Dag allen,
Na een ongeluk heb ik mijn EOS 60D ter reparatie naar Kamera Express gebracht. Onlangs ontving ik een offerte, en deze verbaasde me. Het bestaat uit een opsomming van geconstateerde gebreken, maar er ontbreekt een overzicht van wat alle werkzaamheden moeten kosten. Wel een totaalbedrag natuurlijk, en die is pittig! Met een gespecifieerde offerte kan ik hun reparatievoorstel evt. vergelijken met andere fotozaken, maar dat wordt op deze manier wel moeilijk. Bovendien vind ik het nogal klantonvriendelijk om hierover niet transparant te zijn. En dat kunnen ze wel: het lcd schermpje was al eerder licht beschadigd geraakt, en bij het inleveren van de camera had ik aangegeven dat deze niet gerepareerd hoefde te worden. Dit stond per ongeluk toch op het overzicht op de "offerte". In de begeleidende mail stond dat ik dat bedrag dat bleek €42,67 te zijn, af mocht trekken van het totaal. Dat terwijl ik eerder te horen had gekregen dat het repareren van het schermpje €160 zou kosten!
Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen met dit soort offertes en met Kamera Express. En als iemand een advies heeft, hoor ik dat ook graag.
Groet,
Karel
Onduidelijke offerte van Kamera Express
ModeratorCOLON Global Moderators
- MarcoEOS550D
- Moderator
- BerichtenCOLON 8042
- GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47
Het advies ligt voor de hand, denk ik: vraag om een specificatie.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
nou ik heb meerdere mensen er over horen klagen over de slechte service van KE ik koop er zeker niets en zal het anderen ook niet aanraken .
ze dwingen je bijna om een bepaalt merk te kopen .
ze dwingen je bijna om een bepaalt merk te kopen .
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
-
- Shooter
- BerichtenCOLON 2
- GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015 08:33
Het leek me een goed idee om eerst even te inventariseren of er meer mensen waren met soortgelijke ervaringen, en om te zien of dit allemaal normaal is in de camerareparatiewereld. Uiteraard ga ik naar KE om te overleggen. Ik wil alleen graag zo goed mogelijk geïnformeerd zijn.
- jonggolde
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 3525
- GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
- WoonplaatsCOLON Borsele
- CONTACTCOLON
Dat is echt lachen. Weet je meteen dat ze je een poot proberen uit te trekken. Maar dat gebeurt overal hoor. Vooral in garagesIn de begeleidende mail stond dat ik dat bedrag dat bleek €42,67 te zijn, af mocht trekken van het totaal. Dat terwijl ik eerder te horen had gekregen dat het repareren van het schermpje €160 zou kosten!
-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 68
- GeregistreerdCOLON 23 Dec 2009 00:45
- WoonplaatsCOLON Omg. Gouda
boko schreefCOLONnou ik heb meerdere mensen er over horen klagen over de slechte service van KE ik koop er zeker niets en zal het anderen ook niet aanraken .
ze dwingen je bijna om een bepaalt merk te kopen .
Ik vind dit nogal boud opgemerkt.Onderbouw je stelling eens. Wat heb je zelf aan negatieve ervaringen meegekregen?
Mijn ervaring is een geheel andere. Misschien is reparatie geen specialisme van KE, dit wordt bij mijn weten dan ook uitbesteedt. Maar in algemene zin zijn de scores van KE inzake klanttevredenheid bijzonder hoog. De hoogste in de branche. Natuurlijk gaat er wel eens iets mis, maar in de regel wordt problemen meestal goed opgelost.
Mvg
Aad
eos7d|15-85 3.5-5.6 IS|100mm 2.8 L IS Macro| 70-200 F2.8 L IS II |EXT 2.0x II |25 ef II tussenring |430 EXII |
- Edbulk
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 375
- GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
- WoonplaatsCOLON Boskoop
- CONTACTCOLON
Daarom krijg geen specificatie, je laat camera expres het werk dan doen en gaat dan shoppen. Een offerte maken kost tijd en dus geld.Met een gespecifieerde offerte kan ik hun reparatievoorstel evt. vergelijken met andere fotozaken
Gewoon aanvragen bij een andere fotozaak en het eindbedrag vergelijken, maar dan heb je inderdaad appels en peren.
De slechte service herken ik ook niet.
Ed