WID ****

Het populaire raadsel van EOSdigitaal: raad waar een foto gemaakt is, of wat er op staat.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Anoniem 4

In afwachting van mijn volgende WID die ik moet zoeken

Beste allemaal,

Ja, jullie verwachten natuurlijk een nieuwe WID, maar toch vraag ik nog even geduld.
Het is mij de laatste tijd opgevallen dat de WID’s steeds moeizamer verlopen.
Ook laten “winnaars” het regelmatig afweten bij het plaatsen van een nieuwe WID.
Voorts lijkt het dat er steeds minder deelnemers zijn.
Ooit was deze rubriek één van de populairste op het forum met heel veel deelnemers.
Dat gold ook voor de kroeg, maar daar hebben we al lang geleden afscheid van genomen.
Het forumbezoek loopt ernstig terug, ondanks verwoede pogingen van enkelingen.
Jo blijft ons onvermoeibaar van mooie planten- en bloemenplaatjes voorzien. Mike doet zijn best met vooral auto’s en vliegtuigen. Gabriël houdt de WID in de lucht. Jeroen doet weer een poging om bezoekers te trekken en van kennis te voorzien met zijn video’s.
Zelf probeer ik behalve actief te zijn in de WID, ook antwoorden te geven op technische vragen. Alleen jammer dat je steeds meer ziet dat er geen enkele reactie komt van de vraagsteller.
Kortom, kommer en kwel, en dat roept de vraag op of we hier wel mee door moeten gaan.
Eerst maar die vraag voor de WID. Is er nog voldoende belangstelling voor.
Let wel, in de afgelopen 7 dagen zijn er 20 actieve onderwerpen geweest, waaronder 3 WID’s en 2 video’s van Jeroen.
Nu nog trekt dit bezoek naar het forum. Als de WID stopt en Jeroen zijn video’s alleen nog via Youtube laat zien, Jo aan zijn laatste bloemetje toe is en de laatste auto op fossiele brandstof van Mike op de schroothoop is beland, kunnen we deur van EOS Digitaal achter ons dicht doen. Laten we dat gebeuren?
Post hieronder een/je mening, dan bezien we over een paar dagen of er nog belangstelling is. Mogen ook tips zijn hoe we de WID aantrekkelijker kunnen maken.
Geeft mij ook even gelegenheid een goed plaatje voor de volgende WID te zoeken.
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Gerard, jij hebt helemaal gelijk. Maar het ontbreekt mij vaak aan tijd en als ik tijd heb is de internet verbinding om te huilen. Dus blijft EOS voor mij een item voor mijn verblijf in Nederland. OK, ik mag ook wel wat meer laten zien, al mag ik van mijn werkplekken geen foto's publiceren.
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik constateer met je dat het een kleine hanvol getrouwen is, die het forum bezoeken, en nog minder plaatsen foto’s. Toch valt me op dat als er een technische vraag gesteld wordt over software of apparatuur dat er goede antwoorden gegeven worden. Blijkbaar zijn er weldegelijke bezoekers...

Niet iedereen heeft behoefte aan plaatsen van foto’s of spelletjes ... ik merk dat ook bij de fotowedstrijd... enkelen wagen zich aan een foto insturen...

Er is ook veel concurrentie FB en sites als 500px of 1x.com , flickr... etc... ik maak me er niet al te druk over... op een ander forum loopt een wekelijke creatieve fotoinzending.. ook die loopt met minder dan 10 vaste inzenders...
Ik vind de WiD een leuk spel... soms heb je geen tijd of totaal geen idee ... maar amders doe ik graag mee...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

ik zie het ook, maar heb er geen oplossing voor. Ik blijf het voorlopig nog maar even volhouden wellicht tegen beter weten in :-)

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Anoniem 3

Als 'vaste inzender' wacht ik ook maar af wat de toekomst ons brengen gaat.
Afgelopen week zijn er in ieder geval minimaal drie nieuwe kijkers/meelezers bijgekomen. Dat geeft mij in ieder geval moed.

Zodra ik uitgespeeld ben, ga ik me weer aan de fotografie wijden. Ik kan ook putten uit een schier eindeloze serie (best mooie) vakantiefoto's en macro's, maar dat doe ik liever niet.
Intussen wacht ik toch vol spanning op de volgende WID van Gerard. ;)
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Op zich vind ik de WID erg leuk en doe zo af en toe ook mee. Het valt mij wel op dat van alle forummers er meestal maar een paar zijn die erop inhaken. Durven ze niet? Te kinderachtig? Teveel moeite als je het geraden hebt? Dat laatste kan ik mij nog enigszins indenken, want even een foto plaatsen moet je wel onder de knie hebben. Via Flickr gaat nog het gemakkelijkst, maar uploaden via de site zou toch wel iets eleganter zijn. Overigens doe je wel ervaring op en zeker als het WID's betreft met veel macrowerk.
Over EOS digitaal heb ik ook wel een mening. Ik vind het een goed medium tot nog toe, maar er zijn ook veel alternatieven. Als ik andere forums bekijk merk ik ook dat het steunt op enkele enthousiastelingen. Welk forum biedt dan meer dan EOS digitaal? Ik begrijp ook wel dat het veel werk is om een site te onderhouden, maar ben toch blij dat er nog belangstelling voor is dit vrijwillig te doen. Ga er maar aan staan, als je misschien ook nog een baan hebt.
Goed dat er nog steeds nieuwe forummers bijkomen en zich prijzenswaardig ook keurig voorstellen. Beter dan meteen een vraag uit frustratie over weet ik wat meteen op het forum te knallen en dan hopen dat er nog even direct antwoord komt ook. Hoewel de moderators al voldoende werk hebben, zou dit nog een suggestie zijn om dergelijke nieuwe forummers erop te wijzen zich eerst even voor te stellen.
Persoonlijk vind ik dat EOS digitaal een plaats blijft houden in de fotogemeenschap en misschien nog eens overal boven uit gaat steken.
Canon 7D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland

Net als RienW maak ik af en toe te weinig tijd vrij om wat serieuzer met het forum aan de slag te gaan.
De laatste tijd even snel de WID doornemen en zonder inspiratie besluiten om niet te posten want als ik het perongeluk goed heb dan wordt er een nieuwe WID van mij verwacht.
Ook ik bezoek andere forums maar kom toch ook elke keer ook weer hier terecht.
Wellicht doe ik de komende tijd weer genoeg inspiratie op om weer eens een foto te posten.
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
adderoos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2012 20:33

..
Laatst gewijzigd door 1 op adderoos, in totaal 8 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dit is misschien wel de nuttigste WID sinds... ooit? Hopelijk trap ik hiermee niemand op de ziel :wink:

Ik lees met interesse mee, zeker omdat er achter de schermen uiteraard ook al lang en druk over gesproken wordt. Jullie visie en input is dan erg handig. De aangegeven zaken herken ik meestal wel. De moeilijker te beantwoorden vraag is: hoe doorbreek je een patroon? Is het uberhaupt te doorbreken? Of lost het zichzelf op, ooit? Ik heb het antwoord ook niet.

De tijden van vroeger zijn geweest, en ik denk niet dat die nog terugkomen. Is dat erg? Of hoort dat er gewoon bij? Zeg het maar...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Laat ik hier tegenover zetten dat ik, juist vanwege een gebrekkig functionerend aanmeldsysteem, wekelijks meerdere nieuwe leden handmatig toevoeg.
Het beeld dat je schetst, en dat anderen al dan niet volledig herkennen, klopt voor een deel denk ik.
Maar vergeet niet dat er veel mensen zijn die het forum gebruiken om te kijken, te lezen, te leren, en in mindere mate om actief te participeren.
Die mensen zijn ook enorm waardevol!! Ik probeer zelf actiever te zijn in het reageren op foto's, naast werk achter de schermen.
Wid's, kroegen en dergelijke sla ik bewust over. Daar heb ik gewoon niks mee. Maar als ik een foto zie die iets met me doet, omdat 'ie goed is,
of omdat 'ie beter kan, of omdat de poster een vraag heeft, dan vind ik het leuk om daarop te reageren. Hetzelfde geldt voor vragen waar ik mogelijk
een zinvolle bijdrage aan kan leveren op basis van ervaring of kennis.

Ik heb me voorgenomen zelf ook wat meer foto's te posten dit jaar. Maar het is nu eenmaal niet meer zoals 5 jaar geleden...
Zolang we echter met elkaar positief blijven, oplossingen zoeken, initiatieven ontplooien en soms de kop boven het maaiveld uitsteken,
dan brandt het vlammetje, en zolang het vlammetje brandt, komen er nieuwe leden! Vergeet niet dat we een enorme database aan kennis,
ervaring en mooie foto's hebben, waarvan het moeilijk inschatten is hoe waardevol deze precies zijn! Ik denk dat we dat gauw onderschatten!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Sinds mijn registratie half 2011 ben ik regelmatig bezoeker van het forum en bekijk ik behoorlijk wat foto's die hier voorbij komen welke ik
soms ook voorzie van een reactie. (net als ieder ander vind ik het leuk als foto's bekeken worden en als er op gereageerd wordt)
Hoewel ik fotograferen heel leuk vind heb ik zo mijn fotografie-periodes: soms ben ik maanden achtereen met de camera bezig, soms een half jaar of een jaar niet.
Ik denk dat het te maken heeft met mijn voorkeur voor natuur en macro, welke in het voorjaar weer voor een opleving van de hobby zorgen.
En ongeacht in welke periode ik zit kijk ik toch meestal wel enkele keren per week op het forum om de nieuwe foto's te bekijken.
De WID pak ik dan ook even mee maar ben er zelf nooit echt heel actief mee bezig omdat het mij vaak aan inspiratie ontbreekt om bij een juist antwoord een nieuwe op te zetten.
Dat het minder druk is dan voorheen dat heb ik zeker ook gemerkt, de laatste jaren zijn het veelal dezelfde namen die foto's posten met af en toe een nieuwe naam tussendoor.
Maar ondanks de mindere activiteit valt het mij, net als gumpje, ook op dat de views nog best aan de hoge kant zijn. Er zijn dus blijkbaar wel een hoop kijkers op het forum.
Ook ben ik het eens met Marco dat tijden veranderen. Misschien dat veel publiek is overgegaan naar sites als Instagram en Snapchat, waar het plaatsen van foto's en reacties misschien wel makkelijker is dan op het forum
en waar je in theorie een veel breder publiek bereikt.
Zelf heb ik daar geen account dus correct me if I'm wrong ;)
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Het forum en de WID hebben inderdaad betere tijden gekend. Het lijkt wel of er ineens een dip was. Waaraan dat ligt??
Concurrentie van facebook met zijn 1001 fotogroepen moet je ook niet uitvlakken, waar commentaren op foto's makkelijk (en vaak inhoudloos...) geplaatst kunnen worden. Zelf heb ik het afgelopen jaar bijna niet gefotografeerd. De reden weet ik nu, de oplossing nog niet. Misschien moeten we elkaar meer "in real life" zien en weer mooie EOS uitstapjes maken, de groep hechter maken.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Anoniem 4

Verrassend veel en positieve reacties hier. Dat biedt weer perspectief voor het forum en hopelijk ook de WID.
De suggestie om een hechter verband te creëren door het organiseren van uitstapjes, neem ik graag ter harte.
Binnenkort zal ik de FotoSociëteitPlus weer eens activeren.
Alvast belangstelling tonen kan altijd door het sturen van een PB.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

De "Waar is dit" bekijk ik zelden of nooit omdat ik niet van reizen houd en dus zelden of nooit de oplossing zal weten. De "wat is dit" daarentegen vind ik wel leuk en roep er ook altijd de rest van het gezin bij om te vragen of zij het soms weten.
Dus als er alleen nog "Wat is dit" in deze rubriek voor zou komen, zou ik bij abonneren op deze rubriek. Nu niet. Omdat foto's plaatsen nu erg omslachtig gaat, doe ik dat ook zelden. Dan kijken ze maar af en toe even om mijn eigen site, denk ik nu.

Facebook is de grote boosdoener in het teruglopen van "kritische" fotosites. Maar ik ben juist een liefhebber van sites als deze, waar je eerlijke kritiek kunt geven en ontvangen zonder dreigend verlies van vrienden. :) :)
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik plaats mijn foto's ook op facebook; dat gaat makkelijk en het laat 'zien' waar ik mee bezig ben.
Maar eens met mijn voorganger; hier op dit forum krijg je soms/vaak wel commentaar waar je wat mee kunt.
Heb een hoop geleerd van de commentaren die ik kreeg en heb gegeven. Dat is 1 van de krachten van dit forum!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

jonggolde schreefCOLON
Facebook is de grote boosdoener in het teruglopen van "kritische" fotosites. Maar ik ben juist een liefhebber van sites als deze, waar je eerlijke kritiek kunt geven en ontvangen zonder dreigend verlies van vrienden. :) :)
Er zijn nog steeds "kritische" fotosites, zoals Photodrome, maar die de nieuwe leden er weer af jagen door al te kritisch en elitair geleuter.
Ik heb ook geen Facebook e.d. omdat ik dan teveel weggeef aan de directe omgeving. Voor mij is Flickr belangrijk voor de doorgifte van beeldmateriaal op grootformaat en plaatsing op EOS.
Voor mijn werk gebruik ik nog een paar andere sites.

EOS bekijk ik dagelijks (als ik verbinding heb) en lees de laatste tijd veel mee. Gebrek aan tijd en dat soort uitvluchten gebruik ik vaak als excuses, maar realiseer mij dan wel dat "niet" plaatsen het forum niet verder helpt.
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Als je er wat langer over nadenkt is het eigenlijk een wonder dat forums overleven...
Internationaal zijn er dingen als 500px en 1x.com, pbase, etc
Dan heb je sites als google+ , FB , en Flickr enz...
Nationaal heb je Zoom.nl ... en specifieke sites als birdpics...
nou ja en dan de eos achtige forums waarvan ik er zeker 6 kan noemen...
Fotoclubs hebben vaak nog eigen platforms...

Ga er maar aan staan...
elkaar van gezicht kennen helpt volgens mij het beste ....
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

:lol: Zal alleen niet meevallen om al die 22076 gezichten te onthouden . . . . . :lol:
Ruud.
Anoniem 4

Je hoeft ze ook niet allemaal te onthouden, een paar is genoeg. :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar