Hoe vind je iemand terug die je niet kent?

ModeratorCOLON Global Moderators

Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Vanavond weer even wezen fotograferen in Scheveningen, bij het jaarlijkse vuurwerk festival. Flink briesje, moeilijk vast te leggen dus.

Enfin, vlak voor de eerste show begon, stapte een tweetal dames op mij af met de vraag of ik hen wel wilde fotograferen. Voor hen was het een memorabele avond omdat zij elkaar niet zo vaak konden treffen (zo woonden ver van elkaar vandaan). Ik was hier natuurlijk niet op voorbereid en had totaal geen geschikt materiaal bij me voor een portretje. Toch maar een foto gemaakt, onder omstandigheden die ik eigenlijk niet prettig vind voor een portret (maximale ISO, f/1.4 op 24mm en sluitertijd 1/25ste), maar goed dat was op dat moment niet anders. Heb me maar bij voorbaat geexcuseerd voor de kwaliteit ;-)

De dames waren dolblij en vroegen me mijn kaartje. Had ik natuurlijk niet bij me, ik was immers zelf min of meer de toerist aan het uithangen ;-) Toen heb ik een telefoonnummer gekregen, deze in mijn telefoon opgeslagen en plechtig beloofd een sms te sturen met contactgegevens voor de foto. Het was voor een belangrijke foto, dat merkte je aan alles. Ik weet verder helemaal niks van de mensen in kwestie, alleen dat ze nog vrij jong waren (in ieder geval < 20). Van mij weten ze alleen mijn voornaam.

Nu wil het lot dat ik dat nummer met geen mogelijkheid terug kan vinden in mijn telefoon, er is denk ik iets mis gegaan met het opslaan. Natuurlijk is dit allemaal wat knullig, maar ik vroeg me toch af wat jullie op zo'n moment zouden doen. Ik lees de laatste tijd wel eens berichten over gezichtsherkenning oid, maar ik neem aan dat dit allemaal nog in de kinderschoenen staat.

Ik wil de foto graag naar de beide in kwestie sturen, omdat ik weet hoe belangrijk een foto soms kan zijn voor sommige mensen. Heb er verder geen financieel of persoonlijk belang bij overigens, het gaat me hier gewoon om het principe dat ik het beloofd heb ;-)

Bedankt voor het meedenken en ja, ik ben een sufferd 8)
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Opsporing verzocht inschakelen?

:lol:
Lamboe
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 14:44
WoonplaatsCOLON Delft
CONTACTCOLON

Kranten inschakelen ? :D
This space is for rent €1 PM
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Wat dacht je van een post op het Viva-forum??? Wie weet lezen ze het.
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Dit verhaal op je facebook/hyves-pagina zetten en vragen of je vrienden dat ook willen doen (en dan weer hun vrienden etc.)? Heb al wel vaker dingen zo terecht zien komen.
Gebruikers-avatar
Froggy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2005 19:46
WoonplaatsCOLON Hengelo

je kunt contact opnemen met de mensen achter de site van het vuurwerk festival, vragen of zij je verhaal willen plaatsen en jouw gegevens daar achter laten. Als één van die bewuste personen dan op de site kijkt zouden ze via de webmaster contact met je kunnen opnemen.
100% Tukker
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Merci allen! Met uitzondering van dat opsporing verzocht en de kranten inschakelen (kon er wel om lachen trouwens haha), nuttige ideeen.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Mooi verhaal!
Ik hoop dat het je lukt die meiden te vinden.
... Spiegel-Werk ...
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Je zou de foto hier kunnen laten zien? Wie weet kent een der leden de geportretteerden??
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Maak een foto album aan bij Oypo, plaats hier enkele foto's in van het vuurwerk en de betreffende foto van de dames. Voorzie deze van een duidelijke omschrijving zodat de dames hier misschien op uitkomen als ze zelf gaan zoeken.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Twitter kan ook heel goed werken.

Maak een uitsnede van de foto met alleen de gezichten en de juiste tachs bijvoorbeeld #Scheveningen #vuurwerkfestival #gezocht enz....

Succes
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

in engeland laten ze foto's op melkpakken drukken. Misschien een mailtje naar campina?
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

knoet schreefCOLONin engeland laten ze foto's op melkpakken drukken. Misschien een mailtje naar campina?
:lol: :wink:
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Dit klinkt als een mooi verhaal voor de campingzender sbs6 :)

Twitter is ook zeker een goede optie.
Of maak een mooi filmpje en zet het op youtube.(doet me een beetje hieraan denken: http://www.youtube.com/watch?v=Dmop7EAY1Zg" onclick="window.open(this.href);return false; )
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik zou ook de social media inschakelen.. Doet me een beetje denken aan die New Yorker die een fotorolletje in het park vondt, deze liet afdrukken en toen op zoek ging naar de eigenaren.. Uiteindelijk in Frankrijk terecht gekomen daardoor ;)
Dus ik zou de foto's online zetten, Flickr bijv, en dan via zoveel mogelijk kanalen dat laten weten.. Tweet het en vraag mensen te retweeten, etc..
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

is er niet iets van 'n gastenboek mbt het jaarlijks vuurwerk spectakel in scheveningen..?

als je daar 'n reactie plaats met je verhaaltje uiteindelijk gaan die dames ook kijken of ze iets kunnen vinden (aangezien ze niets van jou horen.. ;) )
en gaan ze ook o.a daar kijken.. hoop ik voor je/ze ;)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Met twitter moet het lukken zou ik denken, maar gezien hun leeftijd is ook Hyves wel een optie. Daar kun je gratis advertenties plaatsen.

succes,
gr Sarpa
Robert62
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Zuid Limburg

Of maak er een ouderwetse kettingmail van. Stuur de foto naar 10 contacten en vraag die het bericht (met foto) weer door te sturen en de ontvangers ook weer etc. Na 8x is het bericht 100.000.000 keer verstuurd. Daar moet toch wel iemand bijzitten die de dames kent.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Ik ben even een paar uur weg en het staat hier opeens bomvol met berichten, haha, heel leuk! Ik denk dat het inderdaad maar via een van bovengenoemde methodes moet!

Hier de dames in kwestie, als iemand ze kent...!
Afbeelding
(foto is nog niet bewerkt, muv Noise Ninja)
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Zal ik dan zo maar 'ns op Facebook beginnen?
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar