WAARSCHUWING!!!!!!

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Van een (foto)vriendin kreeg ik vanochtend onderstaand mailtje.
Met haar goedkeuring mag ik de tekst hier afdrukken, sterker nog ze heeft me op het hart gedrukt om het júíst te doen.
Hopelijk kan het er toe bijdragen dat er niet nog meer mensen slachtoffer worden van deze vreselijke praktijken.



"
J*** en ik hebben vorige week 5 dagen op de Hoge Veluwe doorgebracht. Genoten van de bronstige Edelherten en hun geburl. Vele platen geschoten en korte filmpjes gemaakt. Het was zondag prachtig weer, dus na het uitchecken voor een korte wandeling de auto op het parkeerterrein Hoog Buurlo bij de schaapskooi neergezet. Het was er reeds druk. We zijn nog geen uur weggeweest. Bij de auto aangekomen merkte ik dat een van mijn lege waterflesjes naast de auto lag. Dat was een beetje vreemd. J*** ontgrendelde de auto (op afstand bedienbaar slot) en toen bemerkten wij dat van de paraplu die op de hoedenplank lag, het onderstel kapot was. Ik deed de achterklep open en tot mijn ontsteltenis bleek die leeg! Mijn fototas, laptoptas met inhoud uiteraard, en handtas zijn meegenomen. Het enige wat ze hebben achtergelaten is onze weekendtas.


Het merkwaardigste is dat er geen enkel braakspoor is. Jullie zullen begrijpen dat ik op dit moment in shock verkeer. Alles wat in 10 jaar tijd is opgebouwd en waar hard voor gespaard en gewerkt, is weg.

Van de politie Apeldoorn hebben wij begrepen dat er een professionele bende (Oost-europeanen) actief is in de wijde omgeving en met apparatuur(sensor en laptop) de auto’s open krijgt. Binnen de minuut zijn ze klaar en zijn waarschijnlijk zo de grens over. Overigens opereren zij ook op parkeerterreinen bij hotels en horecagelegenheden, dus wees gewaarschuwd."

Aangezien de meesten van jullie regelmatig op pad gaan in deze omgeving wil ik jullie waarschuwen niets in de auto achter te laten. Wij hebben op advies van de politie thuis zelfs nieuwe sloten laten aanbrengen, aangezien niet is uit te sluiten dat alsnog bij ons wordt ingebroken.

Ik ben ook alles kwijt aan bewerkte beelden IJsland, want zowel laptop als externe harde schijf waar de kopieen op stonden zijn weg.

Tussen de huilbuien door ben ik spullen voor de verzekering bij mekaar aan het zoeken, maar het valt nog te bezien of en zo ja wat er wordt uitgekeerd. Zal nog enige tijd in beslag nemen



Ik heb haar inmiddels telefonisch gesproken en het laat zich raden wat een impact dit heeft.
Álles weg......dat is dus een stukje van jezelf.....!
Ze vertelde me nog, dat je werkelijk helemaal niets in je auto kan achterlaten. Iets wat 'elektronisch geladen' is (en wat is dat niet tegenwoordig) geeft via de software die deze bende gebruikt, een signaal af. Zonder braaksporen achter te laten openen ze je auto, nemen mee wat ze willen hebben en kunnen op die manier eventueel later nog hun slag slaan op je thuisadres!
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Anoniem 3

Dank je Ina, in de herfstvakantie wilden mijn vrouw en ik ergens op de Veluwe gaan kamperen.
Ik ga er nu toch nog eens heftig over denken....
En natuurlijk alle sterkte voor je vriendin.
Groet,
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Het is godsgeklaagd dat je je eigen spullen zo moet beschermen :@

Sterkte voor je vriendin, lijkt mij heel erg als ze zo aan JOU bezit komen bah!!
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Het is erg vervelend, maar waarom al die spullen in de auto laten liggen.
Zeker nu er massaal naar de brullende beestjes wordt gekeken is het een komen en gaan van dure spullen.
Het is triest dat het allemaal gebeurd hoor laat ik dat voorop stellen!
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

@Jandb: ik had die vraag wel verwacht.
Maar ik denk dat dit iedereen had kunnen overkomen. Ze schreef in de mail dat ze nog geen uur zijn weg geweest, door de telefoon zei ze me dat het HOOGUIT een half uurtje moet zijn geweest.
Mijn vriendin loopt slecht en heeft niet meer de longen van een jong meisje, een fototas met 2 body's, 5 lenzen, laptop én een aparte tas met de harde schijf neem je voor zo'n korte tijd dan niet mee wanneer het uit het zicht in een afgesloten kofferbak van de auto ligt. Ik (en ik denk velen met mij) zou het ook daar hebben laten liggen.
Ze heeft het zichzelf al diverse malen in deze korte tijd verweten. Ik vind dat onterecht, het verwijt geldt voor diegene die dit op hun geweten hebben.

Tussen de middag bedacht ik me zomaar opeens, dat ze je dus ook rijdend in je auto met hun software kunnen traceren.
Stap je uit je auto.........en de rest wil ik niet aan denken. Maar 't maakt me er niet geruster op!
Laatst gewijzigd door 1 op Ina, in totaal 7 keer gewijzigd.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Anoniem 3

En nog een waarschuwing..
ALS je je laptop in de auto laat liggen, om welke reden dan ook, zet Bluetooth UIT.
Want zelfs in slaapstand is een Bluetooth apparaat gemakkelijk te traceren.

Dat geldt natuurlijk ook voor GPS-apparatuur en telefoons.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ina schreefCOLONTussen de middag zaten bedacht ik me zomaar opeens, dat ze je dus ook rijdend in je auto met hun software kunnen traceren.
Stap je uit je auto.........en de rest wil ik niet aan denken. Maar 't maakt me er niet geruster op!
Dat zal niet het geval geweest zijn hoor. Ze zullen waarschijnlijk de afstandsbediening traceren op het moment dat deze ingedrukt wordt. Dus bij het op slot doen van de auto op de parkeerplaats.

En ja, die spullen in de auto laten liggen is natuurlijk wat van te zeggen. Het is natuurlijk niet slim en daar zal ze vast een reden voor hebben gehad. Het sjouwen wat je zegt kan, maar dan had het nogsteeds ook in een huis kunnen liggen. Maar het probleem ligt nogsteeds bij de daders.....
Hoe goed je je ook probeert te beschermen, als ze iets willen hebben, nemen ze het toch wel!
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Sushi schreefCOLON Het sjouwen wat je zegt kan, maar dan had het nogsteeds ook in een huis kunnen liggen. Maar het probleem ligt nogsteeds bij de daders.....
Hoe goed je je ook probeert te beschermen, als ze iets willen hebben, nemen ze het toch wel!
Wanneer je vanaf je logeeradres onderweg bent naar je eigen thuisadres, heb je even geen huis :wink:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Erg vervelend wat er gebeurd is.

Uit wat ik lees denk ik dat ze het volgende doen: ze hebben een laptop en daar een (infrarood?) sensor aan hangen die het signaal van je 'sleutel' opneemt als je de auto op afstand afsluit. Mogelijk dat ze aan de hand van dat signaal ook kunnen bepalen (lees, de beveiligingscode die er in verwerkt zit hacken) welk signaal je moet sturen om de auto te openen.

Ik denk dat je er niet van uit moet gaan dat ze je auto kunnen traceren! Het signaal wat ze gehackt hebben is enkel wat er gebruikt wordt om je auto te openen of sluiten en dit wordt enkel op dit moment verstuurd. Om een auto te kunnen volgen zal je eerst iemand van het A-team een lange afstand zender onder je auto moeten laten plakken.

Daarnaast is bluetooth apparatuur ongetwijfeld te localiseren zoals gabriel beschrijft maar alleen op korte afstand. Dat iemand een bluetooth apparaat detecteert betekent nog niet dat ie automatisch de auto kan openen, daar moet je wel wat meer (zoals boven beschreven) voor kunnen en doen. Uiteraard kan het geen kwaad om bluetooth uit te zetten als je iets in de auto achterlaat.
757D + 8-400 mm
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

---
Laatst gewijzigd door 1 op Sunnyboy, in totaal 9 keer gewijzigd.
Anoniem 3

@Afotos:
mag ik nu blij zijn dat mijn afstandsbediening van mijn oude Volvo 850 niet meer werkt en ik de auto gewoon met de sleutel moet sluiten?
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Wat een drama! Niet te geloven dat mensen zo achterbaks in elkaar kunnen zitten.
Opnieuw een waarschuwing om op je kostbare spulletjes te letten.
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Verschrikkelijk om zo al je spullen, en nog erger je fotos kwijt te moeten raken! Wat een ontzettend nare personen die dat toch iedere keer doen. Daar waar men vroeger de hengel aan de brug kon laten staan om koffie te gaan drinken, zijn eigendommen nu zelfs niet meer veilig in een gesloten auto.

Ben nu wel blij met mijn zeer oude opeltje... Ik kijk altijd met een jaloers oog naar de mensen die in zulke mooie auto's kunnen rijden, maar niemand die mijn auto openkrijgt met een code :D
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Afotos schreefCOLONUit wat ik lees denk ik dat ze het volgende doen: ze hebben een laptop en daar een (infrarood?) sensor aan hangen die het signaal van je 'sleutel' opneemt als je de auto op afstand afsluit.
Dit is een radiosignaal (434 MHz). En scanners ervoor zijn inderdaad helaas gewoon via Internet verkrijgbaar.

Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Remote_keyless_system
en http://auto.howstuffworks.com/remote-entry1.htm
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

r.muusers schreefCOLON... maar niemand die mijn auto openkrijgt met een code :D
Nee, dat doe je gewoon met een stukje ijzerdraad. Opels zijn de makkelijkste auto's om open te krijgen, zeker de oude modellen. Die kun je eigenlijk beter niet op slot doen, dat voorkomt schade.

Balen voor je vriendin Ina. En hoe zuur ook, zo zie je maar weer dat je nooit je enige backup (sowieso is 1 backup te weinig) bij je originelen moet bewaren.

bedankt voor de waarschuwing.

groetjes Sarpa
PS Overigens wisselen bij sommige merken en sleutels permanent van signaal, dus dan werkt het opvangen ook niet meer per se.
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Sarpa schreefCOLON
r.muusers schreefCOLON... maar niemand die mijn auto openkrijgt met een code :D
zeker de oude modellen. Die kun je eigenlijk beter niet op slot doen, dat voorkomt schade.
Als mij auto zonder mijn toestemming wordt opengemaakt en er spullen worden gejat, dan graag mét schade... handig bij aangifte en verzekering.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

@Ina, uiteraard is het een grote schande dat men niet het fatsoen heeft om van andersmans spullen af te blijven.
Persoonlijk laat ik zelden wat in de auto liggen, ik ben er teveel van afhankelijk soms is het wel behelpen maar een grote pelicase op wielen doet wonderen. Maar nogmaals vooral erg balen en sterkte voor je vriendin.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik vraag me af of je alles vergoed krijgt, ik denk zo van niet.
De meeste verzekeringen vragen een klasse 3 alarm met certificaat of dat de auto in een afgesloten ruimte staat.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Niet Kennen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2006 15:25

Je kunt het signaal wel opvangen van de afstandsbediening van je autosleutel maar de code is versleuteld, en die code is tot nu toe nog niet gekraakt ondanks eerdere beweringen.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Wat een drama!

Ik ben ook bank dat je een probleem hebt met de verzekering. Er is geen enkel braakspoor, dus zie maar eens te bewijzen dat er spullen ter waarde van een x-bedrag in de auto hebben gezeten. Voor hetzelfde geld heb je het hele boeltje net verkocht en wil je nu een tweede keer geld zien van de verzekering. Er zijn helaas teveel mensen die zo de verzekering proberen te tillen.

Maar hopelijk accepteert de verzekering de verklaringen van betrokkenen en het procesverbaal van aangifte, en keren ze toch uit. Maar dan nog is het de vraag hoe hoog de uitkering is...

En zelfs al zou je er financieel goed mee wegkomen, dan nog ben je al die foto's kwijt... echt ongelooflijk beroerd!!

Sterkte!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar