Foto afdrukken simpele vraag,

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Mr&MrsSmith
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ik zit met een aantal afdrukken die ik wil maken voor ons baby album.

10 x 15
15 x 20
20 x 30
hoeveel pcx moet het dan zijn of mag of liever groter formaat maar dan alleen de verhouding zijn van 4:3

wat is nu precies een 11,4 x 15 voor een maat ?

Heb recentelijk een aantal afdrukken laten maken bij de hema en afdrukken met een paspartoe die zijn gewoon om te janken.
maw, ongelijk afgesneden. :evil: maat klopt ook niet 20,3 x 30 maar ten tijde van bestel preview lijkt het allemaal te kloppen.
heb het net nog de afbeelding maten ge-dubbel checked in PS. en het klopt als een zwerende vinger.

is dit inherent aan hema / media markt afdrukken ?
Afdrukken zijn op Fuji Crystal archive paper (20x30) Fuji Crystal archive supreme (10x15) dus dat zou goed moeten zijn.
de 20x30 vondt ik allemaal scherp alleen de 10x15 niet constant, ben ik nu te veel eisend of is Profotonet nu voor mij de enige oplossing waar ik geen ervaring mee heb.
Flickr

http://www.flickr.com/photos/mr3mrssmith/" onclick="window.open(this.href);return false;
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Traditioneel worden de foto’s gemaakt in de verhouding 2:3, maar de compact camera’s van tegenwoordig maken de foto’s in de verhouding 3:4. Het meest bestelde formaat foto’s is 10×15 cm (in de verhouding 2:3 dus), daarom bestellen veel mensen dit formaat foto ook bij de fotoservice. Indien de foto’s zijn gemaakt met een compact camera en dus in de verhouding 3:4 (10×13,3 cm of 11,3×15 cm), behouden de meeste fotoservices deze verhouding waardoor deze foto’s kleiner (10×13,3 cm) uitvallen dan verwacht.

Sommige compactcamera's kun je instellen naar 2:3 zodat je het probleem niet hebt.
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Druk maar eens een paar proefjes af bij Profotonet... en vergelijk. Kost je de kop niet toch?

Gr. Gaab
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Als je de lengte vermenigvuldigd met 120, dan zit je ongeveer op de hoeveelheid pixels. Voor een afdruk die scherp is als je hem in de hand hebt.
Dus een foto van 15x10 centimeter moet je minimaal aanleveren met 1800 x 1200 pixels.

Je wilt namelijk ongeveer 300 pixels per inch af laten drukken. 15 centimeter delen door 2.54 levert 5.9 inch op. Dat maal 300 is 1171 pixels.
Delen door 2.54 en vermenigvuldigen met 300 levert de vermenigvuldigingsfactor van 118.1 op. Gemakshalve rond ik dat af naar 120
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Boelo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2012 17:22

Je hoeft zelf niet te gaan rekenen, Photoshop doet dat voor jou! Verhoudingen vergrendelen, breedte of lengte 15 cm. invoeren, op 300 dpi, photoshop maakt er dan een bestand van in gewenste afmetingen op 300 dpi.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar