Op zoek naar een 1D of 5D en dan..

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Had er eentje gevonden (5D) voor een verdachte prijs en later bleek wel waarom...

Hello

I see that you are interested to purchase my product.
First of all i want to apology that i am writing in english but i don`t speak or write your language because i am british citizen.
I purchased the product in a business trip in your country because the price was very good but as long as it is your language, with your country language and all the stuff in your language it is very difficult to use it here.
I tried to sell it in London but with no result...
So in this situation i have decided to sell it back in your country at a lower price so i can purchase another one here. It is in perfect condition..
i used it just a few times. I think that the price is good but if you have another price tell me and will talk about it . including all taxes and is not negotiable, the price includes insurance and shipping to your address.
the price includes all original packaging and accessories + invoice and 1 year international warranty.
(No time for meetings with the buyer or his friends not agree with these proposals)
(So can not do business directly with the buyer because no time for this sale, so i'm trying to sell it online)
Now if you understand this problem and you are still interested to buy, I found a solution for deliver it to your location.
The shipping company we will use is called DPD and is a well known shipping company here in Europe

Here is DPD company method:
A. First you have to send me your shipping information (your name and address).
1. After I have received your shipping info, I'll go to a DPD Location and I will leave the product onto your name and address as the intended receiver.
B. DPD will check it to see that the unit was placed with all the papers and to see that is legal.

2. You will receive a notification from DPD as a confirmation that the product is in their custody and also, that the product has been tested.
C. DPD verify the transfer of money, and if everything is in order, will deliver the product to your door.

3. PLEASE READ:Very important!
-The payment will only reach me after you receive and test the item.
-The payment details will remain with the company until you confirm that everything is Ok and you want to keep it.

D. If by any reason, you will not be satisfied with the product, you will return the product to DPD with no expenses.
Receive the product in 2 days.



Please complete your details correctly!!!
Shipping detaills like this:
First name:
Last name :
Address :
City/State :
PostalCode :
Country :
E-mail 1:
E-mail 2:
Phone Number:



Tell me whether you agree with all to whether I'll wait or I have to find another buyer.
I am very happy that you are interested my product!
I await your response.




Thanks for understanding ,
Andrew Hughes
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Lijkt me een prima deal toch?
Net zo'n topdeal als dat je kan krijgen bij alle andere oplichters die je kan vinden op zo'n beetje alle populaire verkoopsites.
Helaas komen zulke berichten zo vaak voor dus tegenwoordig is een dergelijk bericht weinig spannend ;)
Als je een camera zoekt met vertrouwen kijk dan eens in het aanbod gedeelte op dit forum.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Het grote verschil is, dat je DPD kan contacten om te kijken of de bovenstaande werkwijze normaal is. DPD is een gewone pakketdienst vergelijkbaar met TNT.

Wat wel gek is, dat is natuurlijk dat een 5D gewoon een Engels menustructuur kent en de documentatie behorende bij deze camera overal in het Engels te downloaden is.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
flight
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 153
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2012 17:13
WoonplaatsCOLON ZAANDIJK

Je zegt zelf al dat een verdachte prijs is. Zodra je dat constateert moet je op zo'n aanbod nooit ingaan.
CANON EOS 7D;CANON EOS 5D Mark II |Canon EF 24-70mm f/2.8L |Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM | Extender 2x III | Nikon Coolpix P4 VR
en een 
Anoniem 4

Iedereen heeft het maar over een verdachte prijs, maar ik zie helemaal geen prijs.
Vervolgens wordt aangegeven dat later uitgelegd wordt waarom (verdacht), maar dat lees ik weer nergens.
Het Gronings wat daaronder staat, kan ik niet lezen.
Dus wat is de kloe?

Als we dit forum willen gaan vullen met "verdachte" prijzen en ingenieuze oplichterspraktijken, dan wil ik wel een ruime bijdrage leveren.
Internet en Marktplaats staan er vol mee.
Misschien kunnen we ons beter gaan richten op interessante fotografie-items.

Verder staat dit topic in de verkeerde rubriek. Hetzelfde geldt waarschijnlijk voor mijn post die eerder thuishoort in het Irritatie-topic. :twisted:
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Je kan beter zoeken naar niet verdachte prijzen, scheelt je weer wat knip en plak werk om de advertentie hier neer te zetten

Gr. John
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Als ik een verdachte prijs zie op MP dan rapporteer ik de advertentie direct als zijnde frauduleus, snap niet dat je daar uberhaubt op gaat reageren.

De tekst ga ik niet eens lezen, het feit dat er het meer dan 5 regels tekst is geeft al aan dat het een slecht verhaal moet zijn :)
757D + 8-400 mm
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Een bom op dat stoffige crackhuis in de woestijn vol kansloze oedeem-IT'ers...Bedoel je zoiets? Geheel mee eens dan...
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Sorry, maar ik vergeet de advertentie :mrgreen:
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik heb dit topic eventjes verplaatst...
Tja, oplichters zijn helaas van alle tijden. Laat het maar weer een waarschuwing zijn voor iedereen dan :)
Hoewel het door het hele DPD gebeuren betrouwbaarder klinkt zal DPD echt niet gaan controleren wat er in de zending zit.. Grote kans dat je dan gewoon een 5D doos krijgt gevuld met wat stenen voor het gewicht oid...
Overigens kan hij in zijn advertentie wel netjes nederlands schrijven ;) Maar dan nog... een 5DmkIII + 24-105 voor 700,-?? Komop, dat kan natuurlijk nooit! De lens alleen gaat al voor die prijs over de toonbank, ook op marktplaats, en de gloednieuwe 5DIII is nieuw nog altijd 3000,- De nieuwprijs van die combinatie gaat dan ook al over de 3500,- heen, dan moet een advertentie van 700,- natuurlijk wel verdacht zijn!

Heb er trouwens een melding van gemaakt bij Speurders
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Hou deze --->>> mycompnay405 <<<--- ook in de gaten. Zit net 2 dagen op MP en is op veel verschillende camera's flink aan het overbieden.
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Rocker schreefCOLONIk heb dit topic eventjes verplaatst...
Heb er trouwens een melding van gemaakt bij Speurders
Thanks!!

Tijdens het zoeken op Speurders kwam ik dezelfde advertentie's niet tegen op Marktplaats.... Hou zou dat toch komen :mrgreen:
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Zo kan ik er nog heel wat meer gaan melden hier, dat heeft denk ik niet zo veel zin.
Gewoon je gezonde verstand gebruiken als je op zoek bent naar een 2e hands item.
Er staan genoeg tips over veilig handelen op MP en Speurders.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

karin115 schreefCOLONZo kan ik er nog heel wat meer gaan melden hier, dat heeft denk ik niet zo veel zin.
Gewoon je gezonde verstand gebruiken als je op zoek bent naar een 2e hands item.
Er staan genoeg tips over veilig handelen op MP en Speurders.
Hallo Karin,

Ik wist dat het niet kon voor die prijs, maar toch proberen omdat ik ook wel eens mee maak dat mensen echt om geld verlegen zitten en het product gewoon verschieten. Verder was ik er ook langs gegaan, en als ik dan een reactie kreeg dat men alleen doet aan opsturen was ik sowieso afgehaakt.

Het is met een beetje gezond verstand niet zo moeilijk om aan een betrouwbaar persoon/product te komen.

Dus wie heeft er nog een Canon 1D mk2 :mrgreen:
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Wellicht ten overvloede, maar je EFS lenzen gaan niet passen op een 1D(s) of 5D.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Afotos schreefCOLONWellicht ten overvloede, maar je EFS lenzen gaan niet passen op een 1D(s) of 5D.
:(

Bedankt voor de tip, en ik dacht dat ik me goed had ingelezen!
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Als ik jou was zou ik je tijd gebruiken om je nogmaals goed voor te bereiden :D Want je zou hiermee niet enkel een nieuwe body kopen, maar jezelf ook verplichten om al je objectieven te vervangen (of op zijn minst andere erbij kopen als je je 500D erbij houdt).
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Rocker schreefCOLONAls ik jou was zou ik je tijd gebruiken om je nogmaals goed voor te bereiden :D Want je zou hiermee niet enkel een nieuwe body kopen, maar jezelf ook verplichten om al je objectieven te vervangen (of op zijn minst andere erbij kopen als je je 500D erbij houdt).
De 500 hou ik :D

Een 1D of 5D wou/wil ik erbij voor buiten, eentje die een stootje kan verdragen en full-frame natuurlijk.

Helaas gaat het moeizaam :(
  • Adverteerders reageren niet
    Advertentie is ineens verwijderd zonder tegenbericht
    Men geeft afwijkende reactie's (antwoorden) op mijn vragen
    Oplichters
    Geen foto van de daadwerkelijke camera
    Vul maar aan
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Nog iets vreemds...

Deni uit Ede

En...

Andre uit Zeeland

Maar we gaan nog even verder (kan er naast zitten maar goed..)

Tiger uit Geleen

En...

Capo uit Ede

Van de eerste 2 advertentie's zijn al meerdere keren de namen aangepast.
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Bij de laatste twee zijn de serie nummers van de camera's hetzelfde.
Hans.
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar