WID #63

Het populaire raadsel van EOSdigitaal: raad waar een foto gemaakt is, of wat er op staat.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Gerard, de commissie heeft gesproken, jij bent de winnaar (terecht)
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Gerard ? . . . .

(kick)
Ruud.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

... of ieder ander die zich geroepen voelt.
* Winnaar moet binnen 24 uur een nieuwe opgave plaatsen, anders kiest een lid van de crew een geschikte kandidaat voor een volgende opdracht.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

Inderdaad, ik heb me niet aan de spelregels gehouden, dus moet ik bestraft worden.
Kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er sprake is van enige willekeur.
Ik heb de oplossing gemist en ook het Salomonsoordeel m.b.t. de winnaar.
Heb het forum even terzijde geschoven. Ik kon op een gegeven moment geen Annemoon meer zien, hoe dof dan ook, met of zonder stengeltje.
In de tussentijd eens nagegaan hoeveel fotoforums inmiddels ter ziele zijn gegaan.
Recent heeft ook Foto4All het bijltje erbij neergegooid, ja van die zuiderlingen die het eerder al op EOS Digitaal niet meer konden vinden.
Op andere forums die ik bezoek, is het niet veel beter.
Wat ik zie gebeuren, is dat als een forum voor de eigenaar minder oplevert dan de kosten die moeten worden gemaakt, resoluut de stekker eruit wordt getrokken.
De stortvloed aan bloemetjes van Jo brengt daarin geen verandering, in tegendeel, het gaat tegen staan en dan blijven de bezoekers weg.
Het raadspelletje levert nog de meeste bezoekers en geposte berichten. Nu hebben we ook al Gabriël weggejaagd, de meest volhardende en actieve WID-er.
Om als Moderator nu één van de trouwere klanten de les te lezen, draagt ook niet bij aan het interessant houden van het forum.
Een herinnering via een emailtje zou prettiger zijn geweest.
Het is me duidelijk, ik heb geen recht van spreken meer en moet mijn beurt afstaan aan een geschikte, door de crew aan te wijzen kandidaat.
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Niet zo gepikeerd Gerard:

"... of ieder ander die zich geroepen voelt."

klinkt toch anders dan "door de crew aan te wijzen kandidaat"

gr
Frank
Anoniem 4

Ach, ik ben niet gepikeerd hoor. Stevig griepje achter de rug waardoor ik meer dingen, o.a. oplossing van deze WID, gemist heb.
Voor zover ik weet de eerste keer in mijn 10-jarige aanwezigheid op dit forum.
Zag de kick van Ruud (waarvoor dank) en was bezig met een reactie en voorbereiding nieuwe WID, toen het bericht van de Moderator verscheen die fijntjes moest wijzen op de regeltjes. NB hij die in het verleden meermalen moest worden gemaand en een nieuwe WID vervolgens nog aan een ander overliet.
Maar goed, ik ken de regels, dus leg ik me erbij neer en voel me daar prima bij.
No hard feelings, naar niemand.
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Illuminatus schreefCOLON No hard feelings, naar niemand.
Daar wordt ik dan weer blij van :wink:
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLONInderdaad, ik heb me niet aan de spelregels gehouden, dus moet ik bestraft worden.
Kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er sprake is van enige willekeur.

[...]

Om als Moderator nu één van de trouwere klanten de les te lezen, draagt ook niet bij aan het interessant houden van het forum.
Een herinnering via een emailtje zou prettiger zijn geweest.
Het is me duidelijk, ik heb geen recht van spreken meer en moet mijn beurt afstaan aan een geschikte, door de crew aan te wijzen kandidaat.
Ondanks je 'no hard feelings' wil ik hier even op reageren. En bewust niet via een pb of email.
Want ondanks het feit dat je op basis van de reglementen erkent dat je geen recht van spreken hebt, spuw je toch een behoorlijke bak gal.
Dat je geen recht van spreken hebt schrijf jij aan jezelf toe overigens; er is niemand die jou of wie dan ook dat recht wil ontnemen.
Het is wel zo dat er op basis van reglementen beslissingen worden genomen. Daar kun je het mee eens of oneens zijn, dat kun je vervelend vinden of juist niet,
maar dat is hoe het werkt. En zelfs daarover mag je best vertellen. Maar die bak gal vind ik ongepast en onterecht en neem ik je kwalijk.

Als moderator hou je in principe juist geen rekening met het gegeven dat iemand één van de trouwere klanten is of juist een groentje.
Ik zou meer moeite hebben met iemand die dat onderscheid wel maakt, dan met iemand die dat onderscheid niet maakt.
Ik hoef jou niet te vragen in welk geval de kans op willekeur groter is ;).

Dat je vervolgens komt met de opmerking "de Moderator verscheen die fijntjes moest wijzen op de regeltjes" vind ik buiten alle perken gaan.
Jij staat vooraan als de moderator dat bij iemand anders niet doet. Voor iemand die zegt niet gepikeerd te zijn en zichzelf geen recht van spreken
toeschrijft, gebruik je een hoop neerbuigende, selectief-suggestieve en negatieve woorden.

Dat je vervolgens een opsomming maakt van alle ter ziele gegane fora en dan onze enige moderator nog even een schop na geeft vind ik
persoonlijk getuigen van een onterechte ongepastheid.

Natuurlijk, we maken allemaal fouten hier en daar, zien dingen over het hoofd of reageren soms iets te snel vanuit onze emoties.
In dit geval vind ik jouw opmerkingen richting de moderator (en dus richting het forum en dus alle leden) ongegrond,
en ik zou het waarderen als je daar op reflecteert en daar op reageert.
Je mag zelf kiezen of je dat dan eventueel openbaar of in een privé-bericht doet. Dat laatste zou mijn voorkeur hebben.

Waarom ik dan niet een privé-bericht schrijf? Omdat ik van mening ben dat ik namens het forum en voor het forum
moet opkomen voor waar we voor staan. Dat is: los van alle ups en downs in forum-land proberen dit forum in de lucht te houden,
door persoonlijke inzet van vrijwillige leden die bepaalde verantwoordelijkheden op zich nemen. Die crewleden proberen zo goed mogelijk
recht te doen aan alle leden, door zich te beroepen op reglementen die voor iedereen gelden, en waar nodig die reglementen onder de
aandacht te brengen of beslissingen te nemen in het licht van die reglementen, zonder aanzien des persoons.
Dit is wat jij in jouw bericht in een negatief daglicht stelt, en dat vind ik niet acceptabel.
Dat je dat inkleedt in een hoop sentimenteel gedoe er om heen doet niet ter zake. Dit is de kern, en daar schoot je mis.
Maar je raakte wel mijn collega, en dan schiet ik terug.

Niet om pijnlijk te verwonden, maar om zaken recht te zetten. Ik geloof dat wij beiden van 'recht' houden.
Ik hoop dat wij het daar bij kunnen laten, zonder alle gal en sentimentele ophitserij.

Ook wat mij betreft trouwens 'no hard feelings'. Maar wilde dit wel even gezegd hebben.
... Spiegel-Werk ...
Anoniem 3

Als dit soort publieke (ver)oordelingen usance wordt op het forum, dank ik verder voor de eer om er lid van te zijn.

Je had er met dezelfde moeite een PB van kunnen maken.
Om Gerard zo aan de schandpaal te nagelen, gaat me echt te ver.

Het was ooit een vriendenclub hier, maar nu bedank ik echt.
Je zult me hier, misschien wel tot veler opluchting, niet meer zien.

He ga je goed.
Gabriël
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ehm, en Gerard mag de moderator wel door het slijk halen?
Dat is normaal? Of terecht? Of goed? Daar heb je geen last van?
En dat moeten wij dan normaal vinden? Of terecht? Of goed?

Het is schitterend dat er een vriendenclub op het forum is,
maar er zijn ook leden, oude en nieuwe, die dat niet zo
beleven.

Voor alle leden van dit forum wilde ik duidelijk maken dat er grenzen zijn,
en dat er hier een grens overschreden werd. Zo gaan we niet met elkaar om.

Hoe jij met deze grenzen om gaat moet je zelf weten.
Ik ben niet verantwoordelijk voor jouw gedrag.

Ik vind mijn bericht qua toon en inhoud prima te verdedigen.
Mocht iemand daar anders over denken, dan kunnen we dat prima ter discussie stellen.

In jouw bericht vind ik echter geen aanknopingspunten om mijn bericht te herzien.
... Spiegel-Werk ...
Anoniem 4

Gabriël, voor mij hoef je het forum niet te verlaten. Ik zit echt niet met bovenstaande reactie.
Zoals iedereen weet die regelmatig in deze rubriek een spelletje meespeelt, heeft Marco diverse keren verstek laten gaan bij het winnen van een spelletje. Van onze kant is daarover altijd met de hand over het hart gestreken. Met een mailtje of PB werd hij op zijn tekortkoming gewezen. Vervolgens liet hij de volgende WID dan over aan een ander vanwege geen tijd.
Nu overkomt het mij een eerste keer en wijst hij meteen op de regels. Hij is nimmer door de crew zo aangepakt, vandaar mijn opmerking over willekeur.
Als zijn post achterwege was gelaten, had ik na de kick van Ruud met excuses aan de spelers gewoon een volgende WID geplaatst en hadden we gezellig verder gespeeld.
Nu zitten we met overtrokken reacties van Gumpje die echt niet gaan bijdragen aan het voor bezoekers interessant houden van het forum.
Ik ga daar verder niet inhoudelijk op reageren, want met een uit de hand lopende polemiek is niemand gediend.
Ik zet er een punt achter en hoop dat iemand bereid is om een nieuwe WID te plaatsen.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

We verschillen van mening over wat wel en niet overtrokken is in
ons beider bijdragen. Ik vermoed dat we elkaar ergens in het midden
best zouden kunnen vinden. Ik snap namelijk heus wel dat jullie hier
een clubje zijn en met elkaar spelen, en dat dat soms een kwestie van
geven en nemen is waarbij de striktheid van de reglementen door middel
van pb's, kickjes en aanmoedigingen meestal niet op de voorgrond hoeven
treden. Mooi dat dat zo kan!!

Ik snap ook heus dat het dan kan bijten dat je deze keer niet een pb krijgt,
maar dat er wordt teruggegrepen op de reglementen.

Het gaat me om de manier waarop je daarop vervolgens reageert.
Je had ook een pb kunnen sturen met de boodschap dat je dat
vervelend vond, en niet vind passen in de sfeer die jullie hier hebben.
In plaats daarvan trek je in mijn optiek van leer tegen de moderator op
een manier die ik niet oké vind. Dáár reageer ik op.

Ik ben absoluut niet uit op een polemiek, zeker niet een die uit de hand loopt.
Niets mooier dan dat jullie hier met elkaar een spel spelen, in een sfeer van
wederzijds begrip en respect. Maar vertel me niet dat een moderator niet
naar de reglementen mag verwijzen. En zeker niet op die manier.
Dan reageer ik inderdaad. In hoeverre mijn reactie overtrokken was,
laat ik in het midden, net zoals jij dat doet. Nogmaals, no hard feelings,
en ja, wie gaat het volgende spel starten? Komen jullie daar met elkaar uit?
... Spiegel-Werk ...
Hans van Wijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2008 13:40
WoonplaatsCOLON Nieuw-Buinen

Illuminatus schreefCOLON Ik zet er een punt achter en hoop dat iemand bereid is om een nieuwe WID te plaatsen.
Het laatste zinnetje even belichten, volgens mij blijven er maar een paar over om te spelen, of je speelt tegen jezelf.
jammer, door dit gedoe takelt het forum nog verder af.
Met vriendelijke groet,

Hans.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Illuminatus schreefCOLON De stortvloed aan bloemetjes van Jo brengt daarin geen verandering, in tegendeel, het gaat tegen staan en dan blijven de bezoekers weg.
Ik heb deze hele discussie gemist en ben door een verwijderde PB van Gabriël nieuwsgierig geworden.
Wat Gabriël mij in zijn verwijderde PB heeft willen zeggen, weet ik niet, maar wel dat Eos weer een regelmatige bezoeker kwijt is.
Vwb het posten van mijn plantjes: In 2008 heb ik me hier aangemeld. Hier heb ik leren fotograferen zoals ik het nu doe.
Inmiddels zit ik op diverse andere fotofora en post daar met dezelfde regelmaat "mijn plantjes".
Dat doe ik ook nog steeds met Eos omdat ik dit forum wat aan de grondslag ligt van mijn fotografisch kunnen niet wil verloochenen.
Ik kan ook denken: Er reageren toch maar weinigen en ook nog steeds dezelfden, dus laat het uploaden maar achterwege.
Maar ik wil geheel zonder rancune de stortvloed aan bloemetjes beperken of misschien wel helemaal achterwege laten als dit het bezoekersaantal zou kunnen opkrikken.
En ik begrijp heus wel de sfeer waarin dit allemaal tot stand gekomen is en neem je niets kwalijk Gerard.
Als we dit forum willen redden zullen we met z'n allen moeten proberen om potentiële leden voor dit forum en/of bezoekers op een uitnodigende wijze te begroeten.
Het moeten lezen van irritaties en/of geruzie levert imho weinig positiviteit op..............

Groet,

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

j.jennekens schreefCOLON Maar ik wil geheel zonder rancune de stortvloed aan bloemetjes beperken of misschien wel helemaal achterwege laten als dit het bezoekersaantal zou kunnen opkrikken.
Ik vind jouw bloemkunde een waardevolle aanvulling voor het forum, en ik weet zeker dat je daarmee mensen inspireert!
Mensen die niet meedoen in discussies, die niet bekend zijn met wie wie is op dit forum, en die gewoon naar mooie foto's kijken en daarvan willen leren."
Of ze nou reageren of niet... En er zijn meer mensen die foto's posten, die dit forum blijven voeden met beelden, met vragen, met opmerkingen.
Daar gaat het om! Wie de volgende is voor een WID en of een mod daarin zijn stem laat gelden lijkt me überhaupt niet een hoofdzaak...
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Is er iemand die de volgende WID wil starten?
In mijn beleving is Gerard, mits hij wil, de eerst aangewezene,
maar als hij het niet doet, dan kan een ander de handschoen oppakken.
Ik wil het ook best zelf doen :)

Ik vind het wel een leuk spelletje.
Wacht nog even jullie initiatief af!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Oei, oei... dit dreigt het forum van de korte lontjes te worden...
Dat wil toch niemand...
Daarom ieder zijn eigen lontje uitblazen en vers herbeginnen...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

ALLE PARTIJEN moeten hun ogen uit hun kop schamen. Dit is een gezelligheidsforum waar de beginnende fotograaf zich kan ontplooien en de gevorderde fotograaf zijn skills kan tonen. Maar als hij / zij dit op het scherm krijgt is hij / zij meteen weer voor altijd vertrokken. De gevaarlijke neergaande spiraal dus.
Natuurlijk kan en mag je jouw mening geven, maar dan wel op gepaste manier. Is de fustratie zo groot dan is er nog altijd de PB (persoonlijk bericht). Wie dat niet wil begrijpen vraag ik beleefd om dan maar weg te blijven. Veel nieuwe leden haken daar door weer af en is dit forum gedoemd te sterven.
Dus: niet zeuren en er wat van proberen te maken.
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

wibo53 schreefCOLONOei, oei... dit dreigt het forum van de korte lontjes te worden...
Dat wil toch niemand...
Daarom ieder zijn eigen lontje uitblazen en vers herbeginnen...
Helaas Wibo, maar laten wij de schouders er nog één keer onder zetten.
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar