kleuren LR verdwenen

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
kanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2005 17:14

Hopelijk kan iemand me helpen nadat ik iets gedaan heb wat ik niet meer kan herstellen.
Om mijn nieuwe monitor te callibreren heb ik spider2 geinstalleerd. Omdat deze (mogelijk door het grote scherm/hoge resolutie) een foutmelding gaf dat de callibratie mislukt was, heb ik het programma weer gedeinstalleerd. Nadien (?) krijg ik met LR3 en windows fotoviewer een blauw overheersend scherm. Als ik de foto met bv zoonbrowser open zijn de kleuren normaal. Dus bij (tenminste) 2 fotoviewers is er iets mis met kleurinstellingen en ik heb geen idee waar of hoe deze te herstellen. LR opnieuw installeren lijkt logisch, maar daarmee is fotoviewer nog verkeerd. Mijn scherm is verder normaal van kleur. Daarom twijfel ik of spider er iets mee te maken heeft. Als voorbeeld een plaatje: 16045
Komt iemand dit bekend voor? Hulp wordt zeer gewaardeerd.
Noboddy's perfect.
I'm noboddy.

Camera met wat L objectieven, flitser en statief
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

De kleurbeheerinstellingen van de Adobe Creative Suites zijn via Bridge aan te passen. Mocht je alleen Lightroom hebben, dan zal dat daar in 'n Preferences-menu ook geheid kunnen.

Verder is er, in Windows 7 in ieder geval, in het configuratiescherm ook 'n optie voor kleurbeheer. En, als dat ook niet lukt, je PC even herstellen naar de datum vóór de (gepoogde) calibratie. Daarmee gaan geen bestanden verloren, maar worden wel alle instellingen teruggezet.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
kanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2005 17:14

Hartelijk dank voor je reactie. Helaas kom ik niet verder: 1. heb ik geen Bridge 2. de kleuren in windows zijn goed , alleen met photoviewer en LR gaat er iets mis (paint en zoombrowser geven het goed weer) 3. mijn pc is zo nieuw dat er nog een backup gemaakt is, dus valt er ook niets te herstellen.
Ik ben bang alles eraf te moeten gooien en het geheel opnieuw te installeren: gister hele dag mee bezig geweest, kost me weer een (zonnige) dag, vandaar ook mijn vraag hier om dat te voorkomen. :cry:
Noboddy's perfect.
I'm noboddy.

Camera met wat L objectieven, flitser en statief
Anoniem 4

Waarschijnlijk moet je het corrupte Spyder-profiel weghalen.
Ga naar Configuratiescherm en type rechtsboven bij “In Configuratiescherm zoeken” in “kleurbeheer”.
Verwijder in het dan geopende venster de Spyder-profielen en kies het standaardprofiel voor jouw monitor. Na wijziging even opnieuw opstarten.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Zoals Bram en Illuminatus zeggen. Hier nog wat extra uitleg in het Engels met plaatjes.
kanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2005 17:14

iedereen bedankt voor het meedenken, maar ik heb mijn pc weer helemaal schoon opgestart en ben nu weer alles aan het herinstalleren
Noboddy's perfect.
I'm noboddy.

Camera met wat L objectieven, flitser en statief
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Zo kan het inderdaad ook (als je zeeën van tijd hebt). :wink:
kanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2005 17:14

heb ik niet, maar ik ben wat ongedurig en had niet veel hoop op een oplossing: dan maar zo snel mogelijk aan de slag.
Nogmaals bedankt voor jullie meedenken. (fantastisch forum is dit toch)
Noboddy's perfect.
I'm noboddy.

Camera met wat L objectieven, flitser en statief
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar