 20 jaar besloot ik toch om weer eens een Apple product te kopen, na wat gespeeld te hebben in de MediaMarkt.

De kleurweergave van foto's is prachtig. Ik vind het een supergave gadget en zeker om mijn fotoalbums te bekijken. Er is ook een extra camera accessoire waarmee je je geheugenkaart rechtstreeks in kan lezen (http://www.youtube.com/watch?v=44F85wRgXdQ). En voor de freaks is het zelfs mogelijk om er een netwerk server aan te hangen waarbij je toegang hebt tot bv 7 TB aan opslag. (http://www.youtube.com/watch?v=TbSqJmJsC1s)
oh ja, er was iemand een topic gestart met een vraag :mrgreen:

Heb een ipad (althans, mijn lief). Fantastisch ding, als je er het geld voor over hebt, want eigenlijk veel te duur. Is vooral lekker vanwege het mooie scherm, snelheid (binnen een paar seconden up and running) en 'gadget-gehalte' (als ik mijn laptop kantel gebeurt er niets, bij de ipad kan ik kiezen voor portrait of landscape weergave). Dus lekker op de bank of in bed even op internet, krantje lezen, evt mail checken, leuke apps zoeken en gebruiken en foto's bekijken. Voor fotografie zal ik me voorlopig beperken tot de functie van fancy fotolijst. Dus om bij nieuwe geinteresseerden mijn portfolio te laten zien en evt (moet nog eens bezien hoe de kleuren echt zijn tov laptop) de resultaten van een shoot. Vind het net wat meer cachet geven (en makkelijker) dan een laptop.

Kortom, vervangt zeker je laptop niet, maar voegt voor mij wel iets toe. Maar vooral omdat ik hem toch al heb, ik zou hem zeker niet alleen voor de fotografie hebben aangeschaft, daarvoor te duur en te weinig extra tov laptop.
[size=84]onderschrift[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar