Tarief voor groot aantal dvd's

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Onlangs heb ik een hele dag gefotografeerd op een bedrijfsfeest. Inmiddels ook al een dvd met groot aantal foto's afgeleverd. Per uur gerekend, factuur gestuurd en inmiddels is die al betaald.

Nu vroeg de opdrachtgever mij om 60 dvd's met de foto's te leveren. Ik heb echter geen flauw idee wat ik daar nu voor moet rekenen. Wie kan mij hier wat tips in geven?
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Anoniem 3

In ieder geval netjes dat hij er zelf niet 60 kopietjes van maakt....
Maar de prijs? Geen idee. Ik weet wel dat er bij ons op school 5 euro voor een dvd-tje met een filmpje van schoolreisje/kamp gevraagd wordt. X 250... is toch weer een vakantie verdiend.... en dat een keer of 4 per jaar voor de verschillende klassen..... :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Gaat het je om de rechten/licensies enzo of om de feitelijke kosten? Ik doe het regelmatig bij trouwfilms die de hele familie en vriendenkring dan wil hebben.

Ik neem niet aan dat je ze allemaal zelf gaat zitten kopiëren en zou het zonder meer uitbesteden aan een kopieerbedrijf. Daar kun je echt zelf niet tegenop qua tijd en prijs. Reken dan op ca 1,50 per dvd bij deze oplage. Dat is inclusief btw en een doosje, maar zonder bedrukking van dvd of doosje. Reken daar dan nog 2 uur handling voor jou bij tegen je uurtarief en dan weet je het totaal.

Dit is dus alles blanco. Reken voor een bedrukte dvd en inlay maar het dubbele.
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Als je je opdrachtgever in dit geval wil behouden zou ik geen 5 euro per stuk vragen. Kostprijs per dvd doorberekenen en de tijd dat je ermee bezig bent. Gewoon schappelijk houden. 1 prijs offreren bijvoorbeeld.
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Hoeveel staat er op de DVD aan data ?

ik zou de tijd die je kwijt bent aan het branden berekenen me de kosten voor de dvd's en daarna 10% over het bedrag doen ivm stroom en slijtage dvd branden. iets in die geest.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

jwkempeneers,
Nu vroeg de opdrachtgever mij om 60 dvd's met de foto's te leveren. Ik heb echter geen flauw idee wat ik daar nu voor moet rekenen. Wie kan mij hier wat tips in geven?
Onkosten berekenen + maal 3 (3x) winstmarge.

Stel, je rekent uit € 2,00 inkoop per DVD inclusief cover en hoesje. Dan € 2,00 x60 = € 120,00 x 3 = € 360,00 netto voor 60 DVD schijfjes.

Het verkoopbedrag van € 360,00 is netto! Ik weet niet of je btw moet/mag heffen, maar als dat wel zo is, dan komt hier nog 19% btw overheen. Heb je niks te maken met de btw, dan factureer je gewoon het bedrag van € 360,00 netto.

De stukprijs kan ook nog een stuk oplopen; is slechts een voorbeeld het bovenstaande.

Selmak,

"Voor niets gaat de zon op!"

Een beetje opdrachtgever begrijpt heus wel dat iemand geen filantropische instelling is. Bovendien, elk bedrijf maakt omzet/winst, dus ook 't bedrijf waar iemand voor fotografeert.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Bedankt voor de verschillende tips. Ik heb inmiddels een offerte uitgebracht en heb uiteraard gezorgd dat ik uit de kosten ben en het allemaal ook niet voor niks doe ;-)
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar