WID #0001

Het populaire raadsel van EOSdigitaal: raad waar een foto gemaakt is, of wat er op staat.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Anoniem 3

Hoewel de WID's op de een of andere manier verbannen zijn uit het forum maar m.i. wel de verbindende factor waren, probeer ik het nog maar een keer.

Wie weet wat dit is?
Ik ben maar weer bij 0001 begonnen...
Kent overigens iemand nóg een item dat, nadat er aantal dagen niet op gereageerd wordt, zomaar in de prullenbak belandt? Het zou een lege bedoening worden hier op het forum.... :roll:

Afbeeldingwid 007 by Gabriel van_Asseldonk, on Flickr
Anoniem 4

Nee, ik ben niet bekend met een zodanig item. Daarom vrees ik dat hieraan menselijk handelen ten grondslag ligt.
Over de reden daarvan kan ik me slechts verwonderen, maar dat heb ik in deze wereld inmiddels wel afgeleerd.
Of het zinvol is om deze rubriek weer tot leven te brengen, zal de tijd moeten leren.
Ik heb weliswaar geen enkel idee, maar zal toch de aftrap doen al was het maar als waardering voor de niet aflatende inspanningen van Gabriël.

Is het onderdeel van een gevarendriehoek?
Anoniem 3

Dank Gerard voor je opwekkende woorden.

En nee, het is geen onderdeel van een gevarendriehoek.
Het is in gemonteerde vorm zelfs niet te zien.
Het is wel een ondergewaardeerd onderdeel van onze dagelijkse behoeften.
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Is dit dan wellicht het roterende deel dat de stimulerende effecten van een vibrator teweeg brengt?
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Fungeert het als borging/ "moer"?

Overigens komt er geen mensenhand aan te pas aan het verdwijnen van de wid's. Ooit is die automatische eindtijd ingesteld om dit forumonderdeel schoon te houden.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
adderoos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2012 20:33

Deel van een toiletpot, cq waterreservoir ?
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Komt wat uit als je het indrukt?
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
kromlensje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2017 11:40
WoonplaatsCOLON N Br

afsluiter van de sifon
eos 750D met grip, eos 400D, met grip, EF 24-70mm f/4.0L IS USM ,Sigma 70-300mm apo dg macro, efs 18-55mm II, efs 18-55mm is stm, ef 50mm F1.8 STM.
Anoniem 3

Er zitten kenners in de zaal...
Twee bijna goede antwoorden en één helemaal goed antwoord.
afsluiter van de sifon
En dat issie.
Zo'n ding dat, als het versleten is, het spoelwater door laat lopen.

@Kromlensje: op naar de volgende.

@Marco: kan dat tijdslot er niet af?
adderoos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2012 20:33

Binnenkort thuis ook vervangen, grrr
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

telescoop schreefCOLON @Marco: kan dat tijdslot er niet af?
Geen idee, neem aan van wel. Zal het eens in de groep gooien. Ik vind het niet erg om er af en toe handmatig even de bezem door te halen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Het leuke van een adminrol is dat je dingen zelf kunt doen: het tijdslot is eraf.

En ik heb dit topic gelijk maar even van "off-topic" naar "WID" verplaatst ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 3

Dank U dank U.
We kunnen weer door!
Nu de volgende maar weer.
Kromlensje: K(r)omt er maar in!
Anoniem 4

Ik vraag me af of ik wel voldoende bagage heb om aan deze nieuwe serie WID's mee te doen.
Dat ik het niet geraden heb, daar zit ik niet mee.
Wel zit ik er mee dat als de oplossing bekend is en daar ook toelichting bij wordt gegeven, ik nog steeds geen flauw idee heb wat het is en wat het doet en waar je het moet zoeken.
Te meer omdat het deel uit maakt van kennelijk ook mijn dagelijkse behoeften.
Nou voor dat laatste heb ik nog nooit aan of op een rood knopje moeten draaien, trekken of drukken.
Toch zou het zo nu en dan vervangen moeten worden. Ik heb zoiets nog nooit gedaan. Geen idee welk risico ik nu loop.
Dat wordt een onrustige nacht. Ik ga er maar in na een forse bel Glenmorangie Nectar d'Or.
Anoniem 3

Misschien dat DIT duidelijkheid verschaft?
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Ah, :idea: een membraan van een vlotterkraan, ik vroeg me al af waar er een sifon in/aan een spoelreservoir zit... :wink:
Anoniem 4

Ik heb me ook suf gezocht naar een sifon met afsluiter. Met de omschrijving van Builder en de link van Gabriël is het me nu duidelijk.
Lag dus niet helemaal aan mij. Pffffff.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

MarcoEOS550D schreefCOLONHet leuke van een adminrol is dat je dingen zelf kunt doen: het tijdslot is eraf.
M'n eerste admin-vingeroefening lijkt gelukt te zijn ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar