WID #53

Het populaire raadsel van EOSdigitaal: raad waar een foto gemaakt is, of wat er op staat.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Anoniem 4

Foutje, inderdaad Mauves van Vin de Mauves uit Les Misérables van Victor Hugo.
Zoals je weet doe ik Frankrijk altijd vanuit mijn kennis van wijn.
Hier komt mooie Saint Joseph vandaan, bijv. Le Grand Pompée van Paul Jaboulet Aîné.
Roei ik me toch net onder een prachtige hangbrug door en die associeer ik weer met een stoomlocomotief die ik nog niet zo lang geleden in Utrecht heb gezien.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Marc_Segu ... trecht.jpg
Dit wilde ik jou als treinliefhebber niet onthouden – off the record.
Ik roei zoekend verder of ik zoek roeiend verder.
Anoniem 3

Als ik jou was, zou ik maar snel aan bakboord gaan aanleggen en op een van de terrasjes gaan genieten van het uitzicht op het parkeerterrein, waar op zaterdagen een grote gezellige markt is.
Vanaf het parkeerterrein is het nog een minuutje of tweelopen naar het château, waar geregeld tentoonstellingen zijn en vanwaar je een mooi uitzicht hebt op de tour de l'église. Ook staat er een indrukwekkend schaalmodel van de brug, waar jij onderdoor gevaren bent.
En non, de tour van de kerk is niet te beklimmen.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 3, in totaal 23 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Zal de kaart er eens bij pakken... heb bewondering dat jullie bovenstaande conversatie kunnen voeren... voor mij is het mist... O Zo n
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Nog eens wat gekeken, ik vond een oude toren ruine in
Tour, 07300 Tournon-sur-Rhône, Frankrijk
Wellicht kom ik daarmee in de buurt?
Apple fan, Canon volger...
Anoniem 3

wibo53 schreefCOLONNog eens wat gekeken, ik vond een oude toren ruine in
Tour, 07300 Tournon-sur-Rhône, Frankrijk
Wellicht kom ik daarmee in de buurt?
Het ging me niet om de toren, maar omdat ik vroeg WAAR, is Tournon sur Rhône helemaal goed.

In mijn antwoorden heb ik meerdere keren de combinatie 'tour' en 'non' gebruikt.
Gerard kwam nog met een prachtige locomotief van Marc Seguin, de man die de oude hangbrug in Tournon ontworpen heeft. De brug is ook naar hem vernoemd.

In Tournon is een camping waar je NIET wilt staan, maar enkele kilometers stroomopwaarts, in Vion, is een camping waar je juist WEL wilt verblijven.

Kortom: Jij mag weer verder, Wicher.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ok zal eens opzoek gaan....
ja die aanwijzingen blijken achteraf altijd kristalhelder... maar je leest er over heen als je nog geen idee hebt... Gerard’s roer verhaal deed het kwartje vallen maar dat had je al geraden...
Apple fan, Canon volger...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar